- 19 jan 2026
- 8
- 30
- 13
Heb je een Autel TS508?
Ik heb nu onderstaande sensoren om eens te testen. Tip van iemand van het forum hier. Die rijdt er al een tijdje probleemloos mee rond.
Voor dat geld het proberen waard.
![]()
VOOR 2014-2016 Toyota Fortuner Corolla 433MHz PMV-C210 TPMS Bandenspanning Sensor 42607-02031 42607-30070 42607-02030 42607-42021 - AliExpress
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comnl.aliexpress.com
Ik hoorde dat het zelfs per 4GS verschillend kan zijn per bouwjaar.
De ene heeft een oranje tpms computer, de andere een bruine en weer een andere een zwarte.
Dat zou ook nauw komen.
Ben benieuwd.
Bedankt voor je bericht. Als het bij mij niet lukt koop ik dezelfde als die jij hebt.
Dat oranje lampje stoort me mateloos.
Ja, ik heb een Autel TS508 WiFi aangeschaft om de originele sensoren te klonen en over te zetten naar de Autel sensoren.
De Europees geleverde modellen, van welk merk dan ook, hebben nagenoeg allemaal 433 MHz sensoren. Buiten de EU wordt nagenoeg in elke auto 315 MHz gebruikt voor TPMS. Dit komt door EU regelgeving, welke 433 MHz specificeert.
Wat de kleur en welk merk de sensoren zijn in mijn zomerbanden weet ik niet. Ik heb de zomerbanden nog niet laten vervangen. Dat komt wel binnenkort, want de banden zijn 11 jaren oud...
Wat ik kan vinden, is dat er van origine TPMS sensoren van het merk Pacific in de Lexus GS lijn zitten, in ieder geval vanaf 2005. Worden ook wel verkocht onder Denso of Pacific. Pacific produceert ook voor Denso, en Denso maakt voor Toyota/Lexus wel meer OEM zaken.
Of er nog verschillen zitten in de kleuren bij andere merken zou ik niet weten. Met de Autel sensoren kon ik ook net zo goed de zwarte kopen die 315 MHz én 433 MHz zenden. Alleen leek mij degene die alleen 433 MHz zenden langer mee te gaan, is immers maar 1 frequentie ipv 2. Dit heb ik echter niet opgezocht.
Ik vind nu ook nog deze Nederlandsche webshop die originele Pacific TPMS sensoren verkoopt voor 90 euro voor 4 stuks, en die ze kan monteren, balanceren en inleren voor 70 euro. Dan zou het totaal maar 160 euro zijn.
Originele Toyota / Lexus TPMS Sensoren PAC-S079 set van 4 stuks - www.originalwheels.nl
Zorg voor optimale veiligheid en prestaties met originele Toyota/Lexus TPMS sensoren PAC-S079. Deze set van 4 stuks houdt je bandenspanning nauwkeurig in de gaten! Meer info op www.originalwheels.nl.
Anders had ik hier wel een poging gewaagd voor dat geld!Ik kan ook bijna nergens originele TPMS sensoren van Denso of Pacific op 433 MHz voor Toyota/Lexus vinden bij webshops. Zelfs met AI-hulp vind ik zeer weinig, behalve nog een link uit Duitsland. Hier zijn ze 46 euro per stuk. https://www.tunershop.de/pacific-oe...silber-fur-lexus-ct-es-gs-is-ls-nx-rc-rx.html
Laatst bewerkt: