Vreemde storing radio CT 200h

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
De 2011 CT van mijn oudste had sinds hij hem kocht een lekkend Webasto schuif-kanteldak. Herhaalde pogingen van Webasto experts waren vruchteloos en de (Renault) dealer waar de auto gekocht werd was het zat en heeft afgelopen week het dak helemaal eruit getrokken. Oorzaak lekkage gevonden (en door de "experts" niet gecheckt) en was de kitrand waar het frame van het dak in ligt aan de buitenkant, zo simpel.
Auto was klaar vandaag en kwam terug van de poetser toen de monteur die de auto ophaalde bij de poetser de radio aanzette.....met alleen ruis als gevolg. Alles open gehad, alles nagelopen en gemeten maar tot 5 uur vanmiddag geen geluid uit de radio. Eerder had zich zoiets ook al eens vooregdaan maar dan was er nog wel iets van geluid uit het apparaat, zij het slecht. Toen heeft Lexus Amersfoort een instelling aangepast en het werkte weer.
Nu dus alleen ruis. De dealer (Renault dus) heeft vandaag contact gehad met Lexus Zwolle, Utrecht en Amsterdam maar geen van alleen hebben - waarschijnlijk door drukte - terug gebeld. Ze balen als een stier dat ze het niet op kunnen lossen, en dat snap ik wel want de CT is wel 8 keer als een boemerang terug geweest voor dat dak, en nu was het opgelost en wil die verrekte radio niet meer.
Ik heb beloofd jullie expertise eens te polsen, misschien is het heel simpel.
Ter toelichting; de hemel is er helemaal uit geweest, de bekleding van A- en B-stijl volgens mij ook, dientengevolge uiteraard ook de bedrading los geweest van interieurverlichting, antenne, microfoon en wat er nog meer in zit in het plafond.

Iemand een suggestie?

Goed weekend,

Rob
 

Bijlagen

  • 02bfad6d-9f99-4b0a-88d1-dc94db293924.JPG
    02bfad6d-9f99-4b0a-88d1-dc94db293924.JPG
    86,4 KB · Weergaven: 69
  • a1f01024-e6bf-45bd-a836-f608ff8b7792.JPG
    a1f01024-e6bf-45bd-a836-f608ff8b7792.JPG
    172,7 KB · Weergaven: 62
  • b940d4e5-06ee-4ad3-bbd0-b05c42013556.JPG
    b940d4e5-06ee-4ad3-bbd0-b05c42013556.JPG
    366,6 KB · Weergaven: 58
  • d3437350-cbfe-47dc-bfc1-6d4d91730abd.JPG
    d3437350-cbfe-47dc-bfc1-6d4d91730abd.JPG
    187,2 KB · Weergaven: 70

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Toen bij mij de radio heel erg ruiste, heeft men de achterruit vervangen, omdat daar de antenne in zat (IS 250)

was direct over.

Ik vermoed een verband met het loshalen van het dak en het beschadigen of loshalen van een antenne?
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
De CT heeft een buitenantenne op het dak en dat is van daar tot aan de radio doorgemeten en in orde....
Eerste wat ik zou doen is een externe antenne inpluggen om te kijken of de radio daarmee normaal functioneert..
Uitsluiten dat het je antenne is.

Stomme vraag, maar je weet het maar nooit..
Staat je radio nog wel op de goede frequentie?
Lange band/korte band AM/FM/MW.

je moet FM hebben en een goede frequentie
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra en robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Die tip zal ik ze aan de hand doen maandag, als ze dat niet al zelf bedacht hadden, wel een goeie want ík zou er zomaar niet aan gedacht hebben.

Alles is geprobeerd, op geen enkele band komt er zinnig geluid uit het apparaat.

Wil wel nog ff kwijt dat die Renault-dealer onvermoeibaar door blijft gaan zonder ook maar een moment van mopperen, dat heb ik elders ook wel anders meegemaakt, ook bij dealers. Ze halen en brengen de auto, steeds met vervangend vervoer indien nodig, van en naar Almere, echt petje af.... (y)
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Die tip zal ik ze aan de hand doen maandag, als ze dat niet al zelf bedacht hadden, wel een goeie want ík zou er zomaar niet aan gedacht hebben.

Alles is geprobeerd, op geen enkele band komt er zinnig geluid uit het apparaat.

Wil wel nog ff kwijt dat die Renault-dealer onvermoeibaar door blijft gaan zonder ook maar een moment van mopperen, dat heb ik elders ook wel anders meegemaakt, ook bij dealers. Ze halen en brengen de auto, steeds met vervangend vervoer indien nodig, van en naar Almere, echt petje af.... (y)
Ja misschien is het ook volkomen onzin hoor. Dat weet ik ook niet... Maar dat is wat ik zou proberen.

Feit is dat de boel los is geweest bij je dak, en dat nu de radio stoort.. waar zou je anders moeten beginnen?

Misschien is de antenne kabel wel beschadigd, en maakt ie contact met de massa, of staat er zelfs spanning op...

Je kunt hem dan wel door meten, maar als er op die manier een storing op komt gaat ie misschien gigantisch ruisen..

Ruist hij uit alle boxen? Dan vermoed ik echt een probleem met de antenne.

Als het met een externe antenne niet anders is, kun je de antenne pas uitsluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra en robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Ff updaten;

De (renault) dealer heeft de radio niet weer aan de praat gekregen, de CT is nu 3 weken weg, waarvan de laatste anderhalve week bij een Lexus dealer. Die hebben geconstateerd dat de radio overleden is en er een gereviseerde in moet om weer een werkend mms te hebben.
De auto is van mijn zoon, maar omdat ik makkelijker bereikbaar ben doordat ik niet meer werk zit mik er een beetje tussen als contactpersoon. Vandaar werd ik afgelopen vrijdag door de renault dealer gebeld met bovenstaand verhaal, en tja, zij konden er niks aan doen dat de radio kapot was gegaan en er een "nieuwe" in moest. Dus dat mijn zoon er wel rekening mee moest houden dat er kosten aan vervanging zouden zitten.

Nu vraag ik me af, en ik heb dat vrijdag ook aangegeven, of ze poot hebben om op te staan met die bewering, immers, er is een auto met werkende radio hier opgehaald drie weken geleden. Als er íemand is die er niks aan kan doen dat dat ding stuk is gegaan is het mijn zoon wel dacht ik zo. Ik heb ze dan ook gewaarschuwd dat mijn zoon hier niet in gaat trappen.....
Van de 9 maanden dat de auto in bezit is van mijn zoon is hij er zeker 3 maanden niet geweest maar was de auto elders voor dat lekkende dak. Heeft hij slechts één keer een periode van 2 weken een leenauto gehad omdat hij er al die andere keren vanaf zag omdat de auto niet echt nodig was. En als wel dan pikte hij er hier een op.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.....🤔
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Ff updaten;

De (renault) dealer heeft de radio niet weer aan de praat gekregen, de CT is nu 3 weken weg, waarvan de laatste anderhalve week bij een Lexus dealer. Die hebben geconstateerd dat de radio overleden is en er een gereviseerde in moet om weer een werkend mms te hebben.
De auto is van mijn zoon, maar omdat ik makkelijker bereikbaar ben doordat ik niet meer werk zit mik er een beetje tussen als contactpersoon. Vandaar werd ik afgelopen vrijdag door de renault dealer gebeld met bovenstaand verhaal, en tja, zij konden er niks aan doen dat de radio kapot was gegaan en er een "nieuwe" in moest. Dus dat mijn zoon er wel rekening mee moest houden dat er kosten aan vervanging zouden zitten.

Nu vraag ik me af, en ik heb dat vrijdag ook aangegeven, of ze poot hebben om op te staan met die bewering, immers, er is een auto met werkende radio hier opgehaald drie weken geleden. Als er íemand is die er niks aan kan doen dat dat ding stuk is gegaan is het mijn zoon wel dacht ik zo. Ik heb ze dan ook gewaarschuwd dat mijn zoon hier niet in gaat trappen.....
Van de 9 maanden dat de auto in bezit is van mijn zoon is hij er zeker 3 maanden niet geweest maar was de auto elders voor dat lekkende dak. Heeft hij slechts één keer een periode van 2 weken een leenauto gehad omdat hij er al die andere keren vanaf zag omdat de auto niet echt nodig was. En als wel dan pikte hij er hier een op.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.....🤔
Ik vrees dat het lastig wordt om te bewijzen dat de radio kapot is gegaan bij de renault dealer.

Sterker nog, het zou natuurlijk toevallig zo kunnen zijn dat de radio op hetzelfde moment kapot is gegaan, al geloof ik dat ook niet.

Ik verwacht dat het hoogst haalbare 50/50 is.
Dus kosten delen met degene waarvan je denkt dat hij/zij schuldig is aan het defect raken van de radio. Maar dan schat ik het waarschijnlijk positief in..

Verder.. blijf toch in vredesnaam minimaal 100 km uit de buurt van alles wat met renault te maken heeft.. en als deze afstand niet haalbaar is, andere kant op kijken en gas bij als je er voorbij rijdt.

Een Lexus heeft daar toch niets te zoeken?
(Misschien was het wel protest van de auto zélf omdat hij in een renault garage moest overnachten) zou ik ook niet pikken als ik een Lexus was 😅🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra en robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
We zullen zien wat er van komt......

Overigens hebben we de auto gekocht bij die renault dealer, dat was een nobele reddingsactie, toch? ;) In het verre verleden wel wat Citroëns gereden, no way dat er ooit nog iets Frans in de oprit komt in deze familie....🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
We zullen zien wat er van komt......

Overigens hebben we de auto gekocht bij die renault dealer, dat was een nobele reddingsactie, toch? ;) In het verre verleden wel wat Citroëns gereden, no way dat er ooit nog iets Frans in de oprit komt in deze familie....🤪
Inderdaad een hele nobele reddingsactie 🤣

Maar dat betekend ook iets anders..

Er is dus ook iemand geweest die zijn Lexus heeft ingeruild voor een renault 😱
Wat zal die spijt krijgen zeg!
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Echt hè, en voor een Zoë nog wel.....😱

Gisteren telefoon gehad van de dealer, kosten zijn voor hun rekening, mooi coulant en geen geharrewar. Wat dat aangaat wel een top bedrijf, heb dat elders echt al anders meegemaakt.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Echt hè, en voor een Zoë nog wel.....😱

Gisteren telefoon gehad van de dealer, kosten zijn voor hun rekening, mooi coulant en geen geharrewar. Wat dat aangaat wel een top bedrijf, heb dat elders echt al anders meegemaakt.
Nou dan mag je niet klagen..

Ik neem aan dat je pas daarná gezegd hebt dat je toch nooit een Renault wilt? 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Haha, ja, dat heb ik me aan het eind van het gesprek nog wel laten ontvallen; "ondanks de uitstekende service en coulance verwacht ik niet dat ik ooit Renault ga rijden, dus wat dat aangaat zullen jullie me niet meer terugzien". Waarop hij zei; "Dat snap ik wel want ik heb je auto gezien, dan zou ik dat ook zeggen" :LOL:

Al met al is de auto nu waterdicht en komt er weer muziek uit de speakers en kan zoonlief lekker rondtuffen. Vandaag wordt de CT terug naar Almere gebracht en dan is het klaar 👌
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Nou....niet helemaal. De auto werd gisteren keurig hier gebracht, chauffeur kopje koffie gegeven, praatje gemaakt en klaar, dacht ik. Totdat mijn zoon de auto kwam halen vanuit werk, instapte en de radio aanzette, grappig (niet), apparaat blijft zenders zoeken en vindt niks, zenderlijst blijft leeg, radio Veronica speelde wel op een frequentie die niet helemaal oké was, dus op zich wel een werkend apparaat, niet meer dood, maar ook niet in orde.
Verder zegt mijn zoon dat hij de klok niet op 24-uurs aanduiding krijgt (waar ik van betwijfel of het kan want in de Prius kon dat ook niet) én hij kreeg de koppeling met zijn telefoon niet voor mekaar. Dat laatste kan aan zijn geduld hebben gelegen dus waarschijnlijk lukt dat straks wel....hoop ik. In ieder geval ga ik maandag direct contact opnemen met Lexus Zwolle waar hij geweest is hiervoor, even langs de renault dealer heen (ik ga ze wel in kennis stellen hiervan) en als ik er telefonisch niet uit kom met ze dan rij ik erheen met de CT. Zou zomaar een instelling kunnen zijn, maar dan zit 'ie diep verborgen want wij konden hem niet vinden.....tips zijn welkom 😉

To be continued dus.......
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Gistermorgen heb ik de CT naar Zwolle gebracht, fijn bedrijf, vriendelijk en gastvrij. Ik was er om 10.50 en de CT ging vrijwel meteen naar binnen.....om er de eerste uren niet meer uit te komen. Nou zat ik prima met een kopje koffie en zo, maar om 14.15 begon ik me af te vragen of ze in de werkplaats wel door hadden dat ik er nog steeds zat. Verkoper ging informeren voor me en kwam vervolgens terug met de sleutel van een (gratis) leenauto omdat hij vond dat ik echt niet langer hoefde te wachten. Terug naar huis in een Corolla TS, prima auto.

Vandaag maar afwachten wat er gebeurt, kennelijk is het ingewikkelder dan ze zelf dachten anders was 'ie al wel klaar geweest.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat ze de CT vrijdag mee hebben gegeven terwijl de radio niet 100% functioneerde, niet gecheckt?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Laatste voorlopig; gisteren belde Lexus Zwolle met de mededeling dat er ook in deze audio unit een storing zat, ze hadden wederom een nieuwe (zijn gereviseerde apparaten) besteld maar zou wel ff gaan duren voordat die er zou zijn, levertijd onbekend. Wel typisch dat het "nieuwe" apparaat nagenoeg dezelfde storing vertoont als het originele apparaat. Toch hadden ze alles gecontroleerd en ze kwamen steeds weer bij de radio uit, dat is de boosdoener.
CT weer opgehaald en nu afwachten maar.

Overigens weet ik nu wel weer heel goed waarom ik Lexus ben gaan rijden 2 jaar geleden, niet alleen om de looks maar ook voor het comfort. De Corolla is een fijne auto maar wat zijn de stoelen bagger, ik heb 2 x een uur last van mijn onderrug gehad, en ook de rijeigenschappen zijn minder plezierig dan die van beide Lexussen (of Lexiï?) die ik tot nu toe heb gereden, wat een verschil.
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Wel typisch dat het "nieuwe" apparaat nagenoeg dezelfde storing vertoont als het originele apparaat. Toch hadden ze alles gecontroleerd en ze kwamen steeds weer bij de radio uit, dat is de boosdoener.
Het zou kunnen dat het misschien een algemeen issue is, net als bij de IS200 waarbij de originele cd-speler áltijd kapot gaat.
Wel prettig van het garagebedrijf in Zwolle dat ze het zonder mokken willen oplossen.

De Corolla is een fijne auto maar wat zijn de stoelen bagger, ik heb 2 x een uur last van mijn onderrug gehad, en ook de rijeigenschappen zijn minder plezierig dan die van beide Lexussen (of Lexiï?) die ik tot nu toe heb gereden, wat een verschil.

Grappig om dit vergelijk zo te lezen :)
Merk je ook dat de Corolla 'lichter' is uitgevoerd?
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Ik zal volgende keer eens vragen of het inderdaad een algemeen voorkomend issue is.....zou goed kunnen, ik vind het alleen niet echt
"des Lexus" om zoiets te hebben. Kan uiteraard, blijft elektronica, maar dan nog....;)

Wat die Corolla en dat gewicht betreft, dat verklaart natuurlijk dat andere rijgedrag, scheelt 300kg.... En dat merk je echt heel goed; wegligging, afrolgeluid banden, algemene isolatie van de auto etc etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623