Zonnebril houder

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Ik ben erg benieuwd waar jullie de zonebril laten. Ik heb deze nu in de middenconsole liggen, maar tijdens het rijden de bril erbij pakken is erg onhandig.
In mijn vorige auto had ik zon handige koker die ik op de plek van de handgreep kon monteren. Die zit vast met een veer en zodra je de bril eruit hebt gehaald veert deze weer terug op zn plek. Bestaat zoiets ook voor de IS-3?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Voor de 3GS is er ook een topic voor, misschien hier ook even kijken?
 

AKA_Q

Hoort erbij
17 nov 2022
31
20
8
Koker i.p.v. handgreep heb ik ook gedaan werkt prima.
maar LET OP de type bevestiging.

Ik heb de fout gemaakt om onderstaande te bestellen (alleen schroefjes)

1676462462402.png

Je heb namelijk met click systeem nodig (anders moet je wat zelf puzzelen om het toch bevestigt te krijgen)

1676462426555.png
 

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Top, die met de clips heb ik toevallig ook besteld. Had die schroeven gezien,en dat leek me niet handig. Je moet soms erg goed kijken wat je nu precies ontvangt.
Is nog onderweg, als hij er is zal ik een update geven.
Hoe heb je de afdekkapjes verwijderd overigens? Er zit een kleine uitsparing in het kapje, ik dacht schroevendraaier eronder en klaar, maar dat werkt dus niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: AKA_Q

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Update: ding is binnen. De originele afdek kapjes zijn vrij lastig te verwijderen, zitten nogal vast. Je moet de schroevendraaier aan beide kanten erachter zetten dan wip je hem eraf.
Het bevestigingssysteem werkt goed en past perfect in de orginele gaten. Helaas is alleen de afmeting van de koker te smal en is bevestiging dus niet mogelijk. Er stond wel bij dat het voor de IS geschikt was. Heb een andere besteld, dat was de enige waar maten bij stonden. Hopelijk past deze wel. Waardeloos overigens dat lexus dit niet levert.
 

KymoRX

Nieuw hier
3 okt 2022
13
8
3
Koker i.p.v. handgreep heb ik ook gedaan werkt prima.
maar LET OP de type bevestiging.

Ik heb de fout gemaakt om onderstaande te bestellen (alleen schroefjes)

Bekijk bijlage 180228

Je heb namelijk met click systeem nodig (anders moet je wat zelf puzzelen om het toch bevestigt te krijgen)

Bekijk bijlage 180227
Doe dit bijna bij elke auto die ik koop gelijk zelf installeren als er geen brilhouder aanwezig is.
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
131
92
28
Ik heb daar nu een "hold-on-for dear-life" handvat zitten waar ik soms mij hoofd tegen stoot. Ben bezig geweest met dopjes om de gaten die ontstaan na het verwijderen van dat onding op te vullen. Maar niets kunnen vinden. Hebben jullie Aliexpress-helden hier misschien een oplossing voor kunnen vinden?
 

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
De houder heeft natuurlijk clips die in de gaatjes passen. Als je al het overtollige eraf snijd/zaagt houd je alleen de clips over. Is niet super glad, maar in mijn opinie kijk je er ook niet heel vaak naar. In het gaatje komt nog een dopje die de boel vast zet. Het is dat ik weet dat de zonnebril op die plek kan anders had ik niet geweten dat daar een handvat zat.
 

Bijlagen

  • 114A2847-89CA-47E2-8FAC-3D23ECDC1957.jpeg
    114A2847-89CA-47E2-8FAC-3D23ECDC1957.jpeg
    2,6 MB · Weergaven: 62
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra

john165

Hoort erbij
17 aug 2021
76
36
18
Nou, zonnebrilhouder van AliExpress is bezorgd vandaag, en gelijk maar gemonteerd.
Montage stelt niets voor (al zijn die metalen Lexus-clips wel erg irritant om eruit te krijgen). Hij zit daar geweldig, ben er blij mee.
Dank voor de tip!
 

gfx

Nieuw hier
8 jun 2013
6
0
1
In de bekerhouder van de armsteun, wel van zwart karton een soort kokertje gemaakt zodat hij niet bij iedere rotonde op de bijrijdersstoel ligt.