- 24 sep 2017
- 37
- 12
- 0
Nu we de honeymoon fase door zijn wordt het hoog tijd om een project draadje te starten.
Even een korte historie.
We hadden een starters auto, hierna volgde een sportieve 4 cilinder.
Deze werd vervangen door een 6 cilinder (een achterbank was ook best handig)
Bij de Galant begon de auto hobby eigenlijk echt, ander onderstel, velgen, banden, bak revisie, koppeling... leuke wagen.
Je raad het al, de enige logische opvolging was natuurlijk een 8 cilinder!
Mijn oom had vroeger een zwarte UCF10, altijd al een gave auto gevonden. Een LS400 moest het gaan worden, vind het ook leuk om iets unieks te hebben.
Het zoeken heeft even gekost, er rijden er niet veel rond in Nederland en was ook specifiek opzoek naar de tweede generatie pre facelift (UCF20 '95-'97), het liefst in een donkere kleur.
Na een aantal maand een weten te vinden, een UCF20 van het laastste jaar '97, donker blauw met cr?me leder interieur:
De auto is nagenoeg origineel, ik heb me laten vertellen dat de voorkant een keer overgespoten is en weet niet zeker of hij origineel zonder two-tone kwam of dit ook later zo gespoten is.
Er zitten 18" velgen onder, om de originele set liggen winterbanden. Uitgevoerd met lucht vering, deze stond iets te laag afgesteld waardoor het wel wat zompig reed, zeker t.o.v. wat ik gewend was.
Poosje mee rondgereden, er staat 3,5 ton op de klok maar dit is echt enkel te zien aan de bestuurders stoel. Loopt als een trein.
De planning was eigenlijk altijd al geweest om de auto te verlagen. De lijnen van de auto lenen zich er erg goed voor, laag lang en breed.
Toch nog even een maandje genoten van het comfort, het glijd echt over de weg. Mijn vorige 2 auto's vroegen erom af en toen sportief de hoek om te gaan maar hierin ga je eigenlijk automatisch 'cruisen'.
De knoop doorgehakt en besloten dat er een coilover set onder moest komen. Na wat inlezen voor een BC Racing gekozen.
De installatie viel reuze mee, mede door alle info die op het web staat geen verassingen tegengekomen, alleen de achterste moeren bij de tophats waren lastig te bereiken door de grote covers. Aangezien het onderstel in 20 jaar al 350.000 kilometers gezien heeft was ik voorbereid op vastzittende bouten en moeren maar alles zat netjes in het vet.
Voetjes van de vloer:
Lucht balgen vs coilovers.
Heb het hele lucht systeem laten zitten, enkel afgedopt dus altijd de mogelijkheid om weer terug te gaan.
En het leukste moment, wielen eronder en voor het eerst de krik laten zakken.
Achter was ik uitgegaan van de standaard lengte waarmee ze aankwamen, dat was aardig goed.
Voor ook maar aangehouden, maar die stond op standje subframe aan de grond. Met 2 blokken hout onder de banden kon de krik er nog niet onder weg.
De banden zijn aardig 'vierkant' dus rondom wat hoger gesteld zodat er fatsoenlijk mee te rijden is. In de planning staan nog andere velgen en banden dus dan kan hij wel weer zakken.
En zo rijd ik al twee weken rond. Afgelopen zondag naar Japfest in Assen geweest waar de Galant club toevallig naast de Lexus club stond.
Aantal van jullie gesproken en zodoende kom ik hier terecht.
Tot dusver de historie.
In de planning staan 19" velgen, auto wat netter maken, radio of display vervangen (bekend kwaaltje) en wie weet wat we nog meer kunnen verzinnen.
To be continued...
Even een korte historie.
We hadden een starters auto, hierna volgde een sportieve 4 cilinder.
Deze werd vervangen door een 6 cilinder (een achterbank was ook best handig)
Bij de Galant begon de auto hobby eigenlijk echt, ander onderstel, velgen, banden, bak revisie, koppeling... leuke wagen.
Je raad het al, de enige logische opvolging was natuurlijk een 8 cilinder!
Mijn oom had vroeger een zwarte UCF10, altijd al een gave auto gevonden. Een LS400 moest het gaan worden, vind het ook leuk om iets unieks te hebben.
Het zoeken heeft even gekost, er rijden er niet veel rond in Nederland en was ook specifiek opzoek naar de tweede generatie pre facelift (UCF20 '95-'97), het liefst in een donkere kleur.
Na een aantal maand een weten te vinden, een UCF20 van het laastste jaar '97, donker blauw met cr?me leder interieur:
De auto is nagenoeg origineel, ik heb me laten vertellen dat de voorkant een keer overgespoten is en weet niet zeker of hij origineel zonder two-tone kwam of dit ook later zo gespoten is.
Er zitten 18" velgen onder, om de originele set liggen winterbanden. Uitgevoerd met lucht vering, deze stond iets te laag afgesteld waardoor het wel wat zompig reed, zeker t.o.v. wat ik gewend was.
Poosje mee rondgereden, er staat 3,5 ton op de klok maar dit is echt enkel te zien aan de bestuurders stoel. Loopt als een trein.
De planning was eigenlijk altijd al geweest om de auto te verlagen. De lijnen van de auto lenen zich er erg goed voor, laag lang en breed.
Toch nog even een maandje genoten van het comfort, het glijd echt over de weg. Mijn vorige 2 auto's vroegen erom af en toen sportief de hoek om te gaan maar hierin ga je eigenlijk automatisch 'cruisen'.
De knoop doorgehakt en besloten dat er een coilover set onder moest komen. Na wat inlezen voor een BC Racing gekozen.
De installatie viel reuze mee, mede door alle info die op het web staat geen verassingen tegengekomen, alleen de achterste moeren bij de tophats waren lastig te bereiken door de grote covers. Aangezien het onderstel in 20 jaar al 350.000 kilometers gezien heeft was ik voorbereid op vastzittende bouten en moeren maar alles zat netjes in het vet.
Voetjes van de vloer:
Lucht balgen vs coilovers.
Heb het hele lucht systeem laten zitten, enkel afgedopt dus altijd de mogelijkheid om weer terug te gaan.
En het leukste moment, wielen eronder en voor het eerst de krik laten zakken.
Achter was ik uitgegaan van de standaard lengte waarmee ze aankwamen, dat was aardig goed.
Voor ook maar aangehouden, maar die stond op standje subframe aan de grond. Met 2 blokken hout onder de banden kon de krik er nog niet onder weg.
De banden zijn aardig 'vierkant' dus rondom wat hoger gesteld zodat er fatsoenlijk mee te rijden is. In de planning staan nog andere velgen en banden dus dan kan hij wel weer zakken.
En zo rijd ik al twee weken rond. Afgelopen zondag naar Japfest in Assen geweest waar de Galant club toevallig naast de Lexus club stond.
Aantal van jullie gesproken en zodoende kom ik hier terecht.
Tot dusver de historie.
In de planning staan 19" velgen, auto wat netter maken, radio of display vervangen (bekend kwaaltje) en wie weet wat we nog meer kunnen verzinnen.
To be continued...
Laatst bewerkt: