WoK's 3GS evolution in time...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WoK
  • Startdatum Startdatum
Vind 't niks al die lampjes en kleurtjes.. Vind 't alleen mooi op een auto waar 't standaard op zit, dus op Audi's die LED verlichting en die Angel eyes op BMW's.. Vooral die Angels eyes op de nieuwe BMWs pff echt dik!
 
Moest voor een grote beurt, en tegelijk de 02 sensor laten vervangen.
Ik vind t er gewoon naar uitzien die lampjes...

Nu heb ik dus ook weer mn check tires lampje branden...
*Zucht* dat was dus in het begin niet het geval na mijn after market velgjes...

De GS moet sowieso terug voor een terugroep actie (iets met de gordels volgens mij)
en dan gaan ze tegelijk kijken of ze het nu wel of niet kunnen "uitzetten"
Zou toch haast denken dat het wel zou kunnen (er zijn toch niet voor niets 2 settings),
mede omdat het de eerste periode met de nieuwe velgjes wel goed ging zonder waarschuwingslampjes..

Is er hier wellicht een Lexus Techneut die me hier uitsluitsel over kan geven?

Oh ja...
Voor blokken en schijven moeten ook vervangen worden, alsmede de waterpomp die wat lekkage vertoond...
Iemand hier adviezen voor? (EBC?? of wellicht iets anders?)

Geschatte kosten bij de stealer:
Voor de remmerij circa 500 euri
Voor de waterpomp circa 600 euri
(of het was andersom) al met al weer lekker kosten posten.... :(
(wederom zou advies van een techneut een uitkomst moeten kunnen bieden)
 
ga naar radjah toe heeft jaren lang bij peterman gewerkt en enorm kennis van lex alleen voor normale prijs :P
 
O dat is zeker een net lipje, die stokjes erop vind ik niet zo mooi maar dat zal vast weg te laten zijn. Goeie prijs ook, wat voor materiaal is het?


gr. koen
 
Geen idee wat voor n materiaal het is...
Moet eerst ff n koreaan vinden die het allemaal kan vertalen....

DS
 
Tja ff Hyundai bellen haha

Ps de geplaatste foto's staan er meerdere malen op, wil je dit aanpassen?



gr.koen
 
ik heb hem even gecorigeerd,

Ziet er leuk uit, maar die buisjes zou ik ook weglaten, teveel tuner voor zo'n luxe Lexus
 
Ondertussen n KN paneel filtertje in gelegd....
In tegenstelling tot vele, heb ik geen gevoel dat het 80pk extra levert, of dat het
nu opeens het geluid heeft van een opstijgende ferrari... :hi:

Maar ach...moest toch een nieuw filter in ;)

Iemand trouwens advies voor nieuwe remschijven/remblokken voor de voorkant?
Of zullen we maar gewoon OEM gaan...
Heb ff zitten kijken naar EBC.
Wat aangeraden wrdt is redstuff voor de blokjes en Ultimax schijven...

Redstuffjes: 120 ex BTW
Ultimaxjes: 125 ex BTW (per stuk dus he...)
Totaal zou me dat dus 370 Euri kosten (ex btw) en dan zit t er nog niet onder...

OEM zou me ongeveer 400 Euro kosten incl montage....

Dus de vraag is...zou ik er nu zoveel baat bij hebben om EBC er onder te gooien?
Mijn gevoel zegt: OEM gaan ..
 
Panelfilter zul je niet veel van merken.. Je moet echt een openluchtfilter hebben voor dat gebrul... Wat de ebc betreft... De gs wordt toch nIet gebruikt als racemonster toch? Meer een cruiser is het toch? Ga voor oem dan zou ik zeggen..
 
Het is een GS! Geen IS ;) (of SC ;))

Nee gebruik het zeker niet als racemonster....maar tik toch wel redelijk vaak de 170-180 aan...
160 is toch zo ongeveer cruise snelheid met een GS ?? .... *knock on wood*
 
En we hebben gisteren een mijlpaaltje gehaald :)

az9jfa.jpg
 
Poehee....das een tijd geleden dat ik hier nog wat heb neergeplempt...
Ondertussen gaat alles nog goed met de GS...maar begin ik me toch te irriteren aan enkele dingen :P
De zwarte vinyl wrap begint krassen te vertonen (goh wat wil je na al die tijd) dus die gaat er binnenkort vanaf.
De hele wagen weer wit is wel leuk...maar ook weer zo saai...

Dus...ik ben aan het kijken naar een geheel nieuwe kleur...maar ik kan er maar niet uitkomen...
Nu zit ik te denken om de blauwe ISF kleur, maar dan in satijn glans, te gebruiken voor de gehele wagen
met uitzondering van het dakje, die dan satijn zwart gaat worden..

Iemand wellicht andere briljante ideeen??

En hoe zit dat trouwens met "iets te brede" velgen...
Mijn zomer setje loopt ietsje aan....Zou een bumpstop hier een goeie uitweg zijn???
 
Dat hangt ervanaf waar de band aanloopt en hoeveel vrije ruimte er zit aan weerskanten van de band. Dat zou ik eerst bekijken, want dan weet je waar je naartoe moet werken. Kijk naar schade op de band zelf of kijk onder de auto wanneer het gewicht op de wielen staat.

Misschien is het al voldoende de band iets op te schuiven in de richting van de as.
Naar buiten toe = spacer, naar binnen toe = aanslagpunt velg laten afdraaien (indien mogelijk).

Als er genoeg ruimte lijkt te zijn aan weerskanten, dan kan je nog het randje aan de wielboog bewerken zodat deze niet meer tegen de band aanloopt. Dit kan door het laten uitrollen van de wielkast (voorkeur) of de meer doe-het-zelf-aanpak: omvouwen. Ik zou het niet wegslijpen zoals je wel eens leest, omdat het een verbinding vormt tussen het binnen- en buitenplaatwerk.
 
Ik denk dat ik al met al niet heel veel nodig heb.
ik zal is een foto maken van hoe de banden aan de achterkant er aan toe zijn.