RX450H gen.3 Kraakt als een kasteeldeur

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Peterman heeft de diagnose gesteld: veerpootlagers. Ik heb de dame aan de balie nog heel vriendelijk gevraagd of er ook naar de heugel is geken, maar ze bleef bij het antwoord dat de monteur weet wat hij doet en alles heeft gechecked met de diagnose. Ben ik nu gerust met deze diagnose? Nee niet echt. Ik heb een jaar garantie op die lagers. Dat wel, maar krijg ik het nog gerepareerd? En is het dan opgelost. Damn, niet fijn dit😠

Bijlagen

• IMG_7162.jpeg
    IMG_7162.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 18
Je hebt de auto toch met garantie gekocht? Laat de verkoper het maar oplossen, adhv. deze bevindingen.. Is het de oplossing niet, dan kun je verder kijken.

• Leuk
Waarderingen: Rayminidas
Je hebt die auto nu vier maanden, zit er wel garantie op de veerpoten? Dat zijn wel slijtagedelen.
Maar je kunt het proberen, nieuwe veerpoten is natuurlijk wel de beste oplossing, zeker omdat de wagen al wat ervaring heeft.

• Leuk
Je hebt die auto nu vier maanden, zit er wel garantie op de veerpoten? Dat zijn wel slijtagedelen.
Maar je kunt het proberen, nieuwe veerpoten is natuurlijk wel de beste oplossing, zeker omdat de wagen al wat ervaring heeft.
Higgie, ik heb een jaar garantie op die lagers. Het liefste zou ik gebruik maken van het ruilsysteem van -ik meen- Airtec. Die reviseert ze op een hele degelijke manier, de oude lever je in.
Maar de verkoper laat de lagers. vervangen met de slijp-las methode. Goedkoop, maar wat doet het lassen met dat nieuwe lager? Heb de verkoper nog niet te pakken kunnen krijgen. We willen ook niet meer met de wagen rijden. Teveel herrie wat het gevoel van vertrouwen in de veiligheid een flinke douw gegeven heeft.

Higgie, ik heb een jaar garantie op die lagers. Het liefste zou ik gebruik maken van het ruilsysteem van -ik meen- Airtec. Die reviseert ze op een hele degelijke manier, de oude lever je in.
Maar de verkoper laat de lagers. vervangen met de slijp-las methode. Goedkoop, maar wat doet het lassen met dat nieuwe lager? Heb de verkoper nog niet te pakken kunnen krijgen. We willen ook niet meer met de wagen rijden. Teveel herrie wat het gevoel van vertrouwen in de veiligheid een flinke douw gegeven heeft.
Je hebt garantie op die werkzaamheden toch? Ik zou dan niet twijfelen en de reparatie laten inplannen. Ik snap je teleurstelling wel. Maar je wilt weer genieten van je Lexus die idd zoals @Higgie zegt, al wat ervaring heeft. Hij is tenslotte al 16 jaar oud.

Ik meen dat ik eerder leden voorbij hem zien komen, die de lagers op die manier hebben laten vervangen.
Volgens mij zijn er geen klachten naderhand geweest.
Zoals Bob al zegt, heb je garantie op de werkzaamheden, dus als deze reparatie binnen de kortste keren blijkt te falen, heb je een sterke positie om goed herstel te eisen. Lekker laten doen!

• Leuk
Er ligt een diagnose vanuit Lexus Enschede, daar kan de verkoper mee verder. Afwachten moet je niet doen, dan is het straks: ''Ja maar.......''
Gewoon de klacht tezamen met de diagnose neerleggen en de verkoper de kans geven het op te lossen. Kost TS niets, want garantie en een bewezen defect.
Veel dingen vervangen.. Mja, dat moet de verkoper zien, met zijn eigen werkplaats. Dat punt is pas van belang als TS zelf moet betalen voor reparatie.

Ik meen dat ik eerder leden voorbij hem zien komen, die de lagers op die manier hebben laten vervangen.
Volgens mij zijn er geen klachten naderhand geweest.
Zoals Bob al zegt, heb je garantie op de werkzaamheden, dus als deze reparatie binnen de kortste keren blijkt te falen, heb je een sterke positie om goed herstel te eisen. Lekker laten doen!
Contact gehad met de verkoper en hij zorgt voor een zo snel mogelijke reparatie.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa
Er ligt een diagnose vanuit Lexus Enschede, daar kan de verkoper mee verder. Afwachten moet je niet doen, dan is het straks: ''Ja maar.......''
Gewoon de klacht tezamen met de diagnose neerleggen en de verkoper de kans geven het op te lossen. Kost TS niets, want garantie en een bewezen defect.
Veel dingen vervangen.. Mja, dat moet de verkoper zien, met zijn eigen werkplaats. Dat punt is pas van belang als TS zelf moet betalen voor reparatie.
De verkoper heeft aangegeven dat hij het zo snel mogelijk gaat oplossen en onder garantie. Dus de wagen moet er ook zo snel mogelijk naar toe. Niet bepaald naast de deur. Dus met de trein terug of ter plekke ergens een wagen huren. Dat moet ik nog uitzoeken.