Wassen en Poetsen van een Lexus

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
ct200H zei:
Huh een Lexus wassen ??./.dat doet de dealer toch altijd?, de laatste tijd iets meer met die terugroepacties, dus zelf wassen hoeft toch niet? :D

Maar evengoed, als onze Lexus weer iets had rijden ze de auto *&&^^&%$^$#&^door een wasstraat met borstels ondanks dat ik constant zeg dit niet te doen :X

Welke dealer dan ook, ze zijn allemaal DOOF!!!!! :(

Volledig mee eens, durf zelf zeggen dat 90% van alle dealers niet eens een wagen deftig kan kuisen !!!
Is misschien een service, maar heb liever dat ze dit toch laten.....

Langs de andere kant zijn wij hier een beetje bezeten h? en zijn 98% van de klanten wel tevreden dat ze hun wagen mooi gepoest terug krijgen.

Een wagen poetsen of detailen vraagt enige techniek en vooral kennis van zaken en producten, maar het moet vooruit gaan voor deze mensen. Time is money.....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ondanks dat ik zelf ok ijn auto poets, vind k het niet erg dat lexus amersfoort, mijn auto door de wasstraat heen haalt, want de wasstraat waar zij hem naartoe sturen is naar mijn mening gewoon prima. MAar als jij je auto schoon achterlaat bij de dealer voor een beurt, dan zullen ze hem ook niet voor je gaan wassen, want dan is die al schoon.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Wasstraat waar je doorheen wordt getrokken is lekker voor je lichtmetalen wielen als hij niet goed op de rails staat, ik ben misschien een zeikerd maar was de auto's gewoon met het handje en houdt hem goed in de was.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
JE moet inderdaad wel oppassen, maar met 18inch heb je nog net genoeg band voor de bescherming, zeker als je velgbescherming hebt. :) MAar met die 19inch kan ik best geloven dat ze gevoelig zijn :)
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Een jaar of 20 terug, hield ik met zelfsstandig bezig met auto's detailen.

Tegenwoordig hou ik me enkel nog met mijn eigen wagens bezig, maar ik blijf even secuur te werk gaan. Het interieur en het leder van de IS deze week heeft twee avonden in beslag genomen.

Nu is het koetswerk aan de beurt.

- Poorboys polish met Maguires detailing machine,
- Zymol Cleanse om de siliconen eraf te halen
- Met Zymol Concours in de was zetten
- Dan een overcoat aanbrengen. Natuurlijke was is wel erg hard en geeft een diepe glans, maar het wordt door chemische producten makkelijk aangetast.
- Bumpers worden met Zymol Detail behandeld, evenals de rubbers.

Zou me weer enkele avonden moeten bezig houden ;)
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Hoor ik graag dat je het verder zet, het zit in je bloed of niet h? :rulez:

Ik heb 2.5 jaar geleden ook een bedrijfje opgericht met het gedacht "van je hobby je beroep te maken".
Maar nog steeds bekijk ik het als een (betaalde) hobby en wil dit zo houden.

Vind het persoonlijk een schitterende bezigheid met de "voor" en "na" toestanden....
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Esteban zei:
Hoor ik graag dat je het verder zet, het zit in je bloed of niet h? :rulez:

Ik heb 2.5 jaar geleden ook een bedrijfje opgericht met het gedacht "van je hobby je beroep te maken".
Maar nog steeds bekijk ik het als een (betaalde) hobby en wil dit zo houden.

Vind het persoonlijk een schitterende bezigheid met de "voor" en "na" toestanden....

Ik zet het niet professioneel verder, ook niet als betaalde hobby, maar een wagen half polishen, lijkt nergens op. Daar krijg ik geen voldoening van.

Wat me wel super interesseert is te experimenteren met producten en Zymol maakt daarvoor wel echt prachtige dingen waar je als autoliefhebber echt kan van genieten.
Wel een heel klein beetje prijzig :(
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
The Swede zei:
Esteban zei:
Hoor ik graag dat je het verder zet, het zit in je bloed of niet h? :rulez:

Ik heb 2.5 jaar geleden ook een bedrijfje opgericht met het gedacht "van je hobby je beroep te maken".
Maar nog steeds bekijk ik het als een (betaalde) hobby en wil dit zo houden.

Vind het persoonlijk een schitterende bezigheid met de "voor" en "na" toestanden....

Ik zet het niet professioneel verder, ook niet als betaalde hobby, maar een wagen half polishen, lijkt nergens op. Daar krijg ik geen voldoening van.

Wat me wel super interesseert is te experimenteren met producten en Zymol maakt daarvoor wel echt prachtige dingen waar je als autoliefhebber echt kan van genieten.
Wel een heel klein beetje prijzig :(

Ik snap je :) geldt ook voor swissvax idd...
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Alan zei:
Ik snap je :) geldt ook voor swissvax idd...

Klopt. Ik ben destijds met Zymol beginnen werken omdat ik die producten in de VS makkelijk kon kopen aan een redelijke kost.
Nu ben ik het gewend van daarmee te werken, dus hou ik me daar aan. Bovendien, als je een pot Zymol wax hebt, dan moet je al ERG lang waxen voor die leeg is :D
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Ik moet Alan gelijk geven: kleien en dan de Shield van Swisswax.Zeer diepe glans en niet zo veel werk dan ik dacht.En de geur ervan is ook aangenaam
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Met kleien haal je er wel enkel de residuen van hars etc af. Als je kleine krasjes hebt, dan moet je de polishing machine bovenhalen.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Inderdaad zoals The Swede schreef....
Best altijd even de DA (dual action) boven halen (met de hand kan ook maar is een jobke dan), dan krijg je nog meer diepglans als je de lichte swirls eruit kan halen alvorens je wax erop te zetten.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Esteban zei:
Inderdaad zoals The Swede schreef....
Best altijd even de DA (dual action) boven halen (met de hand kan ook maar is een jobke dan), dan krijg je nog meer diepglans als je de lichte swirls eruit kan halen alvorens je wax erop te zetten.


Ja, en vooral heel hard duwen op die machine. Dan krijg je echt ALLE krassen eruit :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Niet TE hard, want dan staat dat ding stil :p Voldoende kracht is Voldoende :p
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
The Swede zei:
Alan zei:
Niet TE hard, want dan staat dat ding stil :p Voldoende kracht is Voldoende :p

Mijn hint was eerder in de richting van "goed duwen en je polisht de lak eraf" :loll:

bij een DAP stop die met roteren, maar met een rotary dan ben je idd je lak kwijt :p