Als ik zo eens naar het wagenpark van mijn directe collega's kijk (die overigens geen van allen werk-kilometers maken, dus geen lease), dan zit daar een opvallend arsenaal aan stations tussen...(vooral A4, Octavia, Superb, A6, Avensis, V40 en V60 zijn rijkelijk vertegenwoordigd) die 45 weken per jaar enkel de bestuurder en zijn laptop vervoeren. En als ik ze dan vraag waarom ze een station rijden, dan hoor je gek genoeg toch weer 'de ruimte' genoemd worden. Waarschijnlijk doelen ze dan op die twee (drie, vier?) vakantieweken per jaar...
In mijn optiek zijn veel stations dan ook (wat ik noem) meer "LifeStyle-stations". En ja, sommige zijn best mooi, maar lang niet altijd praktischer of ruimer (denk aan een V40 en V60 bijvoorbeeld).
Het grootste 'nadeel' van een station voor mij persoonlijk, is dat tegenwoordig vrijwel iedereen in een station rijdt. Daarnaast zijn ze veelal ook niet zo stil vanwege het bij het interieur aangeknoopte volume van de bagageruimte.
Gek genoeg weten al mijn collega's, zelfs de vrouwelijke
, van wie 'die zwarte Lexus' is. Wellicht omdat ik daarmee niet verdrink in de grijze stationmassa. Alles bij elkaar vormt dit voor mij juist ??n van de redenen om te kiezen voor een Lexus. Daarmee loop je dit 'risico' niet, want er bestaan geen stations (meer) van dit merk. Zonder offence aan de SportCross-rijders roep ik:. GELUKKIG!
Maar toegegeven: Toen ik de aanschaf van mijn IS250 overwoog, hikte ik wel tegen het feit aan dat de achterbank niet eens neergeklapt kon worden...Hmmm...Tsja...:brr:
Nu, na ruim twee en een half jaar, kan ik melden dat ik die neerklapbare achterbank tot mijn eigen verrassing nog niet ??n keer gemist heb.
Moraal: Er valt beter te leven met een sedan dan je buurman of collega zou verwachten
.