Wassen en Poetsen van een Lexus

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Die chevy is inderdaad erg leuk :) Wat zijn de kosten per maand (brandstof) eigenlijk voor zo'n chevy op gas?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Op het moment zo'n beetje hetzelfde als een benzine auto die 1 op 12 rijdt. Hij zuipt echt afgrijzelijk veel de laatste tijd sinds ik de injectoren voor benzine er uit heb gesloopt. Die zitten bij deze auto boven het throttle body en zorgen er dus voor dat de lucht er aan alle kanten langs moet, nu kan het gewoon rechtdoor, maar het heeft gek genoeg niet tot een beter verbruik geresulteerd :?

Maar nog maximaal een jaartje met deze motor rond rijden en dan eindelijk iets snels :lol:
 

Fredsworld

Nieuw hier
14 sep 2009
12
0
0
Poetservaring, ben zelf meestal 1 hele of zelfs 1,5 dag bezig met mijn auto, daarna is het 1 dag.
1 Aanschaf andere auto is het altijd eerst wassen met Dreft.
2 Daarna Stap1 van Meguiar's (Paint cleaner)
3 Daarna Stap2 van Meguiar's (Polish)
4 Daarna Stap3 van Meguiar's (NXT TechWax 2.0)

De bijgeleverde peotsschijfjes gebruiken!!!
Uitpoetsen met een wolle doek.

De keren de auto erna in de Wax zetten dan vervallen de eerste 2 stappen dus.

1 Daarna Stap2 van Meguiar's (Polish)
2 Daarna Stap3 van Meguiar's (NXT TechWax 2.0)

De auto wassen doe ik uiteraard met de Meguiar's shampoo en de meguiar's washandschoen.

Grtz Fred
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
442
22
18
hoe lang moet je wachten voordat je mag poetsen op een plaatselijk gespoten auto ???

gr wilco (m2005 )
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Laatste advies wat ik gehad heb was een maand. Maar goed, dat was een 6 jaar terug.

Ongelukje gehad?
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
442
22
18
nee geen ongelukje...ik heb net de gs300 van 99 gekocht en zag dat ie hetzelfde had als de meeste andere..roestvorming boven de voorruit ( een kwaal bij dit type blijkt ), das nu verholpen en gelijk een plekje laten wegwerken op de achterbumper..
kan niet wachten om hem te poetsen...begin maar vast met de delen die onbehandeld zijn ( gelukkig de meeste :) )

gr wilco
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mijn LS heeft ook roest boven de voorruit... maar dat komt denk ik doordat hij vervangen is en het een beschadigd is :?:
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
wilcom2005 zei:
hoe lang moet je wachten voordat je mag poetsen op een plaatselijk gespoten auto ???

gr wilco (m2005 )

Ongeveer 6 weken, als je hem in de wax zet sluit je in feite de toplaag van je lak af, hierdoor kan deze niet verder uitharden
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Die "poetser" zal er met fillers hebben aangezeten.

De enige manier om die wasstraat krasjes te verminderen tot weghalen is het volledig polijsten van je auto.

kijk voor een z??r duidelijke uitleg eens op http://forum.carclean.nl
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
mushangi zei:
Cool, ik heb als grote hobby cardetailen, hij blinkt dan ook als een spiegel...

Krasstraat is verboden gebied en ook een spons is uit den boze...(the bone uitgezonderd)

je wast met 3 emmers,
emmer 1 --> velgen en wielkuipen
emmer 2 --> wasmiddel
emmer 3 --> spoelemmer hierin spoel je je wasmitt uit nadat je 1 paneel hebt gewassen en voordat je weer nieuwe shampoo gaat halen.

eens in de 3 maanden geef ik hem een uitgebreide beurt, Clayen, swirls verwijderen (als ze d'r al zijn, light polijsten oftewel cleanen van je lak, hierna voeden van je lak, hierna een hard wax, en 24 uur later nog aftoppen met een softwax......en eens in de 3 weken gaat er een laagje softwax overheen om de ultieme wetlook te houden..........

zie o.a. http://forum.carclean.nl

lex01.jpg

lex02.jpg

lex03.jpg

lex04.jpg

lex05.jpg

lex06.jpg


Op dit moment gebruik veel Poorboy's producten, maar begin over te hellen naar Menzerna voor het polish werk, en Dodo Juice voor het voeden en waxwerk

Drogen doe ik op het moment met de CG miracle dryer, vind ik zachter dan die van PB, daar kreeg ik nog hele lichte krasjes mee (dark granite mica is knetterharde lak)

Velgen met de PB wheelwax, trims met PB trim restorer, deze voedt je kunststof en is geen glimmende dressing), en de banden ook met de PB Bold en bright, interieur het lichte leder eens in de twee maanden met PB natural leather, en ga zo maar door. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ondertussen is er Monnelo bijgekomen en ook Gliptone voor het leer.....weer een stap dichter bij de ultieme perfectie die een lexus toe hoort :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
En wat vraag je ervoor als ik mijn auto bij je langs breng en jij hem eens onderhanden neemt? ;)
 

aschwin

Nieuw hier
9 nov 2009
5
0
0
Alor,

kijk hier maar eens rond: www.meguiars.nl/forum

spuiten is meestal niet nodig. op dat forum kun je vragen of iemand jouw auto eens te grazen neemt, ben je veel goedkoper uit en je auto is weer in showroomstaat
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik ben ook bezig geweest aangezien me auto weer binnen staat, en het weer een mooi weer auto is geworden :lol:

DSC02031.jpg


Andere wielen er onder. hebben me net zoveel tijd gekost om te poetsen als de rest van de auto. Wielen staan trouwens ook te koop zoals jullie misschien al hebben gezien

DSC02028.jpg
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
De lak van nieuwere auto's is vaak dan nog wel te redden :D

De mijne niet meer bepaald :roll: overal deukjes/krassen en blanke lak die begint los te laten.

Eerst m'n auto maar technisch en van binnen weer helemaal opfrissen, dan komt de buitenkant wel aan de beurt :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Vrij nieuwe auto waarschijnlijk :?: , dan gaat het nog wel makkelijk als je het bij houdt
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Nope jelmer, hij word in januari 3 jaar oud, deze foto schat ik 2,5 jaar oud.

Heel simpel, neem Poorboy's APC (mag ook van meg. als je meer wil betalen :wink: )
Verdun deze naar wens en gebruik, spray de wielbak ermee in en borstel hem dan goed in, spoel hem weer uit en herhaal indien nodig....

moet er wel bijvertellen dat
A/mijn lex bijna wekelijks (gebruikt of niet) een uitvoerige wasbeurt krijgt
B/ ik onder de auto, in de wielkuipen en in de deursponningen net zo belangrijk vind dan de rest van de koets...........
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Je laat hem onoverdekt staan? Al dat werk met het wassen! :)