telefoon problemen

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi,

Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van de CT200h Businessline. Tot op heden ben ik erg tevreden over deze auto, echter ik heb wel een probleem. Vanaf het begin is er een probleem met de verbinding tussen mijn telefoon (HTC Desire) en de auto. Hij blijft wel gekoppeld maar verbreekt onwillekeurig steeds de verbinding, waardoor er op het scherm komt te staan "Controleer de telefoon" en ik niet kan bellen. Met momenten herstelt hij de verbinding ook weer zelf. Kan er dus geen pijl op trekken wanneer deze het doet en wanneer niet. Het uit en weer aanzetten van de bluetoothverbinding biedt helaas geen oplossing. Het lijkt alsof de auto een eigen willetje heeft :)
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
De dealer is inmiddels op de hoogte en bij de eerste check deed het probleem zich natuurlijk niet voor, zul je altijd zien. Ze hadden nog niet van het probleem gehoord en volgende week ga ik voor een tweede check langs.

gr. Sparky
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
hoi,

nou daar ben ik dan weer....dat is geen goed teken.....
De eerste drie dagen werkte alles naar behoren, maar na 3 dagen heeft de functie het weer begeven. Ook de dag erna geen verbetering, helaas. Dus vandaag maar weer gebeld met Lexus. Ze stelden voor om de auto weer binnen te halen en me een leenauto mee te geven, maar eerlijk gezegd ben ik er nu wel een beetje klaar mee. Het probleem speelt nu sinds ik hem heb opgehaald in april en ik heb niet het vertrouwen dat ze dit opgelost krijgen. Waarschijnlijk is en blijft het een softwareprobleem. De monteur doet zijn best (don't blame him), maar tussen de regels door voelde ik wel aan dat hij ook niet meer weet waar het aan ligt dat het niet werkt. Ik heb nu het tegenvoorstel gedaan om er dan maar een Parrot in te bouwen. Dit gaat hij nu overleggen en hoor ik volgende week terug. Het blijft wel jammer... :(

Gr. Sparky
 

Christoffel

Nieuw hier
12 aug 2011
4
0
0
Ik had ook problemen om mijn HTC Desire Z te koppelen in de CT200H (zonder navigatie). Op zich lukte het om te koppelen, maar ik zag steeds in de telefoon "Gekoppeld. Verbinding verbroken". Ik kon daarbij wel muziek afspelen over het audio systeem, maar niet bellen (en daar was het mij om te doen!).

Gisteren heeft Lexus Amsterdam mij geholpen. We hebben twee dingen gedaan waarna het systeem nu wel goed werkt:

1. Huidige Bluetooth koppeling in telefoon verwijderd.
2. (waarschijnlijk de oplossing) In het Instellingen menu ga naar:
Draadloos en Netwerken - Bluetooth-instellingen
Onder Bluetooth apparaten zie je de Lexus carkit - klik die aan
Opties....
Selecteer zowel "Verbinden" als "Telefoon"

Hierna kon ik de handsfree functie prima gebruiken.
Het enige wat me nog niet is gelukt is het adresboek overzetten, maar daar ga ik nog even op studeren!

Ik hoop dat dit bruikbare info is voor anderen die aan het @#$@#)($#@)(*$@#)(*$ zijn!
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi Christoffel,

bedankt voor je tips. Hopelijk gaat het je lukken om het adreboek over te zetten. Gelukkig gaat het koppelen wel allemaal goed bij mijn HTC. Ook de bluetoothverbinding blijft bij mij altijd in stand, dat is het vreemde. Ik kan ook gewoon bellen door de nummers te noemen of door mijn adresboek te wandelen....maar ja, laat ik nu niet alle telefoonnummers uit mijn hoofd kennen :O . Het zit 'm bij mij echt in het vasthouden van de spraaklabels. Van de week had hij ineens weer een opleving van enkele dagen en daarna floep was hij ineens weer weg.
Heb nog niets van Lexus vernomen (zouden me vorige week maandag al teruggebeld hebben), dus net zelf maar weer even gebeld. Ik zou vandaag teruggebeld worden.

Groetjes,
Sparky
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Hier op voortbordurend: mijn Nokia E71 koppelt wel met bluetooth, maar het adresboek kan niet door geimporteerd worden. Oplossing dealer: ander tel. toestel. Beetje raar. Finnen en Japanners gaat kennelijk niet samen... :roll:
 

Pedroby

Nieuw hier
15 okt 2011
15
0
1
Ik heb ook problemen met mijn HTC (Wildfire).
Elke 2 a 3 minuten tijdens bellen gaat de verbinding tussen de telefoon en de auto weg en kan ik het toestel weer tegen mijn oor houden...radio gaat dus weer (soms hard) aan. Erg irritant dus, want ook het risico op een bon van oom agent.

Dealer gaf bij afname van de auto al wel aan dat mijn toestel geen permanente bluetoothverbinding heeft. Maar voorzag geen problemen aangezien de Parrot in de Audi wel altijd werkte.
Ik lees eigenlijk alleen problemen met HTC en Nokia. Hebben mensen met iPhone, Samsung en Sony ook problemen??

Anders ga ik toch maar een ander toestel aanschaffen.
Telefoonboek wordt wel geladen...al heb ik het idee dat de helft er niet instaat...ook niet nadat ik alle contacten ook als HTC contacten heb gekopieerd, waardoor nu bijna iedereen er dubbel instaat (sim en toestel).
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat niet alle contacten overgeplaatst worden is iets dat mij ook in de IS250 is opgevallen.

Maar wat bedoeld de dealer met een "permanente" bluetoothverbinding? Het lijkt mij niet dat de Wildfire daarin anders is dan een galaxy...

Ik zou eerst even een andere telefoon proberen, mocht je daar hetzelfde probleem mee ondervinden, dan terug naar de dealer.
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Sinds 2 weken valt bij mij ook soms de verbinding weg v mijn iphone :X
Waar het aan ligt weet ik ook niet. Ga hem eens resetten en opnieuw aanmelden bij de ct.
Ook de bt muziekverbinding valt op zijn tijd weg, maar hersteld zich binnen enkele seconden. Wel zeer :(
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
:worship: lexus eindhoven :worship:

kreeg een mailtje van ze dat ze uit betrouwbare bron hadden vernomen van mijn BT uitval vd iphone.

ik kon langskomen voor een update waarmee het euvel verholpen zou zijn. :D

uiteraard al geweest voor de update, nu nog effe afwachten of het inderdaad opgelost is hiermee. verwacht van wel, want de dealer had hetzelfde probleem in zijn ct en heeft er nu geen last meer van.

dit noem ik pas service. keep up the good work Roel van A :rulez:

en die betrouwbare bron, ook lexusforum :worship: :rulez:
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Dag allemaal,

het is enige tijd geleden dat ik op dit forum heb gepost betreffende mijn telefoonproblemen met mijn HTC. Reden is dat ik ondertussen bevallen ben van een prachtige zoon. Echter mijn telefoonproblemen (beginnende vanaf dag 1 als eigenaar van een lexus CT200H op 1 april jl.) zijn hiermee nog steeds niet opgelost. Sinds 28 augustus heb ik geen contact meer gehad met Lexus. Zij zouden met mij contact opnemen zodat ik een ander toestel van hun kon uitproberen. Uiteindelijk heb ik vandaag zelf maar weer eens gebeld. Begin inmiddels wel mijn geduld te verliezen. Ik heb veel geduld gehad denk ik zo (vanaf 1 april), maar voel me door de dealer niet serieus genomen. In het gesprek van vandaag kwam ik niet verder dan dat de aftersales medewerker niet wist waar het Ericsontoestel was. Hij gaf ook aan dat Lexus inmiddels bekend is met de problemen en er mogelijk weer een update aankomt. Ik heb aangegeven dat Lexus in alle sites duidelijk aangeeft dat het Lexussysteem wel compatible is met mijn HTC. Ik miste hierbij, zoals ik regelmatig mis, de daadkracht wat hij voor mij zou gaan betekenen en de erkenning van een (duur) probleem. De "redcapret treatment" zegt mij dan ook niet zoveel. Tot op heden ben ik steeds lief en aardig gebleven en heb ze alle ruimte gegeven om met mij te zoeken naar een oplossing. Echter mijn geduld begint wel op te raken moet ik zeggen. Heb vanaf april ook een historie bijgehouden van alle contacten die ik met de dealer heb gehad en die telt inmiddels 3 A4-tjes. Mijn voorkeur heeft het om zaken op een klantvriendelijke wijze op te lossen, maar ik begin te twijfelen of de dealer hier ook zo over denkt.

Groetjes,
Sparky
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Allereerst gefeliciteerd met je zoon!

Je punt is duidelijk, maar hoe vervelend ook, het kan natuurlijk zijn dat de dealer geen duidelijke oplossing kan bieden of binnen een aannemelijke termijn. Je zou dan idd wat meer daadkracht verwachten.

Overigens lijkt het mij niet redelijk dat je wellicht een economische levensduur van de auto op een oplossing wacht. Daarbij is het ook van belang dat het probleem structureel te reproduceren valt, het wordt lastiger als het een week goed gaat en 1 dag niet.

Dat betekent dat je feitelijk genoeg gelegenheid (en eigen tijd) hebt gegeven e.e.a. te onderzoeken en een oplossing te bieden.In die zin zou je nu voorzichtig kunnen gaan denken aan een ingebrekestelling m.b.t. een geadverteerde functie. Daarbij lijkt dit niet een 'uniek' geval.

Ik weet niet of er nog ergens 'kleine lettertjes' in het contract staan, bij wijze van spreken, maar wellicht is een initieel daadkrachtig gesprek (of schriftelijke verzoek), met daarin een gemotiveerd duidelijk voorstel van jouw kant hierin geen slechte zet. Soort kiezen of delen.

Maar goed, het zou ook vervelend zijn als we in een perfecte wereld leven, inclusief auto's ;)

Succes ermee en hopelijk komt e.e.a. tot een goede oplossing.
 

Sparky

Nieuw hier
21 apr 2011
16
0
0
Hoi GPS-10,

bedankt voor de reactie, felicitaties en tips. Kan me hier helemaal in vinden en neem het zeker in mijn overweging nemen. Ik heb er ook alle begrip voor als het probleem niet door de dealer is op te lossen. Ik heb er zelfs begrip voor dat zij hierin ook (deels) afhankelijk zijn van andere partijen binnen Lexus. Maar wat zij wel kunnen bieden is, zoals je ook aangaf, andere alternatieven voor mij. Dit kan een oplossing in de breedste zin van het woord zijn. Maar ook hier komen ze zelfs niet mee. Dit maakt mij tot een ontevreden Lexus klant die dan op een forum als dit een post meldt in de hoop dat er mensen zijn die me op enigerlij wijze wel kunnen helpen. Graag had ik natuurlijk een positieve post geschreven. Dat is voor mij, maar zeker ook voor Lexus dealer, beter en leuker om te doen. Ik ben zelfs zo beleefd geweest om op dit forum niet te vermelden om welke Lexusdealer het gaat. Maar na deze lange historie en nog geen oplossing verder, vind ik het alleszinds redelijk dit wel kenbaar te maken om zo lezers te informeren en hun eigen conclusies te laten trekken en in de hoop dat Lexus Eindhoven zijn aftersales zal gaan verbeteren. Laten ze een voorbeeld nemen aan de SEAT dealer Auto Noordhoek in Waalwijk....zij maken geen reclame met red carpettreatment, maar bieden dit dubbel en dwars als het gaat over service en nakomen van afspraken. Daarom hebben zij ook al 8 keer op rij de "Fast Forward Award" gewonnen (klanttevredenheid en commerciele prestaties). Zij behoren op dit gebied dan ook tot de beste autodealers van Europa. En dit voor een automerk wat de helft in prijs goedkoper is.

Groet,
Sparky
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Sparky zei:
Hoi GPS-10,

bedankt voor de reactie, felicitaties en tips. Kan me hier helemaal in vinden en neem het zeker in mijn overweging nemen. Ik heb er ook alle begrip voor als het probleem niet door de dealer is op te lossen. Ik heb er zelfs begrip voor dat zij hierin ook (deels) afhankelijk zijn van andere partijen binnen Lexus. Maar wat zij wel kunnen bieden is, zoals je ook aangaf, andere alternatieven voor mij. Dit kan een oplossing in de breedste zin van het woord zijn. Maar ook hier komen ze zelfs niet mee. Dit maakt mij tot een ontevreden Lexus klant die dan op een forum als dit een post meldt in de hoop dat er mensen zijn die me op enigerlij wijze wel kunnen helpen. Graag had ik natuurlijk een positieve post geschreven. Dat is voor mij, maar zeker ook voor Lexus dealer, beter en leuker om te doen. Ik ben zelfs zo beleefd geweest om op dit forum niet te vermelden om welke Lexusdealer het gaat. Maar na deze lange historie en nog geen oplossing verder, vind ik het alleszinds redelijk dit wel kenbaar te maken om zo lezers te informeren en hun eigen conclusies te laten trekken en in de hoop dat Lexus Eindhoven zijn aftersales zal gaan verbeteren. Laten ze een voorbeeld nemen aan de SEAT dealer Auto Noordhoek in Waalwijk....zij maken geen reclame met red carpettreatment, maar bieden dit dubbel en dwars als het gaat over service en nakomen van afspraken. Daarom hebben zij ook al 8 keer op rij de "Fast Forward Award" gewonnen (klanttevredenheid en commerciele prestaties). Zij behoren op dit gebied dan ook tot de beste autodealers van Europa. En dit voor een automerk wat de helft in prijs goedkoper is.

Groet,
Sparky

Vergeet niet dat de informatie welke hier verstrekt wordt eenzijdig is en de dealer zichzelf niet kan verdedigen. Om een SEAT dealer aan te gaan prijzen (met naam en toenaam) op dit forum ten koste van een Lexus dealer, grenst aan het toelaatbare in onze regels. Los dit met Lexus Eindhoven op aub, kom je er niet uit maak dan de stap naar de importeur.

Misschien moet de telefoon gewoon vervangen worden. Wanneer heb je voor het laatst een firmware update gedaan van de telefoon? Dat zou ook kunnen helpen.

Dat jouw telefoon na de software update een week goed gewerkt heeft is voor mij al een indicatie dat jouw test op een andere CT niet veel zegt.

Kijk ook eens naar jouw powerplan op de telefoon? Misschien dat hij bluetooth uitschakeld wanneerde batterij een bepaald niveau bereikt. Op mijn Galaxy S2 bijvoorbeeld gaat bluetooth automatisch uit wanneer de batterij op 30% komt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Even een kort berciht:

Mijn HTC heeft problemen met mijn beide carkits in de auto, het werkt wel, maar niet feilloos. De ene keer pakt die hem niet en de andere keer doet mijn geluid het niet. Dit terwijl mijn Nokia's/Blackberry/Samsungs het wel doen.

Echter doet mijn HTC het wel goed in een andere auto (Toyota)

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze compatible kunnen zijn, maar kleine bugs kunnen altijd wel optreden. Daarnaast is het vaak een combinatie van Telefoon met Carkit dus, hier kan de dealer niet veel doen. Ze kunnen je moeilijk een andere telefoon gaan geven.

Ik zou zelf proberen naar een oplossing te zoeken: Probeer een andere telefoon, van je man/vriend.. als deze het wel doet dan ligt het dus aan de combinatie en daar kan geen enkele dealer wat aan doen.

Succes!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
OT jongens! Nee ik snap het probleem van sparky wel, want dit probleem zie/hoor/lees je overal, maar dan praten we over alle type auto's en merken radio's. Oplossing is vaak: andere telefoon.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
En het lijkt dat dit toestel ook in Audi problemen geeft:

http://www.audiforum.nl/forum/car-enter ... lemen.html

En misschien staat hier ook gelijk de oplossing in. Ik quote:
Ik had een soortgelijk connectie probleem met een HTC Legend en een parrot carkit in een A3. De telefoon kon geen contact maken, het probleem heb ik opgelost door de gratis app blue tooth file transfer te installeren. Nadat deze app geinstalleerd was kon de carkit de telefoon herkennen en bleef de connectie open.

Op de Android Market Place zoeken naar bluetooth file transfer.
Als het goed is vind je dan het gratis programma Bluetooth File Transfer van Medieval Software. De installatie van dit programma heeft bij mij de connectie problemen opgelost met de carkit (dit was een parrot carkit). Anders zou ik even verder zoeken op internet, op verschillende android fora staan issues beschreven met android telefoons en bluetooth carkit connecties.

Ook op het android forum hoor je vaker over deze problemen:
http://androidforums.com/desire-support ... oblem.html