Weer start problemen

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Start problemen zijn weer terug, maar nu een stukje erger.

Vorige winter had ik al wat problemen, later bougies en kabels vervangen maar volgens mij waren de problemen toen al weer weg.


Waar begon het mee de laatste keer? Met dit:
(moeilijk hoorbaar maar het toerental gaat langzamer naar koud stationair dan normaal is)

https://www.youtube.com/watch?v=62-8zgyuJ8g&feature=youtu.be

Auto staat sinds vrijdag stil als ik mij niet vergis, maandag even gestart voor een filmpje en toen leek het veel erger dan ik ooit heb gehad, maar, dit kan ook vertekend beeld zijn door de uitlaat. Duidelijk hoorbaar dat hij aanslaat op een cilinder minder, daarna de roffel van de uitlaat.

https://www.youtube.com/watch?v=75XrCOWwBiA&feature=youtu.be


Nu kom ik net thuis, wil de auto starten om hem te verzetten, sloeg niet aan en na 2 a 3 sec starten draaide de motor (op gehoor) vloeiender rond dan die normaal gesproken doet. Ik was eigenlijk niet van plan er naar te kijken, ben het zat voor vandaag, auto lekker laten staan. Maar ik zag wat witte rook en ik kreeg de indruk dat het een benzine luchtje was, ik kreeg de indruk dat ie verzopen was.

Toch nog even wezen kijken wat dingen los getrokken om optisch te controleren, toch maar weer starten. Lang door moeten starten, zelfs bij eerste tekenen van leven niet blijven lopen. Toen ie liep, bleef de witte rook maar ik heb hem niet helemaal warm laten draaien dus kan ook niet zeggen of het oud zeer is. Maar de lucht die er nu aan hing kon ik niet plaatsen. Ik vond het geen kvs, olie of benzine lucht. Misschien komt het omdat er na het aanslaan ook nog een keer de normale uitlaat lucht er doorheen vermengt zat, ik weet het niet.


Maargoed, leuk en aardig allemaal zo'n lang verhaal, ik hoop dat dit uit eindelijk gaat leiden tot de oplossing van wat ik eerder niet heb kunnen vinden. Ik ben bang voor een defecte verstuiver maar mijn vraag hier is eigenlijk of deze klacht vaker voor komt. En zo ja, waar dat in zit, of zijn er kwaaltjes?
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
http://competition102.com/

wat ik begreep voornamelijk te krijgen bij firezone in nederland. En vlak bij mijn werk in de buurt staat er eentje.

Maar het heeft weinig tot geen zin als het motor regel apparaat er niet mee om kan gaan. Het is wel interessant voor de rx7, die moet toch nog afgesteld worden, maar als ik dat zou doen moet ik hem of op transport zetten met een paar vaten extra in de bus. Of het moet verkrijgbaar zijn bij de pomp stations. Anders heeft het voor mij geen zin verder.


Ik was er nog niet aan toe gekomen, maar morgen of overmorgen ga ik shell brandstof proberen. Na de keer dat ik 102 getankt heb, heb ik het idee vermoeden gekregen dat het probleem in de brandstof kwaliteit zit omdat ik daarna weer terug bij af was.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
interessant... kan de rx-7 niet op 2 maps draaien? dat zie ik wel vaker... een straat map met lagere octaan en race map voor hoger octaan... Hou ons op de hoogte van je benzene kwaliteit periekelen... ik merk zelf wel dat als ik bij de shell tank (ook al is het 95) dat ik meer km eruit haal dan als ik bijv bij de bp tank.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
De ecu die ik heb ondersteund dat niet. Daarnaast is een dual map het ??n of het ander. Als er nog een beetje 98 in zit heb je dus geen pure 102, en daar istie wel op gemapped.

FlexFuel is het mooiste, maar dat werkt met benzine en E85. Daar zit een ethanol sensor in de brandstofleiding die de hoeveelheid ethanol meet en daarop de map aanpast. Net zoals een lambda correctie oid.