Zomer- wintertijd

snoek1

Actief
21 nov 2015
107
49
28
In mijn mooie NX300h President uit 2021 moet ik toch nog handmatig de tijd verstellen in zomer of wintertijd.... uiteraard een overweging om de auto in te ruilen voor een nieuwe NX! :D:D. Maar heeft de nieuwe NX dit ook nog dat het handmatig moet gebeuren of gaat het net als de eerdere Renault Clio van mijn vrouw uit 2006 automatisch? Of is dit alleen aan Europese auto's voorbehouden? De handeling is vandaag weer uit gevoerd, en de zomer- wintertijd mag wat mij betreft ook afgeschaft worden maar dat is een andere discussie.

Ik zet het in de auto met de hand om, kan niet anders, in huis gaat het meeste vanzelf, en van mij mag die flauwekul ook afgeschaft worden. Maar zolang Nederland bestuurt wordt zoals het bestuurt wordt zal het niet gaan gebeuren. Bij de laatste poging ging de transportsector op de achterpootjes en werd de keutel teruggetrokken......

• Leuk
Waarderingen: Richie
Wat een onzin, zo kun je overal wel een probleem van maken (en de overheid/regering de schuld geven)!
Misschien moet je dit op een ander forum proberen.
De regering is gewoon incompetent, wat we nodig hebben is een partij die wijsheid en orde brengt in Nederland. Ik zit nu bij de Drentse Separatisten, maar ik wil mij opofferen om voorzitter te worden van het LFP. Met de Lexus Forum Partij staan we voor:
  • een tijd of verplichte automatische zomer/winter tijd in autos
  • geen wegenbelasting voor Lexus rijders
  • Linkerbaan, busbaan, trambaan, taxibaan wordt veranderd in Lexus baan, enkel toegankelijk voor Lexus rijders
  • Extra import tarieven voor lexus lookalikes (criteria, 4 wielen, deuren, aandrijf mechanisme, voorruit)
Maar laat ik niet proberen dit forum te kapen voor politieke ambities. Uit respect voor het forum registreren we dan wel een nieuwe site 😉

Bij mijn CT is het in het menu: "Tijd instellingen" >> "Zomertijd" AAN of UIT selecteren.
Dan floept ie weer juist :-)

Ja dat klopt. Er is een instelling zomer- of wintertijd maar dat moet je handmatig selecteren.
Maar ik dacht dat het geautomatiseerd was. Even nagevraagd bij mijn vrouw, de Renault clio had het ook niet....