Subwoofer

PH1977

Nieuw hier
26 aug 2025
17
35
13
Goedenavond beste Lexussers,

Ik heb mijn IS300h nog niet zo lang. Intussen al aardig wat zalige km. achter de kiezen. Apple CarPlay erop. Prima.

Nou mis ik echter een beetje punch in de audio. Ik weet het, ik heb niet het ML systeem. Maar wel de upgrade met het grote navischerm en de 10 speakers.

Er werd mij onlangs verteld dat dit systeem een sub aan boord zou moeten hebben. Dat wist ik niet en ik heb lopen zoeken. Nou zie ik dus iets in de hoedenplank (waarvan ik dacht dat daar alleen iets zou zitten indien ML) wat eruit ziet als een speaker! Zie de (beetje vage) foto. Het zit rechts, iets uit het midden.
Ik heb net met de instellingen lopen stoeien maar daar komt dus geen enkel geluid uit.

Kan iemand mij vertellen of dat daadwerkelijk een sub is? Ik heb nog gewoon garantie dus hij zal het ooit nog eens moeten doen.
Maar ik ben eigenlijk wel blij verrast dat er daar nog wel iets zit. ☺️

Bvd voor de reactie.
Peter.

Bijlagen

• IMG_3296.jpeg
    IMG_3296.jpeg
    4,9 MB · Weergaven: 25

Ik vind dit op YouTube, maar geen idee of dit het is.
Grappig. Die bekeek ik ook al. Daar halen ze werkelijk alles los om dempmateriaal te plaatsen en de sub te vervangen.

Ik heb denk ik al een vermoeden hoe ik erbij kom. De bekleding moet eronder los kunnen via de kofferbak. En misschien de kap/ het rooster bovenop de hoedenplank zelf.
Van het weekend bij daglicht eens goed kijken.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Er is al eens eerder een soortgelijke discussie geweest. Zie deze link
Die discussie ken ik. Toch bedankt.
Het geluid uit de achterste deurluidsprekers is er gewoon. Ook iets zachter dan voor overigens.
Het probleem in mijn geval is dat de sub achterin de hoedenplank niets doet.
Maar ik kijk komend weekend eens rustig bij daglicht. En anders terug naar de dealer.

• Leuk
Waarderingen: Lexus_Dennis
Die discussie ken ik. Toch bedankt.
Het geluid uit de achterste deurluidsprekers is er gewoon. Ook iets zachter dan voor overigens.
Het probleem in mijn geval is dat de sub achterin de hoedenplank niets doet.
Maar ik kijk komend weekend eens rustig bij daglicht. En anders terug naar de dealer.
Een zachter geluid uit de speakers achter, is dat een instelling van de balans voor-achter of een defect?

Een zachter geluid uit de speakers achter, is dat een instelling van de balans voor-achter of een defect?
Denk een producteigenschap. Bij alles in het midden komt er simpelweg meer geluid van voren. Maar voor mij niet storend. Want ook ik heb vaak een viervoeter op de achterbank ☺️.
Het gaat me puur om de sub, die blijft zwijgen. Dus:
- of er zit iets los
- of de versterker heeft kuren
Eerdergenoemde zekering zal het niet zijn, want er zijn naar mijn weten 2 zekeringen die het gehele audiogebeuren zekeren. Er is niet 1 specifieke zekering voor de sub.