Zekeringkast motorruimte

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Heren,

Het viel mij laatst op dat mijn grootlicht het niet meer doet. Nou zat ik eens door het boekje te bladeren en toen kwam ik de zekeringkast type B voor de is250 tegen, en hierin zit de zekering voor het grootlicht. Nou ben ik net gaan zoeken maar ik kan die hele zekeringkast niet vinden. Alleen maar een klein kastje bij de accu maar dat is niet die ik moet hebben. Het gaat om deze kast:

28hg95k.jpg


mh3u5j.jpg


Het kastje bij de accu had ik al gevonden, maar dit is niet de goede.


18f8sp.jpg
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Nee ik zoek de zekeringkast in de motorruimte. Maar ik ga zo nog eens op onderzoek. Weet iemand trouwens waar die plastic clipjes te krijgen zijn waar de kunststof delen mee vast zitten?
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Gevonden, en de zekering is inderdaad kapot. Maar waar ga ik nou weer die kleine zekeringen vandaan halen. Het zijn niet de normale steek zekeringen natuurlijk. Enigste optie de dealer?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Als het degene zou zijn die continue stroom door de draden jaagt zoals dimlicht of brandstof inspuitsysteem wordt het een ander verhaal. Maar je rijdt toch niet continue met grootlicht wel ? Je koopt gewoon wat tijd totdat je uiteindelijk bij de automaterialenzaak je 20A haalt en vervangt (zou gelijk ook zeker een 15A halen of een setje met verschillende waardes kopen)
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Zekering gister eindelijke vervangen. Vannochtend getest en de zekering gelijk weer door!😑 Iemand dit eerder mee gemaakt??
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
En valt links EN rechts uit ? Of slechts 1 v/d 2 en de ander blijft wel branden ? In het laatste geval zou je met een multimeter de verschillende waarden tussen links en rechts kunnen meten en de kortsluiting opsporen. Klinkt alsof een plus draad naar de lamp contact maakt met massa. Je grootlichtrelais kan ook nog stuk zijn hoewel ik dan zou denken dat beiden uitvallen.
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Beide lampen gingen direct weer uit. Als het relais kapot zou zijn gaat toch niet gelijk de zekering weer door of wel?
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Probeer dit eens; stekkers los van de lampen en dan seinen. Zekering blijft heel : een of beide lampen defect. Zekering defect : bedrading of relais. Kijk anders even of er nog eenzelfde relais in de auto zit en wissel hem daarmee om.
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Top! Ik heb toch een vermoeden dat de lamp kapot is. Er zit namijk een bruine vlek op 1 van de lampen. Welke lampen horen hier eigenlijk in?