Hoi falldown,
Onze sponsors hebben diverse modellen inlets. Als je Lexus performance parts googelt kom je op wel 6 of 7 verschillende sites met tig varianten op dit thema,De mooiste vond ik JoeZ, ik dacht via Speedfreaks, die valt niet op (zwart alu) en is dynogetest.
Er is er zelfs een met supersnelstartende vortex fan in de aanzuigbuis die overdruk levert bij volgas, zonder restrictie in lage toeren (beweren ze); noemen ze supercharger en levert 1 psi overdruk(=1/15e bar ofwel 0,07 bar...) . Ding vreet dacht ik 65 ampere en wordt geactiveerd via sensor op gaspedaal in volgaspositie. Ze beloven 15 tot 25 pk geloof ik. Ben daar zeer sceptisch over. Ik ga voor een KN inleg en kijk of ik een JoeZ door een van onze sponsors uit USA kan laten bestellen. Zelf doen is de moeite niet ivm kosten en formaliteiten. Uitlaten voor 300 legio, voor 200 wat minder keus, maar ben er toch verscheidene tegengekomen,
Vind prolex Engeland krankzinnig duur; vragen 5000 pond voor turbokit= 6000 euro.. Turbokit voor 200 in USA al voor 3000 dollar=2100 euro'dan ga je richting 215 PK, zelfde power als 300 en dan lach je je rot in je 200(vraag maar aan een Altezza rijder). Qua onderstel komt geen andere Lexus in de buurt, of je moet al in de ISF of LFA prijsklasse gaan zoeken. Ik heb mijn oog op een gebruikt IS200 blok laten vallen uit sloper. Voor 100 euro wil ik wel dat blok en cylinderkop wel eens heel goed gaan bekijken en uitvogelen wat ik er aan extra PKs uit kan peuteren. Als ik er niet meer uit haal zou dat het eerste blok van mijn leven zijn waar het niet lukt. Maar mijn filosofie is wel dat het value for money moet zijn . Als je alleen via bolt-on spulletjes op in en uitlaatgebied en motormanagement in totaal 25 a 30 pk zou kunnen winnen en evenveel Nm aan koppel wordt het al een heel ander motortje. Stoeien met nokkenassen,cylinderkop etc zou ik alleen doen als de motor aan revisie toe is. Een kerngezond blok uitbouwen en tunen vind ik geld verbranden. Maar geld moet rollen nietwaar dus wie dat wel kan en wil zal ik niet tegenhouden.
Op een site een 200 blok met 51000 km voor 350 euro gezien!! In Engeland via breakesryard site gevraagd voor blok en handgeschakelde bak voor 300 en binnen 24 uur aanbod compleet 300 blok voor 300 pond gekregen; prima toch?
Kan ik daar ook wat mee stoeien,( ben benieuwd naar aanbod/kostenplaatje strokerkrukas) en tzt gewoon omwisselen. Ik moet er niet aandenken dat ik weken of maanden lang niet in de 300 kan rijden omdat mijn blok bij een revisiebedrijf ligt. Affjin we zien wel, vind het leuk om te doen en als het wat wordt kan ik de IS 200 en 300 er straks als doelgroep voor mijn garage bijpakken, want ik zie ze als als future Classic die altijd een trouwe schare volgelingen zullen blijven houden. Wees er dus nu al zuinig op en gooi geen spullen weg waar we ons over 15 jaar misschien rot naar moeten zoeken. Ben al 35 jaar fervent Triumph TR rijder en sleutelaar en kan me wel voor mijn kop slaan als ik er aan denk wat ik 20 jaar geleden gewoon heb weggeflikkerd. Zorg er trouwens altijd eerst voor dat je remmen en onderstel OK zijn voordat je zelfs maar aan motortuning gaat denken!!!