Voorstellen

Theo de B

Nieuw hier
27 mei 2026
1
4
1
Hallo,

Ik ben Theo uit de omgeving Wageningen en ik rijd sinds januari een RX 450 uit 2014. Op dit moment er al 10.000km gereden en ik moet zeggen dat het een best fijne wagen is voor zowel de korte en lange afstand. De auto als caravantrekker daarentegen heeft mij helaas nog niet helemaal kunnen overtuigen. Maar dat zal gewenning zijn.? Ik kom uit een range rover V8 diesel waarbij ik heel veel koppel had. Dan zal alles wel minder zijn.

De keuze voor de RX450 was het (bijna) gelijkwaardige comfort, de 4x4 (hoewel een ander systeem), de te verwachte betrouwbaarheid, het verbruik en benzine. Maar zeker ook de kosten voor onderhoud. (en het gewijzigde beleid m.b.t. bedrijfswagens, diesel en young-timers).

Ik hoop veel te kunnen leren van de ervaren rijders en daar waar mogelijk dat ik ook wat kennis kom brengen.

Welkom Theo

Persoonlijk geen ervaringen met caravantrekkers in de vorm van een RX en / of een RangeRover diesel.

Maar er zit voldoende kennis op het forum om wat van je vragen te kunnen beantwoorden.

Welkom Theo!

Tja, een RX is idd heel wat anders dan een flink diesel en dat ga je merken.
Ik ga er vanuit dat het gewenning is, vooropgesteld dat de RX de caravan (qua specs) makkelijk zou moeten kunnen trekken.
Er zullen hier vast wel wat ervaringsdeskundigen rondlopen...

Heb je ook een foto van je mooie RX?
(ik werk 'in de buurt' en zou je zomaar eens tegen kunnen komen :giggle:).

Laatst bewerkt:
Welkom Theo met je mooie RX. Helaas heb ik geen ervaring met iets te trekken.
Hier woonachtig in Veenendal en ik rij meerdere keren per week door wageningen heen, dus misschien komen we elkaar nog eens tegen ☺️