Website Lexusforum traag

Bobusa

Stamgast
12 okt 2008
1.463
1.446
113
Ik merk de laatste weken dat deze Lexusforum website trager is. Het openen van pagina's duurt soms seconden langer.
Het ligt niet aan mijn netwerk of wifi, heb ik getest, andere websites zijn wel heel snel op mijn 1Gb glasvezel verbinding.

Ervaren anderen dat ook?

Niets van gemerkt, maar als het traag is zijn er dan veel gasten online?
Soms zijn er ruim 1000 gasten online en dan kan ik me voorstellen dat de server flink wat werk moet verrichten. En de bandbreedte ook krap begint te worden.
1780122325484.png

Ik merk er niks van. Mocht je specifieke tijden/data hebben waarop het het als traag ervaart kan ik die checken

Ik heb het wel gemerkt. Maar het zijn momenten waarop het soms trager is.
Mocht het mij weer opvallen zal ik kijken naar het aantal online gasten.

• Leuk
Waarderingen: Higgie
Ik heb er niks van gemerkt. Zijn dat trouwens “echte” gasten? Of zitten er ook bots/crawlers/AI-meuk tussen?

Nothing on the hand hier :cool:

Maar er zullen zeker de nodige bots mee kijken en 'crawlen', daar doe je niet heel veel aan (behalve wat toevoegingen zoals 'noindex', 'nofollow' e.d. maar die staan er neem ik aan al wel in?)

Ik heb het een paar keer opgemerkt. Wat me daarbij opviel was dat het aantal gasten vele malen hoger was dan het aantal leden. Op zich is dat niet ongebruikelijk (niet iedereen is lid of neemt de moeite om zich aan te melden) maar het aantal gasten vond ik toch wel in verhouding erg hoog. Dat kan duiden op serieuze belangstelling voor het gebodene ten aanzien van het merk, maar kan mogelijk ook andere oorzaken hebben.

Misschien kan beheer kijken of we periodes zijn met veel meer traffic dan normaal. Ik heb nog geen gekke dingen ervaren. Enkel af en toe wat vertraging bij uploaden van een foto.

Overigens hoop ik niet op teveel belangstelling voor Lexus. Met mijn vriendin spotten we Lexus en Porsche. Porsches zien we meer dan Lexus, waarmee Lexus dus exclusiever is 🙂.

Nu maar 6 leden en 10 pagina's aan "bezoekers". Duurde zeker 10 seconden voordat het forum opende.