Weer terug in een Lexus

JBLexus

Nieuw hier
21 aug 2015
5
0
0
Hallo forum-leden. Na in 2007-2008 in de IS250 (lease) te hebben gereden, ben ik sinds vorige week weer in het bezit van een Lexus: de NX300h. Uitvoering President line, dus alles erop wat mogelijk is. Omdat 2 maanden geleden mijn toenmalige auto (Audi A5 coup?) total loss is gegaan, had ik snel een nieuwe nodig. Met een levertijd in Nederland van 6 maanden, ben ik verder gaan kijken en heb nu een tweedehands (feb 2015, 9500 op de teller) uit Duitsland ge?mporteerd.
Waanzinnige auto, veel complimenten van meerijders, maar je hebt wel wat tijd nodig om alle opties en mogelijkheden die auto en navigatie bieden eigen te maken. Ongetwijfeld ga ik nog wel met wat vragen komen op dit forum.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    127,2 KB · Weergaven: 62
Welkom , we hebben nog niet veel NX rijders hier , als we er al 1 hebben :)
gefeliciteerd met je bijna nieuwe NX , krijg je wel Red carpet ?
 
Welkom!!! Wat een prachtige wagen!! Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst.
 
Gefeliciteerd met de aankoop.
Ik lees en hoor steeds meer dat mensen auto's uit Duitsland importeren. De procedure is tegenwoordig simpel en je koopt daar veelal erg complete auto's, of automobielen zoals deze prachtige NX.
 
Alor : nee, ik was niet diegene met de Vaistech
SC400nl : ja, ik krijg hier in Nederland gewoon Red Carpet. Hoort bij Lexus en niet bij het land. Ook garantie internationale pechhulp is gewoon hetzelfde.
 
BHlDRwgI2TEkTNnjpw4MkYAgfMmyo BGYLQqWPnzpUZJLAwYoSFxIwrd zUoROEoBA8efTsaURDAQ5HjnAooNFoj548eIRoELhhCJ8 fh5BKsEhS6RIWTiUw4D0yE8fPkMIEvkDKJCkSTVMeNm1y4uJGpMkBQL0h8hCKYJQUoklt5DBSy 98ELGLZZUQokgUthAkAdTDELIJZhk4ksrTTjxiy ZYHIJIYNMwVARWhSiySacfHECAwygAAYnm2hSiBZFLMCQEYYc0oknOfAQhhg67PAJKIcYYsQHGB2xBSKhiIJLLrnoMgopiGxxRAgnAYAEFYkoUoopppyiSCJUINFBlwKlkEQVXHTRBRdVJAEAAWwuJMINN TpZ5cBAQA7
WAARSCHUWING
BHlDRwgI2TEkTNnjpw4MkYAgfMmyo BGYLQqWPnzpUZJLAwYoSFxIwrd zUoROEoBA8efTsaURDAQ5HjnAooNFoj548eIRoELhhCJ8 fh5BKsEhS6RIWTiUw4D0yE8fPkMIEvkDKJCkSTVMeNm1y4uJGpMkBQL0h8hCKYJQUoklt5DBSy 98ELGLZZUQokgUthAkAdTDELIJZhk4ksrTTjxiy ZYHIJIYNMwVARWhSiySacfHECAwygAAYnm2hSiBZFLMCQEYYc0oknOfAQhhg67PAJKIcYYsQHGB2xBSKhiIJLLrnoMgopiGxxRAgnAYAEFYkoUoopppyiSCJUINFBlwKlkEQVXHTRBRdVJAEAAWwuJMINN TpZ5cBAQA7


Gisteren is mijn Lexus voor de deur gestolen!
Geen enkel teken van inbraak, alarm of dergelijke, dus het lijkt een redelijk gerichte actie, waarbij ze wel over de juiste informatie moeten hebben beschikt om de auto ter plaatse mee te nemen.

Uiteraard heb ik mij suf gepiekerd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Hoe weten ze dat ik deze auto bezit en waar hij dan te vinden is?
Ik vermoed dat daar dit forum een prima hulpmiddel bij kan zijn geweest. Al staat er niet al te veel persoonlijke info over mij op, kun je zien wat voor auto ik heb en er is op basis daarvan via internet wel te achterhalen waar mijn bedrijf en dus ook ik ben gevestigd. Daar had ik wellicht even wat beter over na moeten denken.

Hoe hebben ze de auto zo geluidloos mee kunnen nemen?
Blijkbaar is het dus mogelijk om (via een gekopieerde sleutel of software) de auto de indruk te geven dat de sleutel aanwezig is en kun je er gewoon mee wegrijden. Die keyless entry is mooi, maar ongetwijfeld met de juiste middelen wel te hacken en daarmee te simuleren,

Bottom line: wees gewaarschuwd. Deze auto is blijkbaar een gewild object en daarmee dus interessant genoeg voor de iets meer georganiseerde boevengildes.
 
Klinkt misschien wat kort door de bocht maar we zullen het waarschijnlijk niet weten of dit forum daarvoor gebruikt is... maar dan moet je ook geen reclame maken voor je bedrijf hierzo ;) Ik kon gegevens van je, denk ik, binnen 10 secondes boven water halen... jammer dat er zulke mensen rondlopen en zonde dat je wagen nu weg is. Hoop dat die weer wordt gevonden.. sterkte!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne
Tjonge jonge wat laag om maar dit forum de schuld te geven
de NX is nog redelijk nieuw dus vervangbaar door je all risk verzekering , vind het daarintegen heel naar voor je
ik snap sowieso niet wat het dievengilde met een NX moeten , zo een ding is niet verkoopbaar in zowel geheel als in onderdeden
voor een ram kraak daarintegen zijn ze uitermate geschikt
sterkte met het verlies en succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne
Hoeveel sleutels heb je van deze auto en hoeveel staan er geregistreerd, misschien heeft de duitser hem met de reserve sleutel gewoon weer opgehaald.
 
Het is zeker niet mijn bedoeling om dit forum de schuld te geven, maar ik wil alleen maar waarschuwen dat bij gebruik van dit forum op de wijze zoals ik dat gedaan heb het een prima ingang kan zijn om meer info naar boven te halen. Hetzelfde geldt ook voor Facebook of Twitter-posts indien je daar info plaatst.

Ik vind het wel zeer na?ef om te denken dat oost Europeanen niet op het forum zullen kijken, danwel ge?nteresseerd zijn in een Lexus. Er ligt daar blijkbaar een behoorlijke behoefte aan hybruide auto's. Zie ook: http://www.groen7.nl/hybride-lexus-is-de-meest-gestolen-auto-op-dit-moment/. Is een wat ouder artikel, maar ik zie geen reden dat dat niet meer actueel zou zijn.

Dat van die sleutels had ik ook al bedacht, maar ik ben in het bezit van beide sleutels en een sleutelcard, dus die mogelijkheid lijkt uitgesloten.
 
Je hebt hier 3 maal gepost zonder enige inhoud (ik heb hier uiteraard geen kwade bedoelingen ermee) op de openingspost na. (Voordat je auto was gestolen)
En uiteindelijk ben jij zelf degene die juist wel of geen gevoelige informatie neerzet.

Op dit forum zijn er diverse over the top luxe Lexus' zowel hybride en normaal. Dan zouden zij allang een slachtoffer zijn geweest of kunnen zijn aanzienlijk omdat ze veel meer berichten hebben neergezet en al tijden op de forum zitten.

Wie weet ben jij gewoon gevolgt, en met een kenteken en de juiste connecties kom je een heel end > belasting, overheid etc.
Anders gewoon heel lullig gezegt, "gewoon pech".
Het lijkt mij gewoon zeer onlogisch en door jouw post gewoon mensen afschrikken omdat je "zomaar" het forum in slechte daglicht zet.

En dat jij alle sleutels hebt, wil lang niet zeggen dat er geen kopietjes bestaan. Met een beetje zoeken kun je zelf relatief goedkope setjes gereedschappen en apparatuur (uitlezen/inprogrammeren) kopen om auto's schadevrij te ontgrendelen, en dat is dan al via aliexpress o.i.d.
En dan heb je nog professionele gereedschappen die in de EU verkrijgbaar zijn om de slot te forceren bijv. powerkeys.
 
Balen dat ie weg is. Heb je nog iets aan je verzekering?

Bij de RX (450h meen ik) is er een trucje om de sirene van het alarm dicht te purren voordat ie afgaat (meer details ga ik niet geven ;)). Misschien dat dit bij de NX ook mogelijk is.

Er ligt daar blijkbaar een behoorlijke behoefte aan hybruide auto's. Zie ook: http://www.groen7.nl/hybride-lexus-is-de-meest-gestolen-auto-op-dit-moment/. Is een wat ouder artikel, maar ik zie geen reden dat dat niet meer actueel zou zijn.
Kan me herinneren dat een dergelijk artikel al eens is gedeeld op het forum.
 
Hoe het wel of niet komt doet er even niet toe, het is gewoon zwaar Kl#te als je auto gestolen wordt,
Hoop voor jou dat je de auto nog terug ziet maar in Oost-Europa zijn ze erg populair
 
  • Leuk
Waarderingen: mlcoolj