telefoon problemen

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi,

Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van de CT200h Businessline. Tot op heden ben ik erg tevreden over deze auto, echter ik heb wel een probleem. Vanaf het begin is er een probleem met de verbinding tussen mijn telefoon (HTC Desire) en de auto. Hij blijft wel gekoppeld maar verbreekt onwillekeurig steeds de verbinding, waardoor er op het scherm komt te staan "Controleer de telefoon" en ik niet kan bellen. Met momenten herstelt hij de verbinding ook weer zelf. Kan er dus geen pijl op trekken wanneer deze het doet en wanneer niet. Het uit en weer aanzetten van de bluetoothverbinding biedt helaas geen oplossing. Het lijkt alsof de auto een eigen willetje heeft :)
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
De dealer is inmiddels op de hoogte en bij de eerste check deed het probleem zich natuurlijk niet voor, zul je altijd zien. Ze hadden nog niet van het probleem gehoord en volgende week ga ik voor een tweede check langs.

gr. Sparky
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hoi Sparky,

Welkom hier op het forum... Tot nu toe heb ik dit probleem nog niet gezien.. wel met nokia's maar dit was ook met het telefoonboek... Misschien als de dealer dit kan verhelpen dat je een oplossing hier kan posten?
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi mlcoolj,

als ik meer weet post ik het zeker hier. Inmiddels twee video-opnames gemaakt van de problemen. Het ene moment kan ik helemaal niet bellen met de telefoon en lijkt de bluetoothverbinding verloren vanaf het starten van de auto (blijft dan wel gekoppeld). Het andere moment is er wel een bluetoothverbinding en kan ik met spraakherkenning "bellen op nummer", maar niet "bellen op naam". Bij die laatste optie zegt hij dan "controleer telefoon". Ben benieuwd wat er donderdag uit gaat komen.....Zou fijn zijn als het opgelost wordt.

Sparky
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hallo,

gisteren bij de dealer langs geweest. Mijn HTC in een andere CT uitgeprobeerd en dat gaf geen problemen. Vervolgens weer met mijn eigen CT gekoppeld en deze gaf direct weer dezelfde fouten en zelfs nog enkele fouten die ik nog niet had gezien; aangeven dat er geen spraaklabels zijn, terwijl deze er wel in stonden (van te voren gecheckt). De mobiel van de monteur gekoppeld en dit ging goed, maar bij het overhalen van het telefoonboek gaf dit ook problemen. De monteur was snel overtuigd dat er toch echt iets mis was met de telefoonverbinding in mijn CT. Nog niet duidelijk is of het softwarematig is of dat het in de hardware zit. Ze gaan nu contact opnemen met de importeur en bellen mij zo snel als er nieuws is. Wordt vervolgd....

Sparky
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Sparky zei:
Hallo,

gisteren bij de dealer langs geweest. Mijn HTC in een andere CT uitgeprobeerd en dat gaf geen problemen. Vervolgens weer met mijn eigen CT gekoppeld en deze gaf direct weer dezelfde fouten en zelfs nog enkele fouten die ik nog niet had gezien; aangeven dat er geen spraaklabels zijn, terwijl deze er wel in stonden (van te voren gecheckt). De mobiel van de monteur gekoppeld en dit ging goed, maar bij het overhalen van het telefoonboek gaf dit ook problemen. De monteur was snel overtuigd dat er toch echt iets mis was met de telefoonverbinding in mijn CT. Nog niet duidelijk is of het softwarematig is of dat het in de hardware zit. Ze gaan nu contact opnemen met de importeur en bellen mij zo snel als er nieuws is. Wordt vervolgd....

Sparky

Netjes geregeld :) Zou inderdaad wel handig zijn als je je telefoon gewoon kon gebruiken.

Trouwens, over telefoon koppelen aan de CT gesproken, ik had het wel fijner gevonden als je meerdere GUI's kon kiezen. Wellicht een punt voor in de toekomst.
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi,

het heeft iets langer geduurd voor de update. De problemen zijn sinds mijn bezoek enkel erger geworden, want nu werkt het "bellen op naam" helemaal niet meer, enkel nog het "bellen op nummer". Zojuist zelf weer gebeld met Lexus om te vragen naar de stand van zaken. Het probleem is inmiddels door de importeur (h)erkend. Er zijn meedere mensen met gelijksoortige problemen. Het blijkt een softwareprobleem te zijn. Er is inmiddels een software-update geweest. De hoop was dat dit de oplossing was voor beide systemen, maar helaas werkte deze niet voor het systeem dat in mijn auto zit. Dus ze gaan nu verder zoeken. Ik wordt uiterlijk na drie weken op de hoogte gebracht van de stand van zaken.
Ik hoop echt dat het op korte termijn wordt opgelost anders heb ik een systeem van 2600 euries, wat ik speciaal voor het gebruik van de telefoon heb aangeschaft (wist vanuit de testrit met een andere auto met zelfde navi al dat deze niets waard is, oude kaarten, slechte routeplanning en niet kan tippen aan een TOMTOM of Goolgenavi) en dat is toch wel duur voor iets wat niet werkt. Maar goed, ik ga er nog steeds vanuit dat het netjes wordt opgelost en dat de volgende update het gewenste resultaat geeft. We wachten met spanning af en als er nieuws is dan meld ik me weer.

Groetjes,
Sparky
 

Xander

Nieuw hier
12 mei 2011
19
0
0
Hallo Sparky,

Ik heb ook een HTC Desire en in beperkte mate herken ik wel iets van de problemen die je noemt. Ik heb in de 2 weken dat ik de auto nu heb, 2x meegemaakt dat er iets mis ging met de BT verbinding. De ene keer was ik gewoon verbonden volgens zowel de telefoon als de auto, maar bij een binnenkomende oproep ging het geluid naar mijn telefoon en deed de carkit niets.
In een tweede situatie kon ik zelf niet bellen en moest ik eerst disconnecten/reconnecten voordat ik een verbinding kon opzetten vanuit de auto.

Heb jij root-toegang tot je Desire, en zo ja, heb je een andere dan de originele ROM? Ik maak gebruik van de RCMixHD ROM
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi Xander,

ik heb geen toegang tot de root van mijn HTC, weet wel dat dit inderdaad mogelijk is. Ik heb eerder voor de zekerheid wel gecheckt of hij de laatste updates heeft gehad, dat dit in ieder geval niet het probleem kan zijn.
Ben je al langs geweest bij de dealer met deze problemen? Kan me voorstellen dat het gewoon vervelend is als je niet op het systeem kan vertrouwen.

Gr. Sparky
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi,

even een korte update voor de liefhebbers. Deze week ben ik gebeld door de monteur van Lexus en deze wist mij te melden dat er inmiddels weer nieuwe software beschikbaar is voor de CT200H (2e poging) die mogelijk de telefoonproblemen op zou lossen. Echter de versie moest in Amsterdam nog wel getest worden of dit daadwerkelijk ook zo is. Zij horen dit naar alle waarschijnlijkheid vandaag. Zij houden mij op de hoogte van het resultaat. Hij vond het zelf ook vervelend dat het zo lang duurde.
Keep you posted.

Gr. Sparky
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Daar zijn we weer met een update. Lexus belde vanmiddag. Als het goed is werkt de nieuwe update :D .
Volgende week vrijdag ga ik langs om deze te laten installeren en dan kijken of het ook in mijn CT werkt. We wachten met spanning af en zal het resultaat hier posten.

Gr. Sparky
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi,

vanmiddag bij de Lexusdealer geweest. De software heeft z'n update gehad. Het was binnen enkele minuutjes gepiept. De spraaklabels reageerde direct zoals het hoort te zijn. Het probleem lijkt dus opgelost met de update van deze software. Op de terugweg naar huis nog enkele malen uitgeprobeerd en dat werkte prima. De komende dagen zal ik hem blijven testen. Mochten er zich nog problemen voordoen laat ik het weer weten en de Lexusdealer natuurlijk ook.
Laten we uitgaan van het positieve en vaststellen 'problem solved' en Lexus bedankt. :rulez:

Gr. Sparky
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi,

daar ben ik weer met een update, maar deze keer niet in positieve zin helaas. The story (read: problem) continues. :roll:
Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen heeft mijn auto 17 juni een software-update gehad. Daarna werkte de telefoon prima voor ongeveer een week. Helaas moet ik melden dat de telefoonproblemen sinds ruim een week weer volledig terug zijn. Dus afgelopen maandag maar weer met Lexus gebeld. Deze week helaas 3 keer zelf moeten bellen. Tot 2 keer toe werd mij beloofd dat ik de volgende dag teruggebeld zou worden, maar jammer genoeg geen reactie (red carpet treatment?). Dus vandaag zelf maar weer een keer gebeld. Tip voor verbetering: communicatie
Nu de juiste persoon aan de lijn gekregen en het probleem weer besproken. Er staat nu een afspraak gepland om mijn auto weer een keer langs te brengen met mijn telefoon, zodat ze nogmaals kunnen kijken (22 juli).
Ik zal hier de updates posten.
Ben wel nieuwsgierig, nu er al meerdere CT's op de weg rijden, of er inmiddels meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Lexus heeft het probleem ook (h)erkend. Of gebruikt niemand de spraaklabels van de telefoon? Ik hoor graag andere ervaringen.

Gr. Sparky
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi,

update: gisteren mijn auto weer opgehaald. Helaas toen ik hem vrijdag bracht werkte het "bellen op naam" weer wel. Het blijft een onvoorspelbaar probleem. Bij de garage bleef hij het ook steeds goed doen. Voor de zekerheid hebben ze de Bluetooth-unit vervangen. Gisteren en vandaag enkele malen getest en tot nu toe werkt het. Laten we hopen dat het nu goed blijft gaan. Maar ik hou nog ff een slag om de arm.

Gr. Sparky
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
:p
Sparky zei:
Hoi,

update: gisteren mijn auto weer opgehaald. Helaas toen ik hem vrijdag bracht werkte het "bellen op naam" weer wel. Het blijft een onvoorspelbaar probleem. Bij de garage bleef hij het ook steeds goed doen. Voor de zekerheid hebben ze de Bluetooth-unit vervangen. Gisteren en vandaag enkele malen getest en tot nu toe werkt het. Laten we hopen dat het nu goed blijft gaan. Maar ik hou nog ff een slag om de arm.

Gr. Sparky

Thanks voor de update Sparky! :rulez:
 

danidude

Hoort erbij
26 mrt 2011
39
0
0
Nee, dat kan helaas niet. Het systeem onthoud de laatste telefoon die aangesloten was en maakt daar automatisch verbinding mee. Een andere telefoon aansluiten kost trouwens weinig tijd, als de telefoon al eens aangesloten is geweest staat deze al in de lijst van aan te sluiten telefoons. Even klikken op de telefoon van je keuze en de koppeling wordt gelijk gelegd (en de verbinding met de andere telefoon verbroken).