Waarom is deze IS300h F-Sport niet gewild?

green-space-guy

Nieuw hier
12 jan 2026
17
46
13
Ik zit al een tijdje te azen op een mooie, volledig uitgeruste IS300h. Als upgrade vanuit mijn luxury line CT.
Er staat al een tijdje een witte F-sport IS online, volledig uitgerust en met Mark Levinson. Wel is deze geïmporteerd uit Italië. Er is onderhoudshistorie vanuit daar, en hij is twee keer in regulier onderhoud bij lexus in Nederland geweest. Hier is de link naar autotrack.

Daarnaast ziet hij er heel strak uit, al zijn er wel wat puntjes:
- bumper voor heeft kleurverschil met de rest (lijkt geen schade historie te zijn)
- er zit een scheur in het plastic van de middentunnel, waar je elleboog ongeveer zit bij de elleboogsteun (hoe krijg je dat voor elkaar?)
- er steekt een USB kabel uit het dashboard bij de passagier die, behalve het opladen van de telefoon, niks lijkt te doen met het scherm.
- Velgen zijn rondom best beschadigd, maar hier is zwarte lak overheen gedaan.
- Er is een fysiek schakelknopje voor de parkeersensoren, terwijl dit in elke andere IS een push-knop is?

Aangezien de prijs erg scherp is, vraag ik mij af waarom deze toch niet zo gewild lijkt. En aangezien een mooie, goed uitgeruste IS erg zeldzaam is, zit ik hier steeds meer over te twijfelen. Is er iemand die misschien iets kan zeggen over de aandachtspunten?

Dus ik heb er nu een heel weekend mee gereden en wat een wereld van verschil met de CT zeg. Ik voel de de koning van de weg!
De rust aan boord is fenomenaal. Er is bijna geen motorgeluid bij rustig rijden, en zelf als je hard optrekt heb je niet het constante geloei wat je in de CT wel hebt. En wat een power :cool:.

Ik zit helemaal comfortabel op de zachte stoelen en eindelijk genoeg plek voor mijn benen. Hij rijdt ook super comfortabel en voel niet meer elke hobbel op de weg.

En de looks...ja ik ben een zeer gelukkig persoon.

Bekijk bijlage 185345Bekijk bijlage 185346
Glimt ook behoorlijk zeg! Geniet ervan en veel fijne kilometers toegewenst!

Nieuwe speler op de F-sport markt?
Mooie prijs, leuke opties. Km-stand ook niet megahoog.
Geen ML, geen trekhaak, geen open dak maar verder wel leuke goodies.
Ook de aanbieder (Withuis) is een goede bekende (toch?).
Van de spoilers en de interieur kleur moet je houden.

Ik vind het wel wat :cool:
Keurig adres met een uiteenlopende voorraad. Jong, oud, lage km, hoge km, enz. Zal wel een inruil auto zijn geweest, omdat ze daar verder vooral RX en GS hebben. En zo te zien is die keurig het grootste deel van zn leven bij Lexus Utrecht in onderhoud geweest. APK zo te zien ook Louwman Exclusive.

Van die carbon look spoilers moet je houden, wel sportief. Heeft wat leuke opties maar mist er ook een paar. 18.000 EUR veel geld, maar ik vrees dat het wel de prijs is voor een IS in zo'n uitvoering (Lexus blijven waardevast zeg, niet normaal).

• Leuk
Waarderingen: quattrootje