Waarom heeft Lexus geen stationwagon?

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Vroeg me dat eigenlijk af, want elk gerespecteert merk heeft wel een mooie station!

Mooiste is de Touring van BMW, de Audio is ook niet verkeerd, Mercedes (geen fan), maar juist Lexus heeft.... niks!

Is dat een bepaald beleid?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Stationcar is bijna altijd met een diesel motor, dan denk ik aan vertegenwoordigers, ruimte en veel kilometers
 

kinkhau

Hoort erbij
24 feb 2015
41
4
8
Oeee.. Een mooie stationwagon! Waar kan ik me hiervoor aanmelden? @henny: volgens mij bestaan er ook genoeg benzine stationwagons??
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Henny, wake-up call!!

BMW Touring heeft hele mooie 6 cylinder modellen!

Sport cross is m.i. meer een hatchback, of is dat vloeken in de kerk?
 
21 jan 2014
250
17
0
Vroem, Voor mij is een CT is een Hatchback net als een Golf of een C4. De IS Sportcross, net als bijvoorbeeld de BMW3 serie of de S60 station en de 156 Sportwagen, is een "Lifestyle" auto. Deze auto's zijn gemaakt om niet in een standaard matrasbak (de echte uitdrukking als 18jarige was wipbak) rond te rijden maar wel te laten zien dat je verantwoord en sportief door het leven gaat. :)

Echte stationwagens herken je aan de imperiaal en plaklaatjes op de achterste zijruiten. Meestal beplakt met stickers van de glazenwasser, aannemer of lokale strijkservice.

:)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Oeee.. Een mooie stationwagon! Waar kan ik me hiervoor aanmelden? @henny: volgens mij bestaan er ook genoeg benzine stationwagons??

Bestaan inderdaad, maar over het algemeen zijn het toch diesels die als stationcar rondrijden,
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Ik denk inderdaad dat dit vaak bij de diesels is terug te vinden. De merken die interessant zijn voor de dames en heren die veel, heel veel kilometers moeten maken. Ik denk dat dit niet de doelgroep van Lexus is. Hoewel er met de CT wel geprobeerd is om deze doelgroep te bereiken....
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ronduit KUL, Neem bijvoorbeeld de Alfa's Sportswagen, deze zijn in het verleden zelfs nooit geleverd met diesel ( tot de 156), Er is wat mij betreft geen enkele relatie tot diesel, als je veel kilometers moet maken en spullen vervoeren koop dan een Caddy... niet tegen een glasbak aanzetten, caddylek...
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Waarom geen station? De te verwachten afzetmarkt is denk te beperkt. Daarbij zal het niet hebben van een diesel zeker mee kunnen spelen. Een model ontwikkelen, ook als is het een station op basis van een sedan kost knaken. En Lexus is nog steeds relatief klein. Met de IS gen 1 en ook de SportCross hebben ze er volgens mij een flinke zak met geld achteraan gegooid, in deze tijden gaan ze eerder voor rendabel.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Precies fastatje!
Ik zal die Louman eens effe bellen :)

Van de Jaguar site;
De extreme interpretatie van R-prestaties dankzij de combinatie van overweldigende high performance met de praktische eigenschappen en veelzijdigheid van een stationwagen. De XFR-S Sportbrake accelereert van 0 tot 100 km/h in slechts 4,8 seconden en heeft een topsnelheid van 300 km/h, dankzij de 5,0 liter V8 Supercharged benzinemotor met 405 kW (550 pk) en 680 Nm. Het geluid van het sportief afgestemde uitlaatsysteem zorgt voor de bijpassende soundtrack.....

Lijkt me niet echt een allemans car en ook Volvo levert gewoon een AWD V70 op benzine.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Waarom zou lexus deze maken voor die paar gekken in een kikkerland waar ze maar 100 van verkopen? De kosten om een auto te mogen te verkopen haal je er niet eens uit, laat staan de productie ervan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Waarom zou lexus deze maken voor die paar gekken in een kikkerland waar ze maar 100 van verkopen? De kosten om een auto te mogen te verkopen haal je er niet eens uit, laat staan de productie ervan.

Lexus bouwt toch niet alleen voor ons kikkerlandje?, het is wel zo dat Lexus nog altijd een prestige merk is, ik wil niet direct zeggen dat Lexus op gelijke hoogte staat met bijv. RR maar deze gasten bouwen toch ook geen Ghostwagon?
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Ehh is Lexus in USA geen top-merk?

Er is sowieso geen station car, ook niet wereldwijd zover ik kon checken, d?t verbaast me.
Ze bouwen een Toyota Landcruiser met wat luxe, en voila we hebben een X5 / Q6 / Cayenne killer.

Zag van de week een recent GS300 model, daar mag best een mooi stukje aangeplakt worden dacht ik nog, de lijn kan het hebben.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ze kunnen toch het onderstel van een Avensis oppakken?

Gaan ze weer een volume artikel op de markt zetten zonder Lexus DNA? , waarom niet een CeeTee? op het chassis van de RX (hoef je ook niet te bukken bij het inladen)
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
stationwagens zijn voor losers :thumbsdown:
als je ruimte moet hebben koop je maar een dacia logan oid:(
 
Laatst bewerkt: