Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

De juiste GS vinden onmogelijk?

Ineenstorting
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Oorspronkelijk geplaatst door R3D Bekijk bericht

Wauw, zeker! Is de 460 officieel wel geleverd in Europa of is dit een import uit de VS?
    Nou, er zijn er maar liefst 2 origineel gekentekend in Nederland en alleen in 2008!
    (Aldus mijn Lexus-dashboard o.b.v. RDW-opendata)

GS450h, President Line, 2017

Commentaar

Want: V8 = goed, genoeg grasmaaiers op deze wereld.
      There is no substitute for cubic inches.
      2UR-FSE inside

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Arbitrator Bekijk bericht

Nou, er zijn er maar liefst 2 origineel gekentekend in Nederland en alleen in 2008!
        (Aldus mijn Lexus-dashboard o.b.v. RDW-opendata)
        Yo, Erwin,

Fraai gemaakt, dit dashboard .
        Maar hoe krijg ik in het Trend-scherm die filterbalk aan rechterzijde in beeld? Daar waar jij op de GS460 hebt gefilterd?

GS300 (S19) - Luxury Line - 2008
        IS250 (XE2) - Business Luxury - 2007

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht

Yo, Erwin,

Fraai gemaakt, dit dashboard .
          Maar hoe krijg ik in het Trend-scherm die filterbalk aan rechterzijde in beeld? Daar waar jij op de GS460 hebt gefilterd?

Hey, nou dat komt om 2 redenen:
          1. Die functionaliteit bestaat helaas niet in de online publieke website
          2. Ik ben bezig met versie 2.0 die direct gekoppeld is aan het RDW en daardoor ook dagelijks up to date is. (i.t.t. versie 1 die gekoppeld is aan maandelijks PDF's van de Bovag Autoverkopen)

Ik vind het leuk dat je de vraag stelt, dus speciaal voor jou zet ik de Alpha versie van versie 2.0 online en kun je op pagina 3 verder kijken.
          Veel functionaliteiten zoals de navigatieknoppen e.d. werken nog niet goed, maar dan kun je in ieder geval naar de data kijken.
          Versie 2.0: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrI...Q4MCIsImMiOjl9

Door gebruik te maken van de interactieve visuals kun je ook filteren (zie onderstaand plaatje)

Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: 2020-09-16_15h17_23.png Bekeken: 145 Grootte: 336,0 KB ID: 176179

Commentaar

Toppie man! Thnx

Commentaar

Super!
              GS450h President 2008

Commentaar

Versie 2.0: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrI...Q4MCIsImMiOjl9

Door gebruik te maken van de interactieve visuals kun je ook filteren (zie onderstaand plaatje)

Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: 2020-09-16_15h17_23.png Bekeken: 145 Grootte: 336,0 KB ID: 176179
                Supertof! Netjes opgezet en leuk om mee te spelen. Verdient een topic op zichzelf? Met welk idee had je het opgezet?

Voor mijn zoektocht had ik ook wat in de RDW data zitten zoeken, via een simpele download van kenteken.info waar ik vervolgens een eenvoudige pivot table van heb gemaakt.
                Volgens die gegevens zijn er 9 blauwe GS300's in President uitvoering en 6 blauwe GS430's als President met een toelating tussen 01-2005 en 03-2006. Nu hopen dat er daar eentje van te koop komt en een beige interieur heeft ;-)
                Aspirant Lexus GS rijder. Op zoek naar een mooie 2005/2006 Lexus GS300 of GS430 in blauw of paars.

Commentaar

Supertof! Netjes opgezet en leuk om mee te spelen. Verdient een topic op zichzelf? Met welk idee had je het opgezet?

Voor mijn zoektocht had ik ook wat in de RDW data zitten zoeken, via een simpele download van kenteken.info waar ik vervolgens een eenvoudige pivot table van heb gemaakt.
                  Volgens die gegevens zijn er 9 blauwe GS300's in President uitvoering en 6 blauwe GS430's als President met een toelating tussen 01-2005 en 03-2006. Nu hopen dat er daar eentje van te koop komt en een beige interieur heeft ;-)
                  Bedankt voor je compliment!
                  Ik werk professioneel met business intelligence en dit is een hobbyproject van mezelf (en een beetje een tech demo).
                  Eerder heb ik versie 1 wel eens gepost hier op het forum, maar ik weet niet meer precies in welk topic.
                  Versie 1 is gebaseerd op de maandelijkse Bovag autoverkopen en is erg beperkt in analyse-mogelijkheden, maar wel helemaal af. Dus als je het leuk vindt kun je die hier vinden: https://app.powerbi.com/view?r=eyJrI...Q4MCIsImMiOjl9

Versie 2 is daarentegen gekoppeld aan de API van RDW en daardoor dagelijks up to date en bevat data op kentekenniveau (zie: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/O...igen/m9d7-ebf2).
                  Punt is dat ik nu véél meer data heb dan die Bovag PDF'jes, maar dat er dus ook veel aangepast moet worden in het bestaande dashboard, naast het toevoegen van allerlei andere platen (zoals het geposte screenshot).

Helaas heb ik bij de variant en uitvoering van het voertuig alleen de technische code en kan ik niet onderscheiden of het een President Line is bijvoorbeeld. Ik vermoed dat als je de commerciële variant afneemt bij het RDW, dat je dan veel gedetailleerdere voertuiginformatie kunt ophalen. Maar ja, daar betaal je dan natuurlijk ook voor.

Ik was in eerste instantie van plan om versie 2 pas te posten als hij echt helemaal af is, maar voor nu leek het me toch wel leuk voor jullie om in ieder geval gebruik te kunnen maken van de pagina's die redelijk af zijn. Dus de chaos van pagina's 6 t/m 9... daar moet je maar even doorheen kijken

Commentaar

Verkeerde kleur lak, verkeerde kleur interieur... maar stiekem toch wel fraai deze GS 300 President bij usedlexus.nl: https://www.autowereld.nl/lexus/gs/3...3/details.html

Nu is de vraag: zal ik wachten op eentje die wel aan de eisen voldoet of deze bekijken/kopen?
                    Aspirant Lexus GS rijder. Op zoek naar een mooie 2005/2006 Lexus GS300 of GS430 in blauw of paars.

Commentaar

Verkeerde kleur lak, verkeerde kleur interieur... maar stiekem toch wel fraai deze GS 300 President bij usedlexus.nl.

Nu is de vraag: zal ik wachten op eentje die wel aan de eisen voldoet of deze bekijken/kopen?
                      Ik zou de facelift kopen. Wat is je budget ook alweer? Als je de gen4 GS binnen bereik hebt, dan is de hybride ook een optie, daar is het kofferbakprobleem opgelost. De 450h is wel een wereld van verschil tov de 300.

Commentaar

Ik zou de facelift kopen. Wat is je budget ook alweer? Als je de gen4 GS binnen bereik hebt, dan is de hybride ook een optie, daar is het kofferbakprobleem opgelost. De 450h is wel een wereld van verschil tov de 300.
                        De facelift gaat helaas niet omdat het een (bijna-) youngtimer moet zijn. Budget van 8k, liever nog iets minder.
                        De 4GS is iets voor later ;-)

Commentaar

De facelift gaat helaas niet omdat het een (bijna-) youngtimer moet zijn. Budget van 8k, liever nog iets minder.
                          De 4GS is iets voor later ;-)
                          Dan zou ik smaak laten varen en vooral letten op technische staat, kilometers en opties.
                          Mijn advies: laat hoe dan ook een derde partij de auto keuren. Vaak is er nog zat ruimte om af te dingen op slijtageonderdelen en wellicht wordt er schade gevonden.

Commentaar

Verkeerde kleur lak, verkeerde kleur interieur... maar stiekem toch wel fraai deze GS 300 President bij usedlexus.nl: https://www.autowereld.nl/lexus/gs/3...3/details.html

De tip van Arbitrator zou ik ter harte nemen.
                            Tsja, en wat de kleur en uitvoering betreft: dat is en blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak Wij hebben een zwarte IS en zilvergrijze GS. De zwarte heb ik na het poetsen nog niet afgedroogd, of je zier er alweer vanalles op. Met de o-zo-saaie-grijze kan ik gerust door wat regenbuien rijden en dan is ie optisch nog steeds vrij schoon. Heeft ook wel wat. En de kleur maakt de auto optisch nog groter dan dat ie al is. Ook warmt de auto lang niet zo op in de zon.
                            Het 'rode' hout moet je in werkelijkheid zien, want op de foto's komt het om mij onduidelijke reden altijd te rood over. Ik heb hetzelfde interieur en had me voorgenomen om de boel te gaan wrappen...totdat ik het in het echt zag... Ik heb 't mooi zo gelaten.

Zie ik daar wel een gat in de zitting van de bestuurdersstoel?

Commentaar

Altijd gaan kijken als het wat lijkt..

maar bij dit soort auto's is het vaak kijken = kopen

wat voor mij altijd belangrijk is, is hoe "tevreden" de laatste eigenaar was.

in dit geval heeft hij/zij hem 11 jaar in bezit gehad, dus kun je stellen dat hij er blij mee was (lees weinig problemen mee had)

qua smaak zou ik persoonlijk geen genoegen nemen met iets wat je eigenlijk niet mooi vindt.
                              daar ga je vroeg of laat misschien spijt van krijgen.

Commentaar

Ga op z’n minst kijken, dan krijg je minstens een referentiekader.

Commentaar

Werken ...
                                X