Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

12V accu laadt gewoon door in READY.
Dat is een voormelding voor de HV-accu, die kan in N ontladen raken, maar die raakt in werkelijkheid echt niet compleet leeg in zo'n kettingbaan.
In N staat de auto NIET in READY, althans niet bij mijn NX.
Om eerlijk te zijn zit ik ook in de stress als ik met mijn auto door de wasstraat ga. Zal ik gewoon weg kunnen rijden aan het eind?

Wat is al dat gedoe over coatings op je voorruit? Hebben jullie geen ruitenwissers?

• Wow
Waarderingen: Sam_IS300h
Je bedoelt vast, Helaas moet ik altijd op m'n fiets naar het werk.
Dat hangt ook van de fiets af, nietwaar? Op de juiste (elektrische) fiets is het misschien zo erg nog niet.

1771842975794.png

Jarno

• Leuk
Waarderingen: HondaFan en quattrootje
In N staat de auto NIET in READY, althans niet bij mijn NX.
Om eerlijk te zijn zit ik ook in de stress als ik met mijn auto door de wasstraat ga. Zal ik gewoon weg kunnen rijden aan het eind?
Bijzonder. Haal je de auto dan zelf uit READY? Dit kan namelijk niet zomaar gebeuren.

Stress is echt niet nodig! Of je moet een rotte HV-accu hebben. Maar dat geloof ik niet, helemaal niet bij een RX uit 2024.
De auto kan heden ten dage door de accu alleen aangedreven worden op de snelweg. Binnendoor een heel stuk 30 of 50 rijden.. Airco, radio, verlichting en evt. ruitenwissers laat je dan ook aan. Dan loopt de accu echt niet 'ineens' leeg in die wat zal het zijn.. 2-3 minuutjes in de kettingbaan.

Pas op, fietsen is ongezond !!!

Je bent dan een luchtfilter 😳, om alle uitstoot van het verkeer naast je uit de lucht te zuiveren.
Je kunt beter beschermd achter je koolstoffilter zitten 😁

• Leuk
Waarderingen: Lexpeter en Bobusa
Is dat zo? Nooit opgevallen. Ik zal er eens op letten als ik weer eens wat ga rijden (ik kan gelukkig altijd op de fiets naar het werk).
Bijzonder. Haal je de auto dan zelf uit READY? Dit kan namelijk niet zomaar gebeuren.

Stress is echt niet nodig! Of je moet een rotte HV-accu hebben. Maar dat geloof ik niet, helemaal niet bij een RX uit 2024.
De auto kan heden ten dage door de accu alleen aangedreven worden op de snelweg. Binnendoor een heel stuk 30 of 50 rijden.. Airco, radio, verlichting en evt. ruitenwissers laat je dan ook aan. Dan loopt de accu echt niet 'ineens' leeg in die wat zal het zijn.. 2-3 minuutjes in de kettingbaan.
Kleine aanvulling/correctie: Als ik de auto al 'gestart' heb en naar N ga dan blijft ie op READY staan. Heb ik nog niet gestart en ik gad an naar N dan staat ie niet op READY.

Dus na starten zal ik me geen zorgen hoeven maken over leeg gaan van de accu maar vóór het starten is er wel een risico dat de accu leeg kan raken (bv door muziek en/of (stoel/stuur) verwarming als ik het nu goed begrijp.

Laatst bewerkt:
Ja, en je rijdt naar de wasstraat, dus gestart en in Ready.
Daar plop je hem alleen maar in N, dus Ready blijft gewoon aan.

HV-batterijpakketwordt niet geladen in N, maar dat is zoals boven beschreven geen probleem op een actie van max 5 minuten.
De HV blijft wel de 12V opstart-accu bijladen.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Vandaag heb ik een luchtverfrisser uitgeprobeerd: de Meguiar’s Air Re-Fresher New Car Scent. Je kunt hem kort sprayen als een normale luchtverfrisser, maar ook activeren zodat hij continu blijft sprayen totdat de bus leeg is.

De geur is behoorlijk sterk. Hoewel ik buiten stond tijdens het gebruik, rook mijn jas in de korte tijd dat ik eraan werd blootgesteld al direct naar het product. De geur blijft ook lang hangen. Na het gebruik (niet eens leeg laten lopen) heb ik de auto een tijdje met de ramen open laten staan om goed te ventileren.

Ik hoop dat de sterke intensiteit vooral in de eerste dagen zo aanwezig is, zoals ik in andere reviews heb gelezen. Mocht dat niet zo zijn, dan kies ik er waarschijnlijk voor om hem voortaan alleen kort te sprayen in plaats van continu te laten werken.

De geur op zich is overigens prima. Het komt redelijk in de buurt van een frisse “nieuwe auto”-geur.

Hiervoor rook de auto ook niet slecht hoor maar het rook ook niet volledig fris.

Bijlagen

• IMG_1327.jpeg
    IMG_1327.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Richie
Vandaag de laatste (so far) aankoop uitgeprobeerd: Ridge Underbody Washer. Constructie volledig in RVS em messing, dus dat is wel oke. grote goed gelagerde wielen doen het ook heel fijn. De aansluiting op mijn AVA kon ik maken uit materiaal wat ik nog had liggen. Dus, auto in de hoogste stand, sop in de beker, grote nozzles erin, kraan open en gaaaan. Nu is de lans gemaakt uit drie delen en elk deel voorzien van twee snelkoppelingen. Dat is natuurlijk een zeer slap geheel, maar wel te doen (met beleid). Er lekte wel water uit het zwarte handvat, maar och, kniesoor die daarop let. De onderkant ingesopt en daarna de kleine nozzles gemonteerd. Vervolgens de wielen ingespoten met de IK spuit gevuld met Ferrous Dueller pH-Neutral Fallout Remover en de velgen werden daar vlot mooi paars van. Foamgun erop en die gevuld met Touch-less snow foam. Wielkast goed dik ingespoten, daarna de zijkanten onder en vervolgens de bovenkant en de rest van de wagen. Na de inwerktijd de velgen schoongemaakt mbv van zo'n koker borstel. Vervolgens de Ridge weer aangeklikt en nu met vol vermogen de onderkant schoonspuiten. Dat viel tegen, want de nozzles verstuiven meer dan dat ze een krachtige straal produceren. Bovendien is de systeemdruk ook hoog en de kleine lekkage van het handvat werd een stevige straal. Daar moet ik nog eens naar kijken. Volgens mij hoorde ik ook zo'n opm uit een testfilmpje. Dat lekkende handvat is zeker ook niet goed. Denk dat de o-ringen niet goed zitten ik zie wel.
Nou, dat was mijn Lexus feestje van vandaag: DTS geluid en soppen.