Hallo Lexus-rijders,
ik ben Tim, 29 jaar oud en dit is mijn voorsteltopic. Zelf heb ik aan de HTS Autotechniek gestudeerd en werk nu voor het merk met de ster, alleen dan in de bussen en touringcars. Vanzelfsprekend ben ik dan ook een echte techniekliefhebber!
Nadat mijn vriendin (en ik) vorige zomer voor haar een Auris Hybrid uit 2012 hebben aangeschaft, ben ook ik erg enthousiast geworden over de techniek, het verbruik en het comfort van de Toyota hybridetechniek. Ik ben mij nu aan het oriënteren op een IS of GS hybride, die ik hoop in maart / april aan te schaffen.
Zelf heb ik diverse auto's gereden (van Lupo 3L tot E46 330i uit 2004) en rijd op dit moment via mijn ex-werkgever een Suzuki Swift Sport uit 2019. Deze heb ik nu ruim 2,5 jaar en bevalt goed, is veel vlotter dan het vermogen je zou doen denken en heeft een complete standaarduitrusting. Rond 25 maart gaat deze eruit.
		
		
	
	
		
	
Inmiddels ben ik wel toe aan een wat volwassenere en comfortabelere auto, en de hybridetechniek bevalt mij zo goed dat ik overweeg een IS of GS hybride aan te schaffen. Natuurlijk heeft de GS 450h (vanaf 2013) in mijn ogen de voorkeur qua aandrijflijn en uitrusting, maar de IS trekt mij weer meer qua model, vanwege de neerklapbare achterbank en vanwege het lagere verbruik. Dat wordt dus nog een lastige overweging. Ik heb tevens een behoorlijk wensenlijstje, en betrap mezelf erop dat het budget voor de auto daardoor telkens weer net iets hoger wordt.
De komende weken ga ik concreet op zoek en hoop ik een beslissing te kunnen maken, een proefrit zal daar zeker bij helpen. Ik ben benieuwd wat jullie overwegingen zijn geweest om voor een IS 300h of een GS 450h te gaan, daar hoop ik op dit forum achter te komen. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte over de zoektocht
Groeten, Tim.
				
			ik ben Tim, 29 jaar oud en dit is mijn voorsteltopic. Zelf heb ik aan de HTS Autotechniek gestudeerd en werk nu voor het merk met de ster, alleen dan in de bussen en touringcars. Vanzelfsprekend ben ik dan ook een echte techniekliefhebber!
Nadat mijn vriendin (en ik) vorige zomer voor haar een Auris Hybrid uit 2012 hebben aangeschaft, ben ook ik erg enthousiast geworden over de techniek, het verbruik en het comfort van de Toyota hybridetechniek. Ik ben mij nu aan het oriënteren op een IS of GS hybride, die ik hoop in maart / april aan te schaffen.
Zelf heb ik diverse auto's gereden (van Lupo 3L tot E46 330i uit 2004) en rijd op dit moment via mijn ex-werkgever een Suzuki Swift Sport uit 2019. Deze heb ik nu ruim 2,5 jaar en bevalt goed, is veel vlotter dan het vermogen je zou doen denken en heeft een complete standaarduitrusting. Rond 25 maart gaat deze eruit.
Inmiddels ben ik wel toe aan een wat volwassenere en comfortabelere auto, en de hybridetechniek bevalt mij zo goed dat ik overweeg een IS of GS hybride aan te schaffen. Natuurlijk heeft de GS 450h (vanaf 2013) in mijn ogen de voorkeur qua aandrijflijn en uitrusting, maar de IS trekt mij weer meer qua model, vanwege de neerklapbare achterbank en vanwege het lagere verbruik. Dat wordt dus nog een lastige overweging. Ik heb tevens een behoorlijk wensenlijstje, en betrap mezelf erop dat het budget voor de auto daardoor telkens weer net iets hoger wordt.
De komende weken ga ik concreet op zoek en hoop ik een beslissing te kunnen maken, een proefrit zal daar zeker bij helpen. Ik ben benieuwd wat jullie overwegingen zijn geweest om voor een IS 300h of een GS 450h te gaan, daar hoop ik op dit forum achter te komen. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte over de zoektocht

Groeten, Tim.
			
				Laatst bewerkt: 
				
		
	
										
										
											
	
										
									
								
	


Het geluidssysteem van de IS kan ik me niet zo goed meer herinneren maar dat van de GS is simpelweg fenomenaal. Wat betreft bagageruimte komt de IS er niet zo goed af als je zou denken. De achterbank kan inderdaad neergeklapt worden maar de opening is vrij nauw wat de bruikbaarheid beperkt. Verder is het enorm irritant dat de achterklep van die beugels heeft die de bagageruimte inkomen, dat kost ook een hoop ruimte.
 . Wat gebeurde er dan met die GT-R? Normaliter zou een GT-R soepeltjes bij menigeen weg moeten rijden? Ik meen wel vlak na de start een knal/klap te horen, kwam dat van die GT-R af?
 . Mijn voorkeur zou de GS450h zijn, maar als ik echt nuchter beschouw wat ik verwacht de komende jaren nodig te hebben als ik post-corona de helft thuis werk, dan kan ik prima af met een IS300h en hou ik nog wat geld over voor een hobby autootje