Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Mijn badkuip vies gemaakt.... Oh wacht, dit is de wintermat, zomermat ligt in de auto. Lang leve Dasty.

mat.jpg

• Leuk
Waarderingen: quattrootje en D43m0n
Ah, netjes! Die van mij zijn zo aan de beurt! Welke Dasty gebruik je daar voor? Ik heb alleen ontvetter van Dasty, dat zal wel niet geschikt zijn...

Gisteravond in de schemer vanuit het noorden terug gereden (180km) en vanmorgen een ziljoen vliegen en ander gespuis van de voorbumper, zijspiegels en voorruit verwijderd.

En natuurlijk remstof van de nieuwe zwarte velgen verwijderd :oops:

Gaf in ieder geval naderhand wel genoeg voldoening 😄

Ah, netjes! Die van mij zijn zo aan de beurt! Welke Dasty gebruik je daar voor? Ik heb alleen ontvetter van Dasty, dat zal wel niet geschikt zijn...
Ik gebruik ook gewoon de ontvetter, die gele. Lijkt geen invloed te hebben op de matten.
Eerst met bloedheet water afspoelen tot het zanderige weg is, daarna vijf keer spuiten, inwrijven met de vingers, tien minuten laten intrekken en spoelen. Allesreiniger kan natuurlijk ook.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Deze doekjes werken! Had ik niet gedacht, ik heb nog wel even licht nagewreven met een katoenen doek, hopelijk is het streepvrij, maar daar lijkt het wel op.
Wat is zo'n achterruit toch $&^!@* om schoon te maken, had ik maar een stationcar.....

W5 glasreiniger.jpg

• Leuk
Waarderingen: Johno en Bobusa
Deze doekjes werken! Had ik niet gedacht, ik heb nog wel even licht nagewreven met een katoenen doek, hopelijk is het streepvrij, maar daar lijkt het wel op.
Wat is zo'n achterruit toch $&^!@* om schoon te maken, had ik maar een stationcar.....

Bekijk bijlage 183208
Je bedoeld het reinigen aan de binnenkant neem ik aan. Zeer onhandig en boven het hoofd, dus ik kan mij daar wat bij voorstellen..... Nog geen ervaring mee. Maar is het reinigen van de binnenzijde van de voor- en achterruit wel veilig met iets anders dan microvezel en water? Ik heb ooit eens gelezen dat de ruitverwarming nogal gevoelig is voor beschadigingen zowel mechanisch als vooral ook chemisch (zeepjes etc)

Je bedoeld het reinigen aan de binnenkant neem ik aan. Zeer onhandig en boven het hoofd, dus ik kan mij daar wat bij voorstellen.....
Gewoon investeren in zo'n ding:
1745772133386.jpeg
Werkt prima zonder dat je in rare houdingen hoeft te zitten..

Ik heb vandaag weer een anti-kraak sessie gehouden. Ik dacht dat het gekraak van de achterklep afkomstig was dus daar had ik eerder al alle panelen losgehaald en voorzien van plakvilt en textieltape, maar het bleek desondanks niet weg te zijn. Nu heb ik de panelen van de C-stijlen losgehaald en elke plek waar plastic-op-plastic of plastic-op-metaal contact is, ooit zou kunnen zijn of misschien ooit is geweest ook weer de tape en plakvilt behandeling gegeven. Het lijkt nu weg te zijn maar dat dacht ik vorige keer ook, even afwachten dus.

Terwijl ik bezig was zag ik trouwens dat er twee draadjes aan het raampje achter de achterportieren zitten. Heeft iemand enig idee waar die voor zijn? Zit er daar ook verwarming op of is het misschien deel van het alarm?

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Rayminidas
Het wil bij de NX nog wel eens voorkomen dat er wat resonantie zit bij de vestelunit van de gordel links. Volgens clublexus.com en eigen ervaring met de NX350h.

Gisteren eens heel goed met de hand gewassen en vandaag een laag autoglym ceramic spray aangebracht. Hij is weer spik en span en superglad!
Laatste foto zie je de nieuwe nummerplaten die ik vorig jaar heb gemonteerd. De oude zat aan beide een lelijke vlek. En ja, je streeft als Lexus eigenaar naar perfectie ;)
Volgensmij glimt die meer dan als ik de mijne door de wasstraat haal… (y) (y)
Kan je het een keer voordoen hoe het moet, mag je mijn auto voor gebruiken :D kan ik er nog wat van leren

Bekijk bijlage 183208

Heb je de verpakking wel goed bekeken? 🧐 "windscreen and mirrors", dus ik snap wel dat de achterruit dan lastig gaat...🙄😂

@Lexy Bedankt voor de tip maar het is beslist geen resonantie. Het is echt een krakend geluid en is (of was) alleen te horen als de auto een beetje verwringt, bijvoorbeeld bij schuin over een drempel gaan of met één wiel een stoep oprijden. Het lijkt ook enigszins temperatuur afhankelijk te zijn want bij koud weer hoor ik het erger. Ik heb al even een kort rondje gereden en hoorde niks meer maar morgen als ik naar mijn werk ga zou ik het zeker moeten weten.

Jarno