Het ligt waarschijnlijk niet aan jou want ik moet je helaas vertellen dat Kenotek ceramic wash niet zulke goede reviews krijgt, zie bijvoorbeeld
hier. Ik heb zelf veel betere ervaringen met
Gyeon Q2M Bathe, dat is niet goedkoop maar je hebt er niet veel van nodig. Wat ook helpt is de auto eens een keer helemaal schoonmaken met speciale klei. Je denkt dat een auto schoon is na het wassen maar je schrikt als je ziet wat die klei er allemaal nog aan teer en hars vanaf haalt. Als ik mijn auto een volledige behandeling geef doe ik het volgende:
- Inspuiten met schuim, laten inweken en daarna afspuiten. Dit zorgt ervoor dat vuil wordt losgeweekt en het grove spul in het schuim blijft plakken en wordt weggespoeld. Ik heb een hogedrukspuit met een schuimlans maar dit kan uiteraard ook in een wasbox gedaan worden.
- Auto met de hand wassen. Ik gebruik hiervoor twee emmers, een kleinere met sop en een grotere met schoon water. Ik doe nooit de spons gelijk terug in het sop, ik spoel hem eerst uit in het schone water zodat er geen vuil wat krassen kan veroorzaken op de spons achterblijft. Eventueel kan in deze stap de auto ingespoten worden met Monello non-ferro, dit haalt vliegroest van de lak af. In tegenstelling tot wat mensen vaak denken zijn dit soort producten niet alleen bedoeld voor de velgen maar in eerste instantie juist voor de lak.
- Auto schoonmaken met klei. Dit haalt zoals gezegd de laatste restanten vervuiling weg en laat je lak echt zo glad als glas aanvoelen - maar man wat een klus...
- Auto nog een keer wassen om het glijmiddel van de kleibehandeling weg te halen.
- Auto in de was of keramische coating zetten. Ik vind zelf Collinite liquid insulator een prettige was om mee te werken: makkelijk aan te brengen, mooie glans, goed waterafstotend en blijft redelijk lang zitten. Als ik een coating aanbreng dan is het Q2M cancoat. Het resutaat van een coating is in alle opzichten superieur aan wax, maar ook meer werk om aan te brengen.
Na deze stappen is de auto extreem schoon en glimmend, en langdurig beschermd zodat je er vanaf de bank van kunt genieten terwijl je herstelt van de spierpijn die je gegarandeerd zult hebben van het werken in vreemde houdingen.

Oh ja om het dak van mijn RX te wassen ging ik gewoon in de deuropening van de auto staan. Als ik mijn auto tussendoor een keer was spuit ik er ook een paar pufjes Monello Acquafobia op, dat spul is waterafstotender dan RainX en geeft ook niet die vettige waas.
Jarno