Youngtimer blijft tot en met bouwjaar 2012 / En er komt een E-timer regeling

BraboLexusRX450h

Hoort erbij
16 sep 2024
75
57
18
Beste forum leden,

Erg goed nieuws voor een groot deel onder ons.

De zakelijke regeling ''Youngtimer'' regeling, lage bijtelling, BLIJFT bestaan.

In ieder geval voor voertuigen tot en met 2012. Voertuigen met bouwjaar vanaf 2013, gaan geen Youngtimer meer worden.

Een fijne regeling voor alle ZZP'ers/ondernemers onder ons!

Vanavond neem ik als eigenaar van een youngtimer/2e auto er een glaasje champagne op!

Bron: Heel het internet stroomt er vol mee. Maar onder andere!

• Leuk
Waarderingen: Arbitrator en Dirk_S
Beste forum leden,

In ieder geval voor voertuigen tot en met 2012. Voertuigen met bouwjaar vanaf 2013, gaan geen Youngtimer meer worden.

Vanavond neem ik als eigenaar van een youngtimer/2e auto er een glaasje champagne op!

Helaas voor de zakelijk rijdende youngtimer eigenaren....
zoals met onze (r)overheid te verwachten was, is er direct weer een andere uitzuig regeling bedacht.. :mad:

Zoek maar even op: Pseudo heffing..

zoals met onze (r)overheid te verwachten was, is er direct weer een andere uitzuig regeling bedacht.. :mad:

Ai, gelukkig zijn bestaande terbeschikkingstellingen uitgezonderd, maar elke nieuwe brandstof- of hybrideauto die ik zakelijk rijd, kost m'n bedrijf dus extra geld. Bij de cataloguswaarde van m'n huidige IS 300h gaat dat om ruim € 480 per maand. Da's een dure grap. En trekt mogelijk zelfs de voordelen van de lage bijtelling van een youngtimer onderuit. Dus een volgende zakelijke auto is eigenlijk alleen maar interessant als ie volledig elektrisch is.

maar als ik het dus goed begrijp:
- de pseudoheffing is alleen voor de werggever en kost de werknemer die de auto die de werkgever hem terbeschikking stelt dus niets extra
- de pseudoheffing geldt niet voor lopende auto's
- dus er vandert eigenlijk niets, tenzij je van de werkgever een andere auto krijgt welke niet electrisch is?

nou wil je geen electrische van je werkegever krijgen, dan koop je toch zelf een andere? ik zou erg blij zijn als mijn werkgever mij een (electrische) auto ter beschikking gaf.... die luxe heb ik uberhaupt niet. ik ben gewoon in loondienst en heb een ov kaart voor woonwerkverkeer. krijg nauwelijks een vergoeding om met de auto te gaan. Ik betaal serieus geld aan bpm en verzekering want ik wil een RX rijden (en heb een hele mooie :) ) . Eigen keuzes en heb geen enkel voordeel op welke manier dan ook. Soms zou ik best ondernemer willen zijn met alle voor- en nadelen die dat heeft. 1 van die voordelen zit er bijvoorbeeld in dat je als ondernemer een auto (al dan niet youngtimer) zakelijk kan rijden. Ik kan als gewone medewerker niets van mijn bruto omzet (in mijn geval loon) aftrekken, mijn autokosten komen gewoon uit mijn netto salaris. Of soms zou ik ook best een leaseauto willen. Altijd een nieuwe auto en geen gedoe met rekeningen en onderhoud. Een nieuwe RX in de lease zal er niet in zitten, maar ik zou best bijtelling voor een leuke nieuwe auto willen betalen, maar dat kan ik dus niet.

Maar goed, ik kies er voor om niet ondernemer te worden of ergens te gaan werken waar ik een leaseauto krijg. Wil ik een RX rijden, dan moet ik betalen uit mijn netto salaris. Een van de nadelen van in loondienst zijn en dus 1 van de keuzes die ik maak. Ben je ondernemer dan heb je soms voordelen en soms nadelen toch? of zie ik dat verkeerd?

Beste forum leden,

Nou lekker dan, begin januari een 2013 gekocht.....

Nou lekker dan, begin januari een 2013 gekocht.....
Ja dat is jammer, ik heb destijds bewust een 2012 gekocht. Niet ivm de youngtimerregeling want ik ben geen ondernemer, maar meer dat, Ć ls ik hem ooit wil verkopen, hij interessant(er) kan zijn voor een ondernemer en hierdoor wat meer zijn waarde behoudt.
Al is dat meer voor mijn gevoel dan waarschijnlijk realiteit.

Ja dat is jammer, ik heb destijds bewust een 2012 gekocht. Niet ivm de youngtimerregeling want ik ben geen ondernemer, maar meer dat, Ć ls ik hem ooit wil verkopen, hij interessant(er) kan zijn voor een ondernemer en hierdoor wat meer zijn waarde behoudt.
Al is dat meer voor mijn gevoel dan waarschijnlijk realiteit.
Goede zet geweest.....

Ach, volgens de boekhouder maakte het niet zoveel uit. Aangezien hij e=aan het eind van het jaar de kosten wegstreept tegen de bijtelling. Volgens hem was het beter om voor 23cent de km te rijden....

• Leuk
Waarderingen: Bassj
Ik rijd mijn RX ook zakelijk. Mijn boekhouder zei hetzelfde : het maakt niet heel veel uit als je het vergelijkt met een kilometerregistratie bijhouden a 23 c/km. Het gaat wel schelen als je auto veel onderhoud nodig heeft omdat je dan alles mee kan nemen in je jaarcijfers. Dus eigenlijk moet je zoveel mogelijk kosten maakt om optimaal profijt te hebben van de regeling. ;) Maar waarom rijden we Lexus? Juist omdat we weinig onderhoud willen hahaha. Tenminste dat was wel een van de redenen dat ik voor deze gekozen heb.

• Leuk
Waarderingen: BraboLexusRX450h

Pseudo eindheffing gaat voor iedereen gelden.

Maar die wordt voor huidige rijders, heel uitgesmeerd ingevoerd. En ook deze regeling is nog niet helemaal zeker, er klinken geluiden om hem vertraagder in te voeren etc. etc.

Dit is dus een probleem voor elke zakelijke rijder, niet alleen voor de youngtimers dus.

Trouwens, voor Eenmanszaken geldt die niet!

Goede zet geweest.....

Ach, volgens de boekhouder maakte het niet zoveel uit. Aangezien hij e=aan het eind van het jaar de kosten wegstreept tegen de bijtelling. Volgens hem was het beter om voor 23cent de km te rijden....
Tsjah dat ligt natuurlijk aan je eigen situatie.

Hier rijdt de vrouw met de Youngtimer..... Dus dan valt zakelijke km declareren niet bepaald mee. Maar het klopt zeker wat die zegt. Als je zakelijk veel rijdt, is de onbelaste km-vergoeding van 23 cent natuurlijk super interessant!! Je rijdt jezelf dan rijk !