WoK's 3GS evolution in time...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WoK
  • Startdatum Startdatum
54118.jpg


54119.jpg
 
Wil wel, maar doe t lekker niet :P
tenzij ik heel erg de camber kan instellen, want anders loopt het ding elke keer aan...

als ik nu te hard over n drempel ga zit ie ook al te schuren nl...
 
WoK zei:
Wil wel, maar doe t lekker niet :P
tenzij ik heel erg de camber kan instellen, want anders loopt het ding elke keer aan...

als ik nu te hard over n drempel ga zit ie ook al te schuren nl...

Alles is mogelijk!!
 
Heb ik weer.....denk je weer een tijdje verder te kunnen...
Gaan er lampjes branden...CHECK VSC, engine check lampje, waarschuwingslampje, en traction control off....

Nu had ik daar al vaker last van, maar na een tijdje gaat alles weer uit, en weer aan....
Gisteren dus maar ff naar de lex dealer gegaan om de boel is te laten uitlezen..

Het zou om de zuurstof sensor gaan (??) vervanging kost circa 400 Euro... lekker is dat...
Ze hebben het gereset, maar vanochtend was t alweer raak...

Iemand ideeen waarmee ik het kan verhelpen (buitenom zuurstof sensor vervanging)??
 
Tsja, als je airbag ontploft is wil het lampje ook onder geen enkele mogelijkheid meer uit... waarschijnlijk dus, blijft vervangen alleen over om dit netjes op te lossen.

Zo'n sensor, ik denk een O2 sensor dus in de uitlaat waar je het over heb, geeft bepaalde waardes door aan je computer waarop de computer allerlei belangrijke processen met betrekking tot de verbranding/emissie controle berekend... ik heb wel een een auto gezien die een koppakking was verloren door te lang rond rijden met een kapotte sensor. Computer van de rel waardoor hij verkeerd ging inspuiten en de boel dus te heet werd.... reed wel op LPG trouwens ;) :P

Zaak is gewoon om dit soort dingen te repareren, als de uitstoot niet in orde is komt de auto ook niet door de apk. Plus dat dus je VSC ook in storing springt
 
Defecte sensor moet je vervangen, overigens heb je bank1 en 2 sensors.

Je auto rijdt nu in noodloop, e.e.a. zuipt benzine en op termijn kun je schade oplopen. Er worden wel trucjes uitgehaald met 'reinigen' etc., maar dat valt af te raden.

Eventueel kun je het zelf vervangen met enige handigheid. Als je dat zelf zou willen doen, zorg dan dat je een originele sensor gebruikt, geen zogenaamd compatibel ding, aangezien Lexus nogal kieskeurig kan zijn.

Bijgaand een linkje wat wellicht kan bijdragen:

http://alflash.com.ua/Learn/banksengine10l.pdf
 
lampje is in de tussentijd weer uitgegaan....
gaat echt nergens over.....
 
Ja, hopelijk niet de storingsfase: soms, regelmatig, altijd :D

Kan ook best zijn dat er een kabeltje ergens niet lekker zit, maar ook dat de sensor (te) traag reageert zo nu en dan.
Maar goed, hopelijk blijft het weg.
 
Heb het trouwens wel eerder gehoord, jouw type GS al met een stukkende O2 sensor.

Op de mijne zitten er vier, twee voor de katalysator, en twee erna. Zal bij jou wel hetzelfde zijn.
 
snap echt niets meer van dat ding....
maar het zal wel....(ding houd trouwens niet in en brandstof verbruik is ook niet echt
omhoog gegaan...)

Het opmerkelijke is eigenlijk dat het ook is begonnen nadat ik de nieuwe velgen eronder
heb...Maar dat lijkt me eigenlijk niet echt een complicatie veroorzaakt door...
 
Het lijkt mij niet dat de wielen van invloed zijn.

Weet je toevallig welke sensor de storing geeft? bank1, bank2, sensor 1, 2?

Een lek ergens in je inlaat/uitlaat traject, b.v. voor de cat, kan ook je O2 sensor triggeren. Dat zou op zich wel aannemelijk kunnen zijn, omdat je brandstofverbruik niet structureel is gestegen.
 
Ik ga nog even een paar dingen proberen....

Wat ik namelijk een beetje vreemd vond.....airco uit, na een dag gaat t lampje aan.
Airco aan, volgende start, alles weer prima..Nu dus paar dagen met airco aan gereden, tot nog toe
geen lampjes. Binnenkort dus maar is airco uit zetten, en kijken wat er gebeurt...
 
Airco aan, volgende start, alles weer prima..

Misschien zit daar het verband wel. Airco 'aan' belast de motor extra en dat wordt gecompenseerd in toerental. Dat kan precies het zetje zijn waarbij je motor meer inspanning levert en een 'teveel' aan lucht goed verwerkt.

Je zou nog eens kunnen checken of je luchtinlaat of gasklepregelhuis niet ergens lekkage vertoont. Misschien door aftermarket inlaatfilter o.i.d?

Maar goed, het zijn uiteraard goedbedoelde hersenspinsels in het donker.. :hi:
 
GPS-10 zei:
Defecte sensor moet je vervangen, overigens heb je bank1 en 2 sensors.

Je auto rijdt nu in noodloop, e.e.a. zuipt benzine en op termijn kun je schade oplopen. Er worden wel trucjes uitgehaald met 'reinigen' etc., maar dat valt af te raden.

Eventueel kun je het zelf vervangen met enige handigheid. Als je dat zelf zou willen doen, zorg dan dat je een originele sensor gebruikt, geen zogenaamd compatibel ding, aangezien Lexus nogal kieskeurig kan zijn.

Bijgaand een linkje wat wellicht kan bijdragen:

http://alflash.com.ua/Learn/banksengine10l.pdf


Noodloop is wat anders, dan kom je niet meer boven de 80 hoe graag je ook wil, met een lambda sensor defect heb je meestal weinig last. Hij kan inderdaad wel benz. gaan zuipen maar dat is afhankelijk van de vraag of het de sensor voor of na de kat is. Van een sensor na de kat zal je niks merken aangezien deze alleen de werking van de kat controleerd.

Het is wel zaak dat het gerepareerd wordt want het zit er natuurlijk niet voor niks op.

Ik weet ook niet of je hier als non monteur aan wil beginnen, zo'n sensor kan weleens heeel vast zitten en dan draai je de draad eruit. + dat het (zeker bij deze auto's) vaak moeilijk te bereiken is.



gr. koen
 
zo'n sensor kan weleens heeel vast zitten en dan draai je de draad eruit. + dat het (zeker bij deze auto's) vaak moeilijk te bereiken is

In mijn geval een understatement.. :D

Ik heb dat destijds nogal 'tegendraads' zelf gedaan en iets van 3 dagen mee zoet geweest. Flink inspuiten, warm lopen, koelen, weer inspuiten, nops. Uiteindelijk met een vlam de boel flink verhit en dat ding kwam toen 'godzijdank' los... De andere sensor draaide ik zonder enige moeite vrij... :roll:

Het 'leukste' was wel dat de vervangende sensor (hoewel aangegeven compatibel), uiteindelijk toch niet overeenkwam met de lexus-spec.. :X Duur en vermoeiend lesje wel.
 
Vanochtend maar weer is langs de stealer gegaan om de boel uit te laten lezen.
Het was weer de (uit mn hoofd) P0581, O2 sensor 2 bank 2 high voltage (ofzo)

Aangezien de Lex toch voor n service beurt moest, gaat ie maandag onder t mes.
Gaat weer een leuke factuur worden vermoed ik... :(

Eigenlijk...Moet ik zsm een KN filtertje halen...gaan ze luchtfiltertje iig niet vervangen, en ademt ie
ook direct lekkerder...
 
WoK zei:
Eigenlijk...Moet ik zsm een KN filtertje halen...gaan ze luchtfiltertje iig niet vervangen, en ademt ie
ook direct lekkerder...

en klinkt af en toe ook wel lekker als een beetje gas geeft ;)

wat zijn dat trouwens voor koplampen met die kleuren?! dat ziet er wel strak uit :)