wat is wijs?

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
heb een mooi setje verlagingsveren van Yvie gekocht(waarvoor dank)maar twijfel of ik de originele standaard dempers wel moet gebruiken,zouden een paar nieuwe of aftermarket niet beter zijn?
35mm verlaging(Tein S)
gr.Duncan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, perspectief is stuk beter zo. Ik had niet gedacht dat deze velgen zo goed zouden staan (natural look).

Volgende stap de-badgen (ofwel wolf in schaapskleren)? :D
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
GPS-10 zei:
Ja, perspectief is stuk beter zo. Ik had niet gedacht dat deze velgen zo goed zouden staan (natural look).
Dat vond ik nou ook,alsof ze eronder horen,onder die 300 was het eigenlijk geen pan zie ik nou :O

GPS-10 zei:
Volgende stap de-badgen (ofwel wolf in schaapskleren)? :D
Al aan zitten denken en zal best strak staan maar vindt ene kant wel mooi dat 430 achterop staat anders wil iedereen tegen me sporten en dan kan ik me weer niet inhouden :)
Daarover gesproken:een '88 911 3.2 blijf ik gewoon naast plakken vanuit stilstand,nie gek voor een auto die 500kg zwaarder is :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
maar vindt ene kant wel mooi dat 430 achterop staat anders wil iedereen tegen me sporten en dan kan ik me weer niet inhouden
Of je lokt het juist uit, haha!

OK, dus je gaat misschien nog voor de uitlaat (V8 geluid) in de toekomst. Heb je daarvoor al iets op het oog?
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
ikke?? ;)

qua geluid was met die ouwe hokken altijd simpel,kat-vervanger eronder en voil? maar die is zowiezo niet te krijgen voor 430(300 wel)kan je natuurlijk aan dempers denken maar enkel dempers schiet in verhouding geluid en kosten ook niet echt op dus weet 't eienlijk niet :neutral:
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
vierdertig zei:
ikke?? ;)

qua geluid was 't met die ouwe hokken altijd simpel,kat-vervanger eronder en voil? maar die is zowiezo niet te krijgen voor 430(300 wel)kan je natuurlijk aan dempers denken maar enkel dempers schiet in verhouding geluid en kosten ook niet echt op dus weet 't eigenlijk niet :neutral:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, dat blijft lastig. Je wilt ook weer niet wegdreunen in de cabine bij 120km p/u...

Ik kwam dit nog tegen:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Binnen Marketplace hier viewforum.php?f=17 staan wel wat leveranciers die je hierin enigszins verder kunnen adviseren of ervaring hebben.

Dat zal denkelijk wel uitkomen op een volledig nieuw systeem en V8 geroffel in je portemonnee :p
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
daar ging ik al een beetje vanuit,leuk dat ze zo'n uitlaatsysteem zo lekker ingewikkeld maken met al die katalysators,ken je lekker veel mee :(

trilling is trouwens weer terug,wordt een mens toch ook moedeloos van,een Fiat met vier versleten banden rijdt nog comfortabeler.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
trilling is trouwens weer terug,wordt een mens toch ook moedeloos van,een Fiat met vier versleten banden rijdt nog comfortabeler.
Ik heb eenzelfde iets gehad. Dat was destijds (soms niet, vaak wel) aan de voorkant (stuur trilde). Velgen naar achter verplaatst en de vibratie verschoof grotendeels naar de stoel.. Balancering wielen was prima, uitlijning, evenals bandspanning/profiel, schijven en etc., dus het uiteindelijke vermoeden was een kromme velg. Het betrof trouwens redelijk nieuwe banden van een goed merk.

Echter, na een paar duizend km was trillen het plotseling weg..?? In mijn geval vermoed ik dat het loopvlak van de banden op een of andere wijze 'ongelijk' waren en daarna 'recht' afgesleten..?

Het aanknopingspunt wat je misschien hebt is dat het probleem zich verplaatst bij het wisselen van de wielen (achter naar voor en andersom).

Ik heb inmiddels rondom nieuwe banden en sowieso ervaar ik daarmee een enorm verschil in comfort en wegligging, etc. Misschien kun je toch eens na laten kijken of het loopvlak v/d banden recht is. Wat voor spanning (bar) staat er op de banden?
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
was ook van plan de wielen te wisselen maar achterbanden moeten binnenkort vervangen worden zag ik vandaag,doe dan de voorwielen naar achter en een paar nieuwe op de vooras.
Wil dan misschien een maatje smaller voor voor,heb nu 245-40-18..wordt dan 235-45-18?
Wielen hebben nu op drie verschillende auto's gezeten en heb de GS300 nooit laten uitlijnen(toch 2" groter dan standaard) en deze ook niet dus kunnen best beetje verkeerd zijn afgesleten,zo'n 2,3/2,4 Bar spanning.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
En misschien ook even checken of er niet een klauw ergens vastzit.

In ieder geval succes met de vibratieloze voortzetting ;)
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
rechterkant loopt iets tegen schijf,raampie open naast vangraile hoor ik tjiep tjiep tjiep tjiep en zo te horen steeds op zelfde punt en kan zijn dat dat op hogere snelheid wat vibratie geeft
Echter vandaag voorwielen laten balanceren,had ik zo'n 3mnd geleden al laten doen maar toch 15 en 25 gram onbalans d'r weer in
Stuur trilt nu niet meer bij 110,kan er verder nog weinig van zeggen maar heb goeie hoop :worship:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat lijkt mij in principe goed nieuws (behalve de klauw misschien, revisiesetje wellicht?) ;)

Misschien onderweg wat 'plakloodjes' verloren, tevens is (goed) balanceren niet aan iedereen voorbehouden. Als het dat idd is, kun je in de handjes knijpen.

een Fiat met vier versleten banden rijdt nog comfortabeler
..en als het getril toch terugkomt kun je hier altijd weer voor kiezen :p