Vreemd stuurgedrag is250 (OPGELOST)

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Ik heb toch iets merkwaardigs ontdekt wellicht herkenbaar voor jullie. Het heeft waarschijnlijk met spoorvorming te maken als je bijvoorbeeld rustig een stoplicht nadert en het stuur maar zo naar links of rechts gaat? Ik moet het stuur goed vasthouden anders gaat het mis. Zijn ze zo gevoelig voor spoorvorming? Het is uiteraard alleen bij lage snelheid, op de snelweg nergens last van trekt ook niet. Wellicht weet 1 van jullie wat? Bouwjaar 2006.
Groet Antwan.
 
Laatst bewerkt:

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Hallo Twan dit heeft mijn is250 ook. Maar puur alleen als het wegdek niet recht lig. Heb je dit overal of valt het op dat het op licht hellende stukken is?
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Hallo Twan dit heeft mijn is250 ook. Maar puur alleen als het wegdek niet recht lig. Heb je dit overal of valt het op dat het op licht hellende stukken is?

Het is idd op hellende stukken en bij diepe spoorvorming voor het stoplicht. En op rechte stukken geen last van. Ik ga er maar van uit dat dit een eigenschap is? Wat denk jij?
Dank voor je reactie!
:rulez:
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Idd beide handjes aan het stuur. Vraag me toch af waar dit vandaan komt? door de achterwielaandrijving? Waar ik dus geen ervaring mee heb.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Heb ook nergens last van.
Kan natuurlijk nooit goed zijn want in de States zouden ze Lexus al kapot geclaimed hebben met dit rijgedrag.
Klinkt als beide een aardige tetser gemaakt in het verleden :eek:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Het lijkt mij niet dat Toyota/Lexus of wel willekeurig merk zo'n wrak op de markt durft te zetten, zeker niet in de Europese markt waarbij de normen een stuk hoger liggen (algemeen). Ronduit gevaarlijk.

En ik vraag mij me dan ook af waarom jullie het stuur niet goed vasthouden? Ik heb altijd geleerd, wanneer je in de auto zit altijd de stuur goed vast te houden. Mocht iemand achter op je knallen kun je nog altijd sturen.

En achterwiel aandrijving, genoeg auto's op de markt met achterwielaandrijving toch? Dan zou je het internet kunnen overspoelen met dit probleem... en dat lijkt mij juist niet zo.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Wie zegt dat ik mijn stuur niet goed vast houd? haha

Wat het miss zou kunnen zijn en die ervaring heb ik dan . Sinds ik op wintersloffen rijd heb ik het probleem niet.
mijn zomerbanden waren wel aan vervanging toe dat dan weer wel. Maar of dat direct met de oorzaak te maken zou
hebben is voor mij een raadsel
 

Bob2move

Actief
13 aug 2011
165
0
16
Ik heb dit nu ook,had er eerst geen last van maar sinds ik nieuwe banden achterop heb is de auto erg gevoelig voor spoorvorming.en moet soms de hele tijd tegensturen.Ik zat dus te denken om voorop ook maar nieuwebanden te monteren..ik vindt het wel raar dat ik eerst geen last had en nu na montage van nieuwe achterbanden ineen keer wel.De banden voor zijn nog niet echt versleten,toch raar dat dit nu ineens zo`n raar stuurgedrag heeft.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Wellicht een idee om eersts alles te controleren voordat een probleem wordt neergezet.... anders is een volledige toestand van de auto neerzetten ook duidelijker.
 

Antwan

Hoort erbij
20 dec 2015
73
3
8
Idd Bluedeamon dan zie je dat het stuur wil draaien. Als je het al een paar x gemerkt hebt met uiteraard je handen aan het stuur dan ga je verder kijken en wat uitproberen. Dan constateer je dat de auto de weg wil volgen en als deze links af loopt dan merk je dat.

Dat was ook mijn vraag zijn ze spoorvorming gevoelig? Ik heb overigens een aankoop keuring laten uitvoeren. Daar is niets negatiefs uit gekomen.

Evengoed dank voor t meedenken.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ligt meestal aan de banden zelf, sommige banden hebben vierkantere hoeken die hebben meer last van spoorvoorming en sommige zijn ronder afgewerkt waardoor je dt effect minder hebt. Breedte is ook bepalend en of een band te breed of te small is voor een bepaalde velg.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Alor. Dat jij daar geen last van heb gehad hoeft niet te zijn dat anderen dat niet hebben. Mijn auto trekt inderdaad op bepaalde stukken. Ik snap niet wat hier zo lollig aan moet zijn??
Meerdere mensen hebben last van het probleem dat de auto trekt.

​De lexus is pasgeleden nog uit gelijnd dus daar kan het niet aan liggen. De velgen zijn niet krom. ik zou megod niet weten wat er zou schelen met de auto.
Rond februarie gaat de is250 naar lexus breda en daar zal de auto een grote beurt krijgen. incl het probleem wat ik ondervind met het af en toe naar rechts willen trekken.

Daarna zal ik pas meer weten en hopen dat het probleem opgelost word zodat de andere die hier "ook" last van hebben het op kunnen gaan lossen.