telefoon problemen

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi,

Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van de CT200h Businessline. Tot op heden ben ik erg tevreden over deze auto, echter ik heb wel een probleem. Vanaf het begin is er een probleem met de verbinding tussen mijn telefoon (HTC Desire) en de auto. Hij blijft wel gekoppeld maar verbreekt onwillekeurig steeds de verbinding, waardoor er op het scherm komt te staan "Controleer de telefoon" en ik niet kan bellen. Met momenten herstelt hij de verbinding ook weer zelf. Kan er dus geen pijl op trekken wanneer deze het doet en wanneer niet. Het uit en weer aanzetten van de bluetoothverbinding biedt helaas geen oplossing. Het lijkt alsof de auto een eigen willetje heeft :)
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
De dealer is inmiddels op de hoogte en bij de eerste check deed het probleem zich natuurlijk niet voor, zul je altijd zien. Ze hadden nog niet van het probleem gehoord en volgende week ga ik voor een tweede check langs.

gr. Sparky
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Ik heb een totaal andere beleving met lexus eindhoven zoals je kunt lezen. :rulez:
Dat er probleem is met je telefoon is idd vervelend, echter het kan idd 100% aan je telefoon liggen.

Go the easy, trow the HTC away, is goedkoper dan de mooie CT in te ruilen voor zon klein NIET luxe auto wat jij voorstelt. :p

Wanneer loopt je abo af? Verlengen v 2 jaar en de iphone of zo kiezen. HTCtjes zijn achterhaalde, @&&@@"#<%} telefoons.

Groeten v een tevreden lexus eindhoven klant.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik wil geen olie op het vuur gooien maar...

E.e.a. dient niet te versmallen naar een telefoonmerk A/B vergelijking. Dat lijkt niet de issue, evenals het overbodig afbranden of ophemelen van dealers, incl. dreigen met overstap naar andere merken..

Wat wellicht wel interessante vraag is, als Lexus daadwerkelijk en specifiek adverteert met comptabiliteit inzake merk X telefoons, zoals sparky aangeeft, dan lijkt mij dat nogal glad ijs. Wanneer je zo'n verantwoording neemt, dan zul je dat dus enigszins waar moeten maken.

Je zou dan kunnen aangeven dat comptabiliteit 'gegarandeerd' is vanaf bijvoorbeeld firmware versie xx. Nu is de klant ontevreden (terecht/onterecht), maar gaat slechts af op wat hem is voorgespiegeld.

En als 8 van de 10 telefoons het prima doen, maar de klant zit toevallig bij de 2 rotte appels, moet de klant dan op zoek gaan naar een oplossing, of maanden wachten op een (misschien) oplossing?

Laat ik voorop stellen dat ik de feitelijke advertentie of kleine lettertjes niet ken hierin, maar beloofd is beloofd, kort door de bocht. De klant dient er in zo'n geval toch eigenlijk niet voor op te draaien..?

Ben ik hier onredelijk in?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dan moet je eerst vaststellen wat compatible is, in de software wereld heb je vaker dat iets compatible is maar feitelijk dus ook niet helemaal 100%.... het is een kip en het ei verhaal... vaak is het gewoon een combinatie....dus dan doen beide leveranciers niet zoveel.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nou, genoeg gezegd vind ik.. Sparky, ik kan me wel wat in je verhaal vinden, maar probeer het probleem eerst helemaal op te lossen met je dealer. Ik kan je frustratie wel snappen omdat het zo lang heeft geduurd, maarjah, zoals al gezegd, we weten nu 1 kant van het verhaal, misschien gebeurt er veel achter de schermen bij de dealer/importeur dat wij niet weten...
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Beste lezers,

bedankt voor de reacties en tips.

@Roel: Als je mijn post goed leest heb ik niet gezegd dat ik een SEAT zou willen hebben, maar was mijn post enkel gericht op de kwaliteitsvergelijking van aftersales van dealers. Verder heeft mijn auto enige tijd geleden ook de software-update gehad, maar dit loste het probleem voor mij helaas niet op.

@Hube: ik probeer het al sinds 1 april met hen op te lossen, maar blijkbaar lukt dit niet. Het voorstel dat je doet dat ik met de importeur contact op zou kunnen nemen lijkt mij de omgekeerde wereld. Als je in een supermarkt fruit koopt en bij thuiskomst blijkt de helft rot te zijn dan ga je terug naar de supermarkt en verwacht je dat je rotte fruit wordt teruggenomen en vervangen wordt of dat je je geld terug krijgt. Het zou vreemd zijn als de medewerker zegt: nee mevrouw, maar dan moet u niet bij ons zijn maar bij de boer die het heeft geteeld.
Wat betreft het powerplan speelt dit bij mij geen probleem. Mijn BT verbinding blijft nml. in stand. Ik kan ook gewoon bellen op nummer. Het probleem zit hem in het wegvallen van de spraaklabels, bij een blijvende BT verbinding.

@Alan: ik begrijp wat je schrijft. Het kan ook best zijn dat de combinatie mgl niet werkt. Alleen, dan moet Lexus hiermee niet adverteren en zeggen dat mijn telefoon compatible is. Ik heb hier van te voren uitgebreid naar gevraagd bij Lexus, ook op de stand tijdens de autoshow in Parijs en ook bevestigd via meerdere Lexus sites op internet (wat wil je nog meer). Op basis van deze informatie heb ik het systeem aangeschaft. Als Lexus het niet had bevestigd was het mijn eigen risico geweest en dan zou ik zeggen eigen schuld....Maar nu ligt het mijns inziens genuanceerder. Nogmaals als mijn combinatie nu niet blijkt te werken, dan is dit zo, maar dan verwacht je van een dealer een alternatieve oplossing.

@GPS-10: je hebt mijn bedoeling helemaal begrepen.

Maar laten we zeggen, dat me dit een volgende keer niet weer overkomt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

:rulez: Positieve update: na mijn laatste post heeft een van de verkopers contact met mij gezocht om het probleem alsnog te bekijken. Goed om te weten dat ook zij dit forum lezen! Ik waardeer dit zeer en we zijn op een alternatief voorstel uitgekomen in de hoop dat dit op niet al te lange termijn gerealiseerd gaat worden.

Groet,
Sparky
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het mag gezegd worden dat de dealer hier een keurig initiatief neemt (+1). :rulez:

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Niet helemaal mee eens. Dit wekt een nogal negatieve suggestie. Dealer gaat op dat moment ook af op de informatie die zij tot beschikking hebben.

Je kunt je dan nog zo goed informeren vooraf (geldt voor klant en dealer), achteraf kunnen onbekende factoren altijd een rol spelen. Kun je je nauwelijks voor indekken en dan nog... In ieder geval trek de dealer zich dit aan, dat blijkt.

Goed dat de communicatie op gang is en succes met de voortgang.
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Spaky, hopelijk gaat het goed komen.
En als je zoveel onderzoek hebt gedaan vooraf en ook nog bevestigd is door lexus, dan heb je idd alle recht v spreken. Een iphone kost los slechts 500,- misschien willen ze die wel betalen. :mrgreen:
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
@ Roell: je optie hou ik even in het achterhoofd. Eerst even afwachten wat er mogelijk is met het huidige voorstel wat er nu op tafel ligt.

Gr. Sparky
 

BRUCEFAN53

Nieuw hier
5 jul 2012
3
0
0
Hallo iedereen, ik heb dus vergelijkbare problemen met de bluetooth verbinding tussen m'n HTC Wildfire en de carkit in de RX 450h. Alhoewel het maken van de verbinding en alle overdracht van telefoonboek etc. prima is verlopen, en ik ook makkelijk ??n van de vele contacten die in de telefoonboek staan kan bellen, valt de verbinding om, tot nu toe, echt onbekende reden telkens weg. Om dan na enkele seconden vanzelf opnieuw actief te worden.
Bij de onderhoudsbeurt twee weken geleden werd een update van de bluetooth functie uitgevoerd door de dealer, maar de problemen zijn zeker niet verholpen.
Aangezien ik veel voor de zaak onderweg ben en het toch wel veilig wil houden tijdens het rijden is dit natuurlijk een grote bron van frustratie en ergernis. Heeft Sparky of iemand anders ondertussen misschien al een oplossing gevonden? Of zit er echt niks anders op dan maar een nieuwe telefoon aan te schaffen, wat ik ook zonde zou vinden ik heb het toestelletje amper een jaartje, dus dat is echt nog niet versleten of aan vervanging toe.

Alvast bedankt voor jullie, hopelijk positieve, reactie.
 

mlatooy

Nieuw hier
26 jan 2012
7
0
0
Ik heb het probleem ook gehad dat mijn verbinding weg viel en dan ineens doet hij het weer,ik heb een galaxy s1.
Het is heel raar maar het probleem ben ik helemaal kwijt door mijn wifi uit te zetten en alleen bluetooth aan.
vanaf dat moment doet hij het 100 procent.
Dus zodra het allebei aanstaat heb ik verbindings problemen met de carkit.
Ik hoop dat het de oplossing is bij vele van jullie .
:hi:
Ik hoor het graag .

vriendelijke groeten Marcel
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Bluetooth en Wifi zijn weliswaar verschillende technieken, maar maken gebruik van precies dezelfde frequentieruimte (2,4 Ghz). Daardoor kunnen ze onder sommige omstandigheden in elkaars vaarwater zitten.
 

BRUCEFAN53

Nieuw hier
5 jul 2012
3
0
0
Alvast bedankt voor de reactie! Ik zal die tip ivm de WIFI alvast eens proberen. Ben volgende week enige dagen onderweg, met andere woorden veel mobiel bellen tijdens het rijden. Ik hou jullie op de hoogte.

groeten
Brucefan53
 

Sprenger

Nieuw hier
22 jan 2012
16
0
0
Hier een vergelijkbaar probleem.
Ik koppel mijn iPhone 4S aan mijn CT voor zowel Bluetooth Audio als carkit. Het afspelen van muziek gaat vlekkeloos en ook het overbrengen van mijn adresboek gaat zonder problemen. Wanneer ik echter aan de telefoon ben valt de bluetooth verbinding praktisch altijd binnen het kwartier een keer weg. Het telefoon gesprek schakelt in dat geval naar mijn telefoon om na een seconde of 10 weer opgepakt te worden door de CT.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hier een vergelijkbaar probleem.
Misschien nuttig nog wat aanvullende info te geven, zoals versie IOS, problematiek al vanaf begin aanwezig of plotseling, na update, wifi aan/uit, etc.

Ik kom overigens wel veel BT problematiek tegen voor de I4(s), waarbij connectie na paar minuten verbreekt tijdens gesprek. Dit betreft dan ook andere fabrikanten auto's of BT headsets. In hoeverre waar/relevant geen idee, maar ik meen mij te herinneren dat de BT chip in een soort low-power mode komt welke mogelijk uit te zetten is.

Anderen hebben wisselend positief resultaat door de netwerkconnecties/BT te verwijderen en de telefoon terug te brengen in fabrieksstaat 're-build' o.i.d. (uiteraard na backup data).