Wie is de beste Lexus dealer van Nederland ?

Ik ben het met je eens dat de standaard beurten NIET duur zijn, helemaal waar!
De 15K beurt is wel een beetje uit de tijd, maar dat zal met de nieuwe series neem ik aan ook vergroot zijn naar 30K, iemand die dat kan bevestigen?
Zeker als je daarin meeneemt dat bij de grote beurt je ook nog een gratis wagen krijgt, bij de kleine beurt kan je wachten.


Ik nomineer Amsterdam als beste dealer. Altijd goed geholpen. 4 maal met de vrachtwagen de wagen daarheen gebracht, altijd gratis wagens gehad, goede communicatie, servicegericht.
Top wat mij betreft. O ja, en een vaste monteur op je wagen.

Enige wat er is, maar dat is niet dealer specifiek maar Lexus zelf, is dat het meerwerk, de losse onderdelen boven de normale beurten wel duur zijn.
Eveneens het uurtarief. Tja, dat is een feit als je Lexus gaat rijden. En, de gratis wagen, goede service, moeten ook betaald worden.
 
blue-eyes zei:
Tja, dat is een feit als je Lexus gaat rijden. En, de gratis wagen, goede service, moeten ook betaald worden.

Dus die gratis wagen is helemaal niet gratis! :P (zoals altijd betaal je ervoor :)).

Ik moet zeggen dat ik die beurtjes om de 15dkm ook echt volledig uit de tijd vind. Volgens mij is dit nog steeds zo voor de Lexus CT200h (kan iemand dit bevestigen?). Ik hoop echt dat ze dit voor de IS300h (en nieuwe gs modellen) hebben aangepast want dit slaat natuurlijk nergens op. Als je een beetje kilometers door rijdt sta je zo 2/3 keer per jaar voor de dealer voor regulier onderhoud. Lijkt me een beetje veel van het goede! BMW heeft m.i. dan een beter systeem welke rekening houdt met berijder en de slijtage. (hierdoor kan het wel weer voorkomen dat je kort achter elkaar naar de garage moet, niks is tenslotte ideaal).

Zijn er rijders hier die het onderhoudsinterval uitstellen? Hoe is de houding van de dealer hier tegen over?
 
Om maar even met de laatste vraag in huis te vallen:
Zowel voor de CT200h als de IS300h wordt anno 2013 nog steeds met 15k intervallen geadverteerd, dus klein na 15, groot na 30, etc. En met navenant steeds duurdere beurten voor de 60, de 90 en zo agv meer vervangingen en inspecties (klein blijft op zo'n +/- 230 euro hangen)

Maar vertel me nu eens WAT er in de beurten zitten. Als vloeistoffen en filters nog steeds apart op de faktuur staan, dan zijn die tariven dus niets meer dan de ontvangst, de koffie, de WiFi, de zgn. gratis auto en oh ja de specifieke Lexus kennis die men vergaard heeft.
Kapot lampje apart, ok begrijp ik, paar keer over de kop, tja valt nog niet zo op. Waterpomp stuk en dan 5 keer over de kop dat gaat serieus pijn doen, maar goed niet veel anders dan Audi, Mercedes of wie dan ook en bij een universele garage ook 3 keer over de kop.

Wat zit er wel/niet in de beurt en wie heeft de neiging met een vork te schrijven ? (met het vermelde uurtarief van Breda kunnen die de vork wel thuislaten) :)
 
Ik kan alleen maar vertellen over de beurten die mijn IS220D heeft gehad.
Om de 15K, klein en groot afgewisseld.
Prijzen 225 en 425 uit mijn hoofd (1-3 jaar geleden)
Geen losse facturen natijds. Op de Lexus site is te zien bij welke stand wat wordt vervangen en wat deze beurt kost.

http://data.lexus.nl/home/data/LexusV8/ ... houdIS.pdf


Zoals gezegd, nooit naheffingen, alles was incluis. Bij Lexus Amersfoort incluis koffie en bonbons met likeur :D

Uiteraard kwam daar wel eens meerwerk bij, bijv. remschijven en remschoentjes, ruitenwisserbladen, lampjes, etc.
 
blue-eyes zei:
Bij Lexus Amersfoort incluis koffie en bonbons met likeur :D
En je ging altijd naar 020 ? Nu voor de lekkernijen dus naar Amersfoort ? Op de meet zag ik idd iets van een buikje. Doen ze niet meer aan sport bij de pliesie ? :D

OK duidelijk antwoord. Dus alles incluis en logisch meerwerk uitgezonderd.
 
Bij de dealer (Lexus dealer in Zuid-Duitsland) waar ik mijn auto heb gekocht verloopt het tot nu toe prima, het enige wat ik wel jammer vind is dat ze niet echt tijdig op mail reageren (heb vanwege werk niet veel tijd om te bellen overdag).

De aanpassingen die ik gevraagd heb bij de koop zijn netjes afgehandeld.
De auto is geleverd met 2 jaar garantie op zo ongeveer alles excl. slijtagedelen (vereist wel 1x per jaar kleine beurt), de verzekering loopt ook over Toyota (die overigens bij vergelijking van 5-6 maatschappijen de goedkoopste was), dus alles in hetzelfde concern als compleet pakket afgeleverd.

Ik denk dat veel van de ervaringen met dealers ook afhangen van hoe je met de dealer omgaat.
Natuurlijk zijn dealers duurder dan universele garages, maar als je zelf een beetje verstand hebt van wat nodig is en wat niet en wat ongeveer realistische prijzen zijn (verschil origineel/imitatie, kwaliteit), dan kan je mi. ook niet veel fout doen.
Ook van te voren altijd aangeven dat er bij ongevraagde werkzaamheden niet betaald wordt kan veel helpen. Of eventueel eerst laten kijken wat er aan de hand is en aan de hand daarvan een prijsvoorstel laten maken.

Wat ook helpt is dat als er iets (niet kritisch) aan je auto is gewoon eerst eens een avond te spenderen aan het zoeken op internet, want waarschijnlijk ben je niet de enige. Als voorbeeld vervangt de dealer graag complete bouwgroepen omdat ze bijv. de elektronica niet kunnen repareren (geen competenties aanwezig, miniaturisering van elektronica, enz.), wat natuurlijk ook factoren duurder is. Als je zelf handig bent en een probleem hebt wat in de modelserie zit, dan vind je op internet vaak een stap-voor-stap handleiding met wat je moet doen. Je moet er dan wel de tijd voor nemen, maargoed tijd is geld dus als je dat niet hebt dan betaal je daar vanzelfsprekend (meer) voor.

Voor mijn LS400 heb ik eens contact gehad met Lexus in Amersfoort, die waren correct en hebben netjes van te voren prijzen aangegeven (vervangen remblokken).
Wat ik destijds wel dubieus vond is dat ze aangaven dat de schijven vervangen moesten worden (hadden mijn auto nog nooit gezien), daar ben ik dan ook niet ingetrapt.
Uiteindelijk ben ik nooit bij Lexus Amersfoort geweest (en dus ook geen lekkernijen voor mij), want ik heb de remmen zelf gedaan. Met mijn IS zou ik het wel bij de dealer laten doen, simpelweg omdat ik nu drukker ben, niemand ken met een brug/garage en de lokale garageturk er ook niet al te betrouwbaar uit ziet...
 
Eigenlijk lees ik hier 'wie is de goedkoopste Lexus-Dealer', want over de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden lees ik weinig en als het dan toch om geld gaat , wat kost mij een beurtje ?
:D
olie, lucht en interieurfilter 40.92 euro, 6 liter olie 40.00 euro, komt nog 5 euro p/u voor de brug bij en voor net nog geen 100 euro ben ik klaar

Daarvoor heb je natuurlijk wel een garage nodig waar je redelijk goedkoop onderdelen kan krijgen,
als je onderdelen bij hun besteld ook een brug kan huren.
En ja, die hebben wij gelukkig hier in Zwijndrecht.

Wie is de beste Lexus-Dealer, dat lijkt mij moeilijk of eigenlijk niet te beantwoorden,
over elke garage zijn wel positieve geluiden en klachten te vinden.
Persoonlijk vind ik Den Haag een hele goede en v. Dorst een slechte,
maar dat zijn mijn ervaringen, de jouwe kunnen weer helemaal anders zijn
 
GWS zei:
blue-eyes zei:
Bij Lexus Amersfoort incluis koffie en bonbons met likeur :D
En je ging altijd naar 020 ? Nu voor de lekkernijen dus naar Amersfoort ? Op de meet zag ik idd iets van een buikje. Doen ze niet meer aan sport bij de pliesie ? :D

OK duidelijk antwoord. Dus alles incluis en logisch meerwerk uitgezonderd.


De eerste beurt was bij Amersfoort, maar daar, ondanks de bonbons een slechte ervaring (ze wilden, als ik toestemming had gegeven) een zeer forse onderhoud doen omdat dit volgens hun nodig was. Dit zou me erg, erg veel geld kosten.
Second opinion gedaan, niets aan de hand! De waterpomp (een van de zaken door hun benoemd) is later wel vervangen, maar de motorlekkage, het zweten, etc. wat ze claimden is nooit opgetreden. 2500 zou dat alles kosten (uit mijn hoofd).

Daarna naar A'dam gegaan.

Ik werk wel bij de politie, maar voor de ICT. En het buikje was 8 weken geleden nog 15 kg groter ;)
 
blue-eyes zei:
En het buikje was 8 weken geleden nog 15 kg groter ;)
Dan ere wie ere toekomt : chapeau mooie prestatie ! ;) Ik zal in de de Spamhoek je weekendcadeautje achterlaten en gemeend (met een d !) echt niet om de gek met je te steken.

Zoals al eerder vermeld het gaat niet zozeer om de beste of de goedkoopste dealer te vinden, maar om de ervaringen te delen. Zelf ben ik nog niet aan de beurt dus kan geen voorbeelden aandragen anders dan mijn 10.50 euro voor een touch up setje en een hele redelijke offerte voor het bekende ''dvd kijken terwijl je rijdt''- schakelaartje en prettig kletsen aan het Toepad met Andy en Marco. Het gaat misschien om niks maar een andere dealer die zeg 21 euro voor zo'n standaard setje met standaardprijzen vraagt, dan ga ik me achter de oren krabben.
Dus ik zeg blijf maar komen met de voorbeelden.
 
Bij deze een dikke pluim voor Toyota Hoofddorp (met name de servicemanager aldaar).

Vorige week gezoem en geratel tijdens stationair. Luisteren onder de kap leverde een rumoerige waterpomp op (bij 182Dkm, gelukkig nog geen lekkage). Balen dus, zit deels achter de krukaspoelie.

Contact opgenomen met Lexus Amsterdam. Hoewel vriendelijk te woord gestaan en gekeken naar (snelle) reparatiemogelijkheden en vervangend vervoer, liep dat toch een beetje stroef. Uiteindelijk afgesproken dat ik met Toyota hoofddorp zou afstemmen omtrent een diagnose. Ik kon direct langskomen en na een kort onderzoek bleek idd de waterpomp het euvel. Er kon nog wel wat mee gereden worden, maar de servicemanager adviseerde de auto toch maar te laten staan. Verder een punt van aandacht voor hen die distributie willen laten vervangen; standaard wordt, tijdens het vervanging v/d distributieriem, de waterpomp niet meegenomen. Dit was ook terug te zien in de onderhoudsgeschiedenis.

Na een gunstige prijsopgaaf verzocht ik een taxi te bellen. Dat vond de servicemanager geen goed plan en bood gelijk vervangend vervoer aan (of anders mij even naar huis te rijden!). Volgende dag een belletje in de vroege middag; uw auto is klaar meneer. Daarbij had de monteur een paar foto's gemaakt van aandachtspunten die in tijd mogelijk vervangen moeten worden. De factuur was conform afgesproken en beneden mijn verwachtingen. Het scheelde overigens een tientje omdat er zoveel koelvloeistof in ging
smiley.png


Erg vriendelijke, oplossingsgerichte en behulpzame vakmensen (van balie tot monteurs). Voor omgeving Hoofddorp is dit beslist een aanrader!
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik lees hier ook wat minder gunstige beoordelingen, en dat is jammer. Ik ben niet bekend met andere Lexus dealers, maar bij Lexus Eindhoven brengt men naar mijn ervaring het begrip "red carpet treatment" op een voorbeeldige wijze in praktijk. Ik kan echt geen minpuntje bedenken. De aflevering van mijn CT ging destijds al gepaard met een feestelijke onthulling, bijzonder veel aandacht en diverse presentjes. En ook over de after-sales niets dan complimenten.
Bij binnenkomst in de garage/showroom loop ik recht naar de centraal geplaatste service-desk waar de servicemanager mij meteen vriendelijk bij mijn naam begroet, en met mij de afspraken grondig doorneemt.
Bij een kleine beurt blijf ik in de showroom rondhangen met een paar uitstekende(!) kopjes koffie, bekijk de auto's, maak een praatje met een verkoper of maak gebruik van het beschikbare internet. Tijdens de vorige kleine beurt (45.000) kreeg ik het aanbod om even een proefrit met een IS300h te maken. Erg fijne auto, misschien iets voor over 2 jaar...
Bij de eerste grote beurt kreeg ik een andere CT mee, en heb ik de auto aan het einde van de middag op mijn werkadres laten omruilen. De chauffeur kwam keurig op tijd en liet met enige trots zien hoe netjes mijn auto wel niet schoongemaakt was, en dat was inderdaad perfect!
Onlangs de tweede grote beurt (60.000) laten uitvoeren. Ik gaf de voorkeur aan een leenauto, en kreeg een nieuwe compleet aangeklede GS300h mee. Ook ditmaal was mijn CT na afloop weer (bijna) in nieuwstaat gebracht, schoon in alle naden en kieren, en dat krijgt een wasinstallatie niet voor elkaar. Gedurende die dag werd ik nog gebeld dat er buiten de normale beurt nog 3 "bijzondere" dingen geconstateerd waren, waarvoor men extra kosten in rekening zou moeten brengen. De kentekenplaathouder voor was stuk (ca. ? 8,=), het batterijtje van de afstandsbediening was aan vervanging toe (? 5,=), alsmede de ruitenwissers (complete set ? 60,=). Nu vond ik achteraf dit bedrag voor de ruitenwissers wel hoog, maar als ik op internet ga zoeken naar echt goede ruitenwissers (b.v. Bosch Aerotwin voorwissers en Bosch achterwisser), dan kom ik ook op ? 55,=. Toen ik mijn CT ophaalde werd mij verteld dat de onderzijde van de auto licht beschadigd was (w.s. een trottoirrand geraakt), en dat deze plek met tectyl nabehandeld was. Hiervoor werd niets in rekening gebracht.

Ik kan op basis van mijn ervaringen niet anders zeggen dat de behandeling bij Lexus Eindhoven aandacht en zorgzaamheid uitstraalt, zowel voor de auto als voor de klant. Hulde!
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Bij deze plaats ik mijn goede ervaringen bij Lexus 020 aan de Pieter Braaiweg.
Vriendelijk personeel en keurig netjes op de hoogte gebracht van vorderingen tijdens werkzaamheden en bevindingen waarom mijn auto last had van olie zweten. Verholpen onder de prijs van de 2014 beurt die ervoor staat en verder geen verborgen kosten. Tevens aan afspraak gehouden om de auto beslist niet te wassen.
Mindere ervaring kan ik alleen verzinnen dat er geen RC-F klaarstond om een hele lange proefrit mee te maken:cry:...had de benzine echt wel betaald hoor
 
Ik ga al jaren niet naar een merkgarage, ik kies voor een lokale garage. Verder zo veel mogelijk zelf doen, leuk, eer van je werk en leerzaam.
 
Tot nu toe ben ik uitermate content met Lexus Amsterdam, behulpzaam op alle vlakken. Ongeacht of de auto bij hun is gekocht krijg je een top behandeling en staan ze altijd klaar met advies en ook kleine zaken worden kosteloos opgelost ( ik irriteerde me aan een piepje achterin de auto, ze hebben er kostenloos een monteur op gezet welke het opgelost heeft) Bij Lexus Breda ( van Dorst ) heb ik totaal andere ervaringen, daar lijken het wel handelaren van kampers niveau.
 
Dat zal ik niet ontkennen maar dit topic gaat puur over de ervaringen bij de verschillende Lexus dealers...
 
Bij van Dorst Breda:
Vorig jaar kreeg mijn GS450h (gen.3) een beurt en ik kreeg de IS300h mee waar ik om vroeg. Het was een demo, de IS300h was nog niet te koop!
Dit jaar vroeg ik om een testrit van een dag in een LS600h omdat mijn GS weer een beurt kreeg ook geen probleem. Ik vroeg om een gen.3 en kreeg een gen.4 mee. (160.000.-- Euri's)
Kleine probleempjes worden ter plekke gratis opgelost. De monteurs beantwoorden netjes mijn technische vragen en lijken me heel bekwaam.
:rulez: Voor van Dorst Breda.
 
Zo zie je maar 010-020-030-033-070-076 1-1-1-1-1-1 ruststand onbeslist