Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
384
120
43
Die staan wel ergens in het project topic denk ik :trollface:

IMAG3981~01.jpg
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Vandaag het Led knipperlicht vervangen van RH buitenspiegel vanwege een oude schade. Een relatief makkelijke klus.

1. Spiegel losklikken met kunststof lepel (ging makkelijker dan ik dacht) en stekkertjes losmaken (even labelen).
2. 4 schroeven eruit, beide helften voorzichtig losklikken (clips)
3. Stekertjes los van het knipperlicht.
4. Even alles goed schoonmaken (evt. de curtesy light eruit om beter schoon te maken)
5. Nieuwe knipperlicht erin stekkertjes aansluiten en samenbouwen.
6. Spiegel weer aansluiten en vastklikken.

Nu hoef ik me daar niet meer aan te ergeren want op den duur kan er wellicht vocht inkomen.

Wat foto's.
 

Bijlagen

  • 20230902_153625.jpg
    20230902_153625.jpg
    3,2 MB · Weergaven: 70
  • 20230902_155044.jpg
    20230902_155044.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 65
  • 20230902_155048.jpg
    20230902_155048.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 67
  • 20230902_155056.jpg
    20230902_155056.jpg
    5 MB · Weergaven: 60
  • 20230902_155100.jpg
    20230902_155100.jpg
    5,2 MB · Weergaven: 62
  • 20230902_155107.jpg
    20230902_155107.jpg
    4,6 MB · Weergaven: 65
  • 20230902_155114.jpg
    20230902_155114.jpg
    4,6 MB · Weergaven: 63
  • 20230902_155124.jpg
    20230902_155124.jpg
    4,4 MB · Weergaven: 67

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
384
120
43
Lekker stug denk ik? Of is de rijhoogte instelbaar (hopelijk) anders toch een probleem op drempels e.d.! Verder zijn de looks erg gaaf!

Ik heb af-fabriek luchtvering en ik heb veel moeite gedaan om dit werkend te krijgen op aftermarket veerpoten. Het is niet ideaal maar het werkt net voldoende om dagelijks mee te rijden. Nog iets lager zou wel tof zijn, maar het verstelbereik is wat klein waardoor de hoge stand (met de knop naast de pook) ook lager word als ik hem verder verlaag.

Hij is hiermee ook stugger geworden idd, als dit niet zo zou zijn dan kus ik de grond bij het minste geringste haha. Mijn grootste ergenis, voor wat het is, is dat de demping niet op hoog niveau is. De uitgaande slag laat wat te wensen over met als gevolg dat de achterkant wat gelanceerd word met drempels. Het klinkt gek, maar qua veering rijdt de rx7 comfortabeler dan de LS, en dat heeft vooral daar mee te maken. Dat ie (relatief) stug is vind ik niet zo heel erg.

Heb wel eens zitten denken om het spul er onderuit te trekken de demping aan te laten passen door intrax.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Gisteren de bougies vervangen van de IS350. Peace of cake eigenlijk, het langste duurde nog de fietstocht naar de Gamma omdat ik een adapter voor de momentsleutel kwijt was :ROFLMAO:

Schijnt overigens makkelijker te zijn dan bij een IS250.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
De afgelopen dagen heb ik mijn auto grondiger onder handen genomen dan waarschijnlijk ooit is gebeurd sinds hij de fabriek verliet:
- Gewassen
- Schoongemaakt met klei om de allerlaatste verontreinigingen te verwijderen
- Gepolijst
- In keramische coating gezet (Gyeon CanCoat) en dat is goed merkbaar, zie foto's.
- Wielen eraf gehaald, de velgen helemaal schoongemaakt en in de sealant gezet
- Banden schoongemaakt en in de coating gezet
- Kunststof in het interieur schoongemaakt en in de coating gezet
- Lederen bekleding schoongemaakt en in de conditioner gezet
- Matten uitgeborstled en met interior shampoo schoongemaakt

Morgenochtend nog even met quick detailer de watervlekken van de regen weghalen en dan is hij klaar voor de meeting. Was wel leuk om een keertje volle bak te gaan maar mijn rug en schouders laten me wel weten dat ik dit niet al te vaak moet doen... :rolleyes:

Jarno

20230923_152132.jpg20230923_133414.jpg
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Eergisteren is een nieuwe set 255/50/20 Michelin Pilot sport4 SUV banden gemonteerd, ik ben benieuwd hoe anders de auto daarmee zal aanvoelen t.o.v. de Bridgestones die er op gemonteerd zaten.

In het kader van Lexus meeting bezoek vandaag, gisteren het vuil en stof van een 5.000 Km Scandinavië rit er snel zoveel mogelijk afgewassen, een echt goede wasbeurt moet later nog eens gebeuren..
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Eergisteren is een nieuwe set 255/50/20 Michelin Pilot sport4 SUV banden gemonteerd, ik ben benieuwd hoe anders de auto daarmee zal aanvoelen t.o.v. de Bridgestones die er op gemonteerd zaten.

In het kader van Lexus meeting bezoek vandaag, gisteren het vuil en stof van een 5.000 Km Scandinavië rit er snel zoveel mogelijk afgewassen, een echt goede wasbeurt moet later nog eens gebeuren..
RX denk ik? Ben zelf ook wel benieuwd of die lovende woorden over Michelins in de praktijk werklelijk zo zijn. Heb nu Yokohama op de LS 600h en bevallen uitstekend. Bridgestone's heb ik in het verleden (op mijn vorige IS 300h) minder goede ervaringen mee, iets te luidruchtig. Maar goed dat hangt ook van het type band of. Dus het zijn soms lastige keuzes.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik heb het nog niet gedaan aan de Lexus maar morgen gaat dat wel gebeuren.
Dan mag dei IS250 weer een keer naar de garage.
Ditmaal voor:
1: 4 Falken Azenis FK520 banden. Deze keer in de maat 225/40/18 voor en achter 255/40/18. Zoals origineel. Nu lag er 4x 225 op van Michelin.
2: Verversen differentieel olie.
3: Deelverversing bakolie automaat. Deze heb ik bij 250.000 zelf nog geheel vervangen inclusief filter maar ik twijfel aan de hoogte van het oliepeil. Bak schakelt verder goed. Het is overigens 10 min werk.
Nu staat de klok op 280.000
4: Verse APK.
5: Kleine beurt.
6: Uitlijnen ivm scheef afgesleten voorband aan 1 kant. Zie foto en niet schrikken. Ik kwam erachter bij het vervangen van de mistlampen die nu dezelfde kleur hebben als de xenon. Ik dacht eerder al aan een wiellager i.v.m. brom-geluid cq. zingend geluid maar vermoed dat het dus aan de band ligt. Wiellagers zijn gecheckt en daar ligt het probleem in ieder geval niet. Ik heb 50.000 gereden met de Michelins en ze lagen er al op toen ik de auto kocht, 4 jaar geleden.
7: Vervangen van 1 koplamp die lek is en ik van de verzekering vergoed heb gekregen. De andere lamp is gepolijst en beide lampen voorzien van nieuwe xenon.

IMG_20231005_122535.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Ik heb het nog niet gedaan aan de Lexus maar morgen gaat dat wel gebeuren.
Dan mag dei IS250 weer een keer naar de garage.
Ditmaal voor:
1: 4 Falken Azenis FK520 banden. Deze keer in de maat 225/40/18 voor en achter 255/40/18. Zoals origineel. Nu lag er 4x 225 op van Michelin.
2: Verversen differentieel olie.
3: Deelverversing bakolie automaat. Deze heb ik bij 250.000 zelf nog geheel vervangen inclusief filter maar ik twijfel aan de hoogte van het oliepeil. Bak schakelt verder goed. Het is overigens 10 min werk.
Nu staat de klok op 280.000
4: Verse APK.
5: Kleine beurt.
6: Uitlijnen ivm scheef afgesleten voorband aan 1 kant. Zie foto en niet schrikken. Ik kwam erachter bij het vervangen van de mistlampen die nu dezelfde kleur hebben als de xenon. Ik dacht eerder al aan een wiellager i.v.m. brom-geluid cq. zingend geluid maar vermoed dat het dus aan de band ligt. Wiellagers zijn gecheckt en daar ligt het probleem in ieder geval niet. Ik heb 50.000 gereden met de Michelins en ze lagen er al op toen ik de auto kocht, 4 jaar geleden.
7: Vervangen van 1 koplamp die lek is en ik van de verzekering vergoed heb gekregen. De andere lamp is gepolijst en beide lampen voorzien van nieuwe xenon.

Bekijk bijlage 180905
Wauw.....effe lekker zijn beurtje......maar 30 .000km gereden dan lijkt het mij toch niet dat je nu nog moet gaan twijfelen aan het oliepeil van de bak.....dan voel je iets lijkt mij
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Wauw.....effe lekker zijn beurtje......maar 30 .000km gereden dan lijkt het mij toch niet dat je nu nog moet gaan twijfelen aan het oliepeil van de bak.....dan voel je iets lijkt mij
Nee, het is vooral even een check omdat ik de verversing zelf heb gedaan.
Even checken voor de zekerheid.
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Nee, het is vooral even een check omdat ik de verversing zelf heb gedaan.
Even checken voor de zekerheid.
Wauw, en dat na 30k....oke en door🤣🤣🤣dan was ik allang terug na de dealer geweest....beter is misschien af laten vullen door de dealer...kost geen gods vermogen🤑🤑
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Wauw, en dat na 30k....oke en door🤣🤣🤣dan was ik allang terug na de dealer geweest....beter is misschien af laten vullen door de dealer...kost geen gods vermogen🤑🤑
Met een auto met 280k op de klok ga ik echt niet meer naar de dealer.
Ik had hem goed afgevuld en de procedure gevolgd zoals beschreven maar het kan nooit kwaad om even te checken. Kost inderdaad geen godsvermogen. Olie had ik nog voldoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: rene1305nl

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Met een auto met 280k op de klok ga ik echt niet meer naar de dealer.
Ik had hem goed afgevuld en de procedure gevolgd zoals beschreven maar het kan nooit kwaad om even te checken. Kost inderdaad geen godsvermogen. Olie had ik nog voldoende.
Succes. In Amerika staan ze te koop met meer dan 600.000 miles op de klok of te wel bijna 1 miljoen km goed onderhoud is het galve werk ..dealer onderhoud 😉😁😉😁🤣🤣🤣🤣
Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Succes. In Amerika staan ze te koop met meer dan 600.000 miles op de klok of te wel bijna 1 miljoen km goed onderhoud is het galve werk ..dealer onderhoud 😉😁😉😁🤣🤣🤣🤣
Succes
Niet alleen de dealer voert goed onderhoud uit. Veel zijn er zelfs twijfelachtig .Er bestaan ook nog specialisten en merk-idioten met een (dorps) garage👍.
Ik begrijp dat dealer onderhoud prima is maar als je een oud beestje rijdt net als ik dan vind ik de dealer niet zoveel meerwaarde bieden, behalve meer druk op mijn portemonnee.
Maar goed, einde discussie.
Hij loopt als een zonnetje! Niets raars buiten regulier onderhoud, alles daarnaast is mijn keuze.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Succes. In Amerika staan ze te koop met meer dan 600.000 miles op de klok of te wel bijna 1 miljoen km goed onderhoud is het galve werk ..dealer onderhoud 😉😁😉😁🤣🤣🤣🤣
Succes
The Car Care Nut is net bezig met een LS 430 met 600.000 Miles er op, maar man o man wat een berg werk om dat ding weer goed te krijgen.
Economisch al lang afgeschreven, maar als je echt wilt kun je een auto wel een miljard kilometer laten rijden. Blijf er maar geld in pompen...
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
The Car Care Nut is net bezig met een LS 430 met 600.000 Miles er op, maar man o man wat een berg werk om dat ding weer goed te krijgen.
Economisch al lang afgeschreven, maar als je echt wilt kun je een auto wel een miljard kilometer laten rijden. Blijf er maar geld in pompen...
Maar deze man zegt zelf ook dat dit een zeer goedkoop exemplaar was...en niet goed onderhouden 🤣🤣🤣🤣even goed verwoorden higgie
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Maar deze man zegt zelf ook dat dit een zeer goedkoop exemplaar was...en niet goed onderhouden 🤣🤣🤣🤣even goed verwoorden higgie
Ja, klopt. Maar onderhoud zegt niet alles, mijn wagen krijgt netjes z'n beurten, ik doe zelfs extra dingen zoals oliewissel van de diffs, bak en tussenbak. Nergens voor nodig maar omdat ik elke ochtend met ijskoude motor met 250km/h over de drempels in mijn woonwijk knal vond ik dat geen overbodige luxe. (ok beetje overdreven, ik sukkel door de stad maar toch.) Ik wil maar zeggen hoe je een auto behandeld telt ook mee, onderhoud is niet heilig, sommige dingen gaan nou eenmaal kapot na een tijdje die "onderhoudsvrij" zijn, denk aan elektro, startmotor, dynamo, rubbers etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj en D43m0n

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Ja, klopt. Maar onderhoud zegt niet alles, mijn wagen krijgt netjes z'n beurten, ik doe zelfs extra dingen zoals oliewissel van de diffs, bak en tussenbak. Nergens voor nodig maar omdat ik elke ochtend met ijskoude motor met 250km/h over de drempels in mijn woonwijk knal vond ik dat geen overbodige luxe. (ok beetje overdreven, ik sukkel door de stad maar toch.) Ik wil maar zeggen hoe je een auto behandeld telt ook mee, onderhoud is niet heilig, sommige dingen gaan nou eenmaal kapot na een tijdje die "onderhoudsvrij" zijn, denk aan elektro, startmotor, dynamo, rubbers etc.
Klopt maar als je 30k rijd en dan voor de zekerheid je transmissie olie laat checken door de dealer...ga aannemen dat je weet dat je transmissie 1 van de duurste dingen is van je auto...dit zou ik goed willen doen met garantie van de dealer...heb niks tegen mensen die dit soort dingen zelf doen...maar gebruik effe je gezonde verstand..lijkt mij niks meer...en dit is absoluut niet kwaad bedoel...of de bedoeling om kwetsend te zijn naar iemand...maar succes verder..ja en die van jou is 5 jaar? Koste boven de 80k ja daar is niks loos mee dat snap ik en nog in de garantie ook🤣🤣🤣😅🤣🤣🤣