Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

vandaag de lichtunit in de klep vervangen aangezien de 2 ledje in de unit het begeven hadden.
morgen alleen nog even de mistlampen weer aansluiten. die zijn er achteraf ingebouwd en dus net niet standaard.
ook de schakelaar van de klep vervangen. het rubber was helemaal verweerd/verkleefd en daardoor werkte de schakelaar bijna niet meer

Bijlagen

• Schermafbeelding 2026-03-28 215230.png
    Schermafbeelding 2026-03-28 215230.png
    528,2 KB · Weergaven: 20
  • Schermafbeelding 2026-03-28 215315.png
    Schermafbeelding 2026-03-28 215315.png
    381,6 KB · Weergaven: 20
Gisteren de RX bij Lexus Zwolle gebracht voor een grote beurt. Als leenauto de UX meegekregen.
Prima wagentje maar die touchpad…..wat een rotding is dat zeg.
Touch pads of aanraakschermen zijn nooit fijn. In principe moet je er tijdens het rijden natuurlijk ook vanaf blijven, maarja dat is de theorie....

• Leuk
Waarderingen: Stefan O
Eerder deze week, wat heb ik gedaan misdaan aan mijn Lexus?

Afsluiting hier, ongeval daar, omleiding op omleiding met een brakke Apple kaarten navigatie (werktelefoon).

In een mooie omgeving op een onverharde weg beland.
Goed begaanbaar en stiekem toch wel leuk dus doorgereden.

Geen tijd om ten halve te keren toen het slechter werd dus met nog een enorme hagelbui flink door de prut gereden.

Helaas daarna nog te druk geweest maar de volgende actie moet toch worden om de auto te wassen.

Touch pads of aanraakschermen zijn nooit fijn. In principe moet je er tijdens het rijden natuurlijk ook vanaf blijven, maarja dat is de theorie....
Bij Lexus is het iig soepel. Ik ben ooit met een auto terug gegaan ivm dat het media systeem traag was. Dat was normaal. Bij een Citroën DS viel het geluid weg als ik de navigatie orobee
Eerder deze week, wat heb ik gedaan misdaan aan mijn Lexus?

Afsluiting hier, ongeval daar, omleiding op omleiding met een brakke Apple kaarten navigatie (werktelefoon).

In een mooie omgeving op een onverharde weg beland.
Goed begaanbaar en stiekem toch wel leuk dus doorgereden.

Geen tijd om ten halve te keren toen het slechter werd dus met nog een enorme hagelbui flink door de prut gereden.

Helaas daarna nog te druk geweest maar de volgende actie moet toch worden om de auto te wassen.
Je kan het moment ook gebruiken om te bedenken of je niet liever een bruine of zwarte ux wilt 😉.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave en Primi
Ja of dat ik tegen die tijd klaar ben met de touchpad.

Waar mogelijk gebruik ik toch liever de spraakcommando's.

Meestal werkt het touchpad prima. Een enkele keer is het één grote ergernis.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Dat hangt er vanaf.
Ik had eerder een zwarte Prius.
Ik had en heb helaas een duivenmelker als achterbuur.
Reken maar dat je dat ziet op zwart.
Om over de uitgebeten plek op mijn motorkap maar te zwijgen. Een keer te laat eraf gehaald toen de auto al wat ouder was.

Ja of dat ik tegen die tijd klaar ben met de touchpad.

Waar mogelijk gebruik ik toch liever de spraakcommando's.

Meestal werkt het touchpad prima. Een enkele keer is het één grote ergernis.
Waar zit de ergenis in? Het swipen naar het juiste icoontje gaat best makkelijk, maar soms zie ik het niet goed en klik ik op het verkeerde. Ik gebruik voor te navigeren of spotify spraak commandos, dat doe ik ook in de RX met touchscreen. Mijn vriendin is handig met de touchpad, maar betrap ik haar wel op af en toe tikken met haar vingers op het scherm. Al met al vind ik het prettig dat mijn arm op de armleuning kan rusten om te muizen.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Meestal werkt het. Maar soms in het navigatiescherm met carplay krijg je een soort overshoot. En een enkele keer reageert hij helemaal niet.

Ik heb dat bijvoorbeeld als ik tussen de verschillende route opties wil wijzigen. Of het volledige route overzicht wil zien.

Voor het gewone menu werkt het feilloos dus ik denk dat het met de Apple carplay / Android auto integratie te maken heeft. Ik gebruik beide.