- 16 jun 2013
- 390
- 127
- 43
Start problemen zijn weer terug, maar nu een stukje erger.
Vorige winter had ik al wat problemen, later bougies en kabels vervangen maar volgens mij waren de problemen toen al weer weg.
Waar begon het mee de laatste keer? Met dit:
(moeilijk hoorbaar maar het toerental gaat langzamer naar koud stationair dan normaal is)
https://www.youtube.com/watch?v=62-8zgyuJ8g&feature=youtu.be
Auto staat sinds vrijdag stil als ik mij niet vergis, maandag even gestart voor een filmpje en toen leek het veel erger dan ik ooit heb gehad, maar, dit kan ook vertekend beeld zijn door de uitlaat. Duidelijk hoorbaar dat hij aanslaat op een cilinder minder, daarna de roffel van de uitlaat.
https://www.youtube.com/watch?v=75XrCOWwBiA&feature=youtu.be
Nu kom ik net thuis, wil de auto starten om hem te verzetten, sloeg niet aan en na 2 a 3 sec starten draaide de motor (op gehoor) vloeiender rond dan die normaal gesproken doet. Ik was eigenlijk niet van plan er naar te kijken, ben het zat voor vandaag, auto lekker laten staan. Maar ik zag wat witte rook en ik kreeg de indruk dat het een benzine luchtje was, ik kreeg de indruk dat ie verzopen was.
Toch nog even wezen kijken wat dingen los getrokken om optisch te controleren, toch maar weer starten. Lang door moeten starten, zelfs bij eerste tekenen van leven niet blijven lopen. Toen ie liep, bleef de witte rook maar ik heb hem niet helemaal warm laten draaien dus kan ook niet zeggen of het oud zeer is. Maar de lucht die er nu aan hing kon ik niet plaatsen. Ik vond het geen kvs, olie of benzine lucht. Misschien komt het omdat er na het aanslaan ook nog een keer de normale uitlaat lucht er doorheen vermengt zat, ik weet het niet.
Maargoed, leuk en aardig allemaal zo'n lang verhaal, ik hoop dat dit uit eindelijk gaat leiden tot de oplossing van wat ik eerder niet heb kunnen vinden. Ik ben bang voor een defecte verstuiver maar mijn vraag hier is eigenlijk of deze klacht vaker voor komt. En zo ja, waar dat in zit, of zijn er kwaaltjes?
Vorige winter had ik al wat problemen, later bougies en kabels vervangen maar volgens mij waren de problemen toen al weer weg.
Waar begon het mee de laatste keer? Met dit:
(moeilijk hoorbaar maar het toerental gaat langzamer naar koud stationair dan normaal is)
https://www.youtube.com/watch?v=62-8zgyuJ8g&feature=youtu.be
Auto staat sinds vrijdag stil als ik mij niet vergis, maandag even gestart voor een filmpje en toen leek het veel erger dan ik ooit heb gehad, maar, dit kan ook vertekend beeld zijn door de uitlaat. Duidelijk hoorbaar dat hij aanslaat op een cilinder minder, daarna de roffel van de uitlaat.
https://www.youtube.com/watch?v=75XrCOWwBiA&feature=youtu.be
Nu kom ik net thuis, wil de auto starten om hem te verzetten, sloeg niet aan en na 2 a 3 sec starten draaide de motor (op gehoor) vloeiender rond dan die normaal gesproken doet. Ik was eigenlijk niet van plan er naar te kijken, ben het zat voor vandaag, auto lekker laten staan. Maar ik zag wat witte rook en ik kreeg de indruk dat het een benzine luchtje was, ik kreeg de indruk dat ie verzopen was.
Toch nog even wezen kijken wat dingen los getrokken om optisch te controleren, toch maar weer starten. Lang door moeten starten, zelfs bij eerste tekenen van leven niet blijven lopen. Toen ie liep, bleef de witte rook maar ik heb hem niet helemaal warm laten draaien dus kan ook niet zeggen of het oud zeer is. Maar de lucht die er nu aan hing kon ik niet plaatsen. Ik vond het geen kvs, olie of benzine lucht. Misschien komt het omdat er na het aanslaan ook nog een keer de normale uitlaat lucht er doorheen vermengt zat, ik weet het niet.
Maargoed, leuk en aardig allemaal zo'n lang verhaal, ik hoop dat dit uit eindelijk gaat leiden tot de oplossing van wat ik eerder niet heb kunnen vinden. Ik ben bang voor een defecte verstuiver maar mijn vraag hier is eigenlijk of deze klacht vaker voor komt. En zo ja, waar dat in zit, of zijn er kwaaltjes?