Taal aanpassen dashboard CT200H F-sport

F-Sport

Nieuw hier
29 jul 2022
3
0
1
Weet iemand hoe ik de taal kan aanpassen op het dashboard van een model 2018.Op het media scherm is het gelukt maar op mijn dashboard niet.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Helaas.... Dat gaat bij mijn weten niet. (Bij geen enkel model dacht ik.)
 
Laatst bewerkt:

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Weet iemand hoe ik de taal kan aanpassen op het dashboard van een model 2018.Op het media scherm is het gelukt maar op mijn dashboard niet.
Indien van toepassing: het dashboard heeft een aparte menustructuur en daarbij ook settings.
Als het mogelijk is, dan moet het een taaloptie zijn binnen die settings.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Indien van toepassing: het dashboard heeft een aparte menustructuur en daarbij ook settings.
Als het mogelijk is, dan moet het een taaloptie zijn binnen die settings.
Kan het bij de jouwe wel dan? Bij mij is het Engels en geen enkele optie om te veranderen, heb ik ook nog nooit gezien.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
951
496
63
Kan het bij de jouwe wel dan? Bij mij is het Engels en geen enkele optie om te veranderen, heb ik ook nog nooit gezien.
Zou ik even moeten nakijken, maar ik kan me herinneren dat hij bij aanschaf op Duits stond en dat ik hem op Engels heb gezet. NL is geen optie.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Zou ik even moeten nakijken, maar ik kan me herinneren dat hij bij aanschaf op Duits stond en dat ik hem op Engels heb gezet. NL is geen optie.
Als je het vindt maak er dan een foto van voor TS (en voor anderen)
 

F-Sport

Nieuw hier
29 jul 2022
3
0
1
Mijn auto is in Italie gekocht en dashbord geeft alles in het italiaans terwijl m'n media scherm op Nederland staat
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
In de "meter settings" kun je talen selecteren, maar geen Nederlands.

Language 1.jpg



Language 2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Zal bij jou "linguaggio" zijn aldus Google translate...
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik heb eenzelfde euvel. Voor het dashboard geen nederlands, voor het centrale paneel wel. Ik vind het eigenlijk een rare onvolkomenheid. De reden is natuurijk is dat de "navigatie" een andere "vertaaldatabase" gebruikt dan de "auto". Maar het blijft raar dat de fabrikant er niet voor kiest om voor beide een zelfde taalkeuze aan te bieden. Een paar extra tabellen voor de auto kan toch niet veel kosten? Bovendien, die tabellen zijn al beschikbaar, dus waarom die niet gesynchroniseerd met de taalkeuze die de navigatie biedt? Overigens is het niet alleen een irritante Lexus slordigheid, ik heb het ook bij andere merken importauto's gezien.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Zo moeilijk lijkt het mij ook niet, mijn auto is origineel Nederlands en heeft ook geen Nederlands als taal voor het dashboard. Wel vreemde talen als Turks, Arabisch en Russisch zo te zien.
Ik denk dat Lexus denkt dat wij Nederlanders zoooo slim zijn dat wij Engels prima kunnen lezen. Zie het als een compliment! (y)
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
op het dashboard kan de taal gewijzigd worden met een uitleescomputer (it3) echter nederlands is geen optie