Zoeken naar een passend Lexus voor toekomst

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.726
467
83
Ik had nog een vraag die verdwaald is in dit topic.
Hoe zit het met een occasion aanschaffen buiten louwman om en het garantie beleid voor de hybride accu bij louwman?
Kan ik gewoon voor een test langsgaan om een certificaat te krijgen en dan onderhoud inc garantie accu daar laten doen zolang ik de auto heb?
Mijn ervaring is, dat het niet uitmaakt waar je Lexus vandaan komt. Als je een check laat doen bij de dealer krijg je gewoon garantie
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Hoi Mitchell , dat is zonder probleem mogelijk.
Toen ik in 2018 een CT200h en laatst in 2020 m'n IS300h kocht met garantie bij een Bovag-bedrijf ,heb ik een paar weken daarna bij Louwman die Elements & Hybrid check a E80,- laten doen. Daar kwamen een paar andere punten naar boven (remmen reinigen enzo) en met dat rapport in de hand weer terug naar de Bovag-garage en opgelost. Over de Hybrid techniek zou ik me nul procent zorgen maken. Na keuring zit er weer een jaar volledige garantie op. Kun je 15 jaar doen.

PS: Ik ben trouwens een oud-Alfist ,heb er zo'n 30 gehad in 25 jaar tijd (vaak 2 a 3 tegelijk met m'n vriendin). Giulia prachtig ,maar geloof me ,nu ik sinds 2,5 jaar Lexus rijd ....houd ik bakken geld over elke maand (geen turbo's, dynamo ,startmotor etc.) en je ziet ze net als Alfa's niet op elke hoek van de straat.
Ben er zeer tevreden mee.
Mis enkel die leuke Alfaclub toertochten enzo.
Mvg, willemSeles(peed)
 

mitchell600

Nieuw hier
24 feb 2021
7
0
1
Echt enorm bedankt, en vooral dat stukje vanaf Alfa is interessant!
Ik ben nu bezig de Giulietta te verkopen en ga dan verder kijken.
Wil nu ook even kijken tussen de F sport en normale modellen hoe het rijgedrag is inc de standen.

Bedankt voor iedereen zijn reactie!
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
iedere lexus komt in aanmerking voor een hybridecheck, maakt helemaal niet uit waar hij vandaan komt
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Ik had nog een vraag die verdwaald is in dit topic.
Hoe zit het met een occasion aanschaffen buiten louwman om en het garantie beleid voor de hybride accu bij louwman?
Kan ik gewoon voor een test langsgaan om een certificaat te krijgen en dan onderhoud inc garantie accu daar laten doen zolang ik de auto heb?
even een belletje naar de dealer (lexus) en die kunnen dit haarfijn vertellen. Zelf denk ik dat dat wel het geval is mits je dit (hybride health check) dan ook elk jaar laat doen
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Nee hoor ,maakt niets uit .Al laat je het pas na 10 jaar voor het eerst checken. Indien goed bevonden krijg je gewoon voor precies 1 jaar daarop garantie in heel Europa.
Heb het recent dus zelf laten doen bij 2 Lexussen van 4 -4,5 jaar oud. Kosten E80,- voor de Elements &Hybrid check (duurt ongeveer 3 kwartier) en enkel de Hybridcheck E60,-


mvg,
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Nu pas ? Ik heb de mijne al rond 1990 verkocht ...okee, dat was een 2.0 uit 1984 :) .
Maar, goed gedaan. Bij zelf verkopen vang je altijd meer dan bij inruil en nu heb je 'm waarschijnlijk aan een liefhebber overgedragen.
Succes met zoeken.
Zelf wil ik meestal het liefst eentje met open dak ,had daardoor wel veel minder keus en kocht 'm hier 5 kwartier vandaan.
Dat is best lastig als er wat mankeert onder garantie. Moest ik 8 x 125km rijden (kopen/ophalen en brengen/halen voor koplampbarstje). Voortaan zoek ik wat langer en dan dichter bij huis .
We zijn binnenkort de foto's of mogelijke kandidaten wel verschijnen.

mvg,
 

FDD1975

Hoort erbij
17 okt 2018
68
40
18
Ik heb hem nog niet voorbij zien, maar ik heb ook 2 koters nu 5 en bijna 2 jaar.

Mijn keus is gevallen op een LS460, kofferbak is groot genoeg voor een kinderwagen. Ook al een paar weekendjes weg geweest met se kids en alles kon gewoon mee. Had in mijn achterhoofd ook een dakkoffer maar nooit nodig gehad.

Mijn jongste wordt straks 2 jaar oud en wil niet meer in de kinderwagen dus ik heb straks ruimte te over. Ow en de fiets van de 5 jarige past gewoon in de kofferbak.

Qua verbruik doet hij niet onder voor zijn hybride broer, omdat die veel zwaarder is... Met die belachelijke 100 kilometer regel is 1 op 14 haalbaar, ik doe meestal 1 op 12,8 met 130 per uur.

Comfort, ehm het is een LS. Te over dus

Past prima in budget