Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

KONI Sport dempers (8041-1265Sport) gemonteerd aan de achterzijde van een IS300 Sportcross !

image_2176.jpg image_2177.jpg image_2178.jpg image_2179.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_1905_lowres.JPG
    IMG_1905_lowres.JPG
    143,8 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt:
No Title

KONI Sport dempers (8041-1264Sport) gemonteerd aan de voorzijde van een IS300 Sportcross !
 

Bijlagen

  • photo2180.jpg
    photo2180.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 76
  • photo2181.jpg
    photo2181.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 77
  • photo2182.jpg
    photo2182.jpg
    129,1 KB · Weergaven: 71
  • photo2183.jpg
    photo2183.jpg
    143 KB · Weergaven: 72
  • photo2211.JPG
    photo2211.JPG
    149,6 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:
Marvin, de achterkant had toyboy een paar dagen terug gedaan, zie paar posts hierboven. :p
 
Hoeveel tijd kost het om de combinatie voor eruit te halen? Ik blijf met een temperatuursafhankelijke knars zitten. Zit mogelijk in veerpootlagers. Als het niet teveel moeite kost, misschien nog ns waard die eruit te halen.
 
Hoeveel tijd kost het om de combinatie voor eruit te halen? Ik blijf met een temperatuursafhankelijke knars zitten. Zit mogelijk in veerpootlagers. Als het niet teveel moeite kost, misschien nog ns waard die eruit te halen.
 
Ze waren bij KONI vergeten de schotels van de voorste dempers in te pakken, vandaar de vertraging ...
 
Mijn IS kraakte ook bij het inveren (drempels & lage temperaturen) en er was ook ergens 'speling' te horen op oneffen wegdek, waarvan ik aanvankelijk de roll-bar linkjes verdacht. Na het vervangen van de dempers heb ik dit niet meer waargenomen. De rubber hoezen aan de voorzijde en de ringen ('isolators' is de juiste LEXUS term) heb ik ook vernieuwd, waarbij het me opviel dat de achterste isolatorringen er erg slecht aan toe waren. Ik sluit niet uit dat het uiteinde van de veer hierdoor de bovenste schotel af en toe heeft geraakt (metaal op metaal).

Ik heb overigens de originele veren weer gebruikt.

Per demper kost het vervangen ongeveer 1,5 uur (klus is met wat speciaal gereedschap zoals veerspanners en een fuseekogeltrekker voor de voorste draagarmen wel te doen maar er zijn wat aandachtspunten, zeker bij een wat oudere auto).
Aan de achterzijde heb ik de camberstelplaatjes voor het uitbouwen gemarkeerd en later de auto toch uit laten lijnen. Dit bleek achteraf eigenlijk niet nodig te zijn.

Mocht er interesse in zijn dan wil ik wel een complete handleiding maken (een gemiddelde LEXUS rijder heeft natuurlijk absoluut geen sleutelervaring :-))
 
Vandaag de velgen gereinigd.
Krik eronder kun je het wiel mooi rond draaien
1) Heet water met universol
2) Poorboys World SSR1
3) Meguiar's Wheel Brightener 1 minuut inwerken
Zoek nog een manier om de lijmresten van het plaklood te verwijderen
 
Laatst bewerkt:
Wiel eraf, f?hn erop en rullen met je vingers. Schoonmaken met wasbenzine. Geen aceton of thinner tenzij je van mooi blank houdt:blush:
WD-40 en pindakaas (geen geintje) schijnen ook wel eens te helpen maar zelf geen ervaring mee.
 
van de week onderhoudsbeurt gescored aan de Pieter Braaijweg. Nette zaak, vriendelijk personeel (dag Melissa dag Karel), prima koffie & WiFi. Gedurende beurt op de hoogte gehouden van voortgang (ik had last van olie zweten, oorzaak duidelijk verklaard en hersteld en schoongemaakt). Al met al niets mis mee (nou de rekening nog en kan ik al het voortgaande herschrijven of zo niet des te beter:blush:)