Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Oh 🤔 trouwens ……
Ik zit te denken, zijn er hier “gekken” die zoiets graag doen, maar waarvan de eigen auto maar niet bekrast wil raken ? 😂

Op het forum schiet me de naam van @Stefan O me te binnen maar die woont in de omgeving Overijssel (niet echt in de buurt van waar jij woont)

Verder zijn er voldoende kleine bedrijfjes en / of hobby-isten maar wat de prijzen darvan zijn EN wat de kwaliteit van hun werk is... daar ben ik niet mee bekend.

En inderdaad: De auto mag er netjes bijstaan voor mij persoonlijk, maar het blijft dezelfde auto na de "behandeling" en resultaat is niet eeuwigdurend.

• Leuk
Waarderingen: Paniekje
Iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen……..
Je kan je geld er goed in kwijt in die detailwereld.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, gewoon netjes, rondje polijsten met wax of spraycoating, complete detail etc.
Zoveel mensen zoveel wensen……..
Er bestaan ook hele dure coatings, ben je alleen voor de coating al 1500,- kwijt.
Daar zie ik de meerwaarde niet van in. Vragen ze rustig 5-6000,- voor een detail.
Ik zit idd ook al jaren op het carcleanforum. Je mag alleen het forum niet gebruiken om een aanvraag te doen of te informeren of iemand je wil helpen. Is puur informatief en delen van kennis en ervaring.

ondertussen in het altijd fraaie Enschede

De RX in het milieuvriendelijke schuim gezet enzo.

Voorbeeld van fraai Enschede, dit @Bobusa, dit

Bijlagen

• IMG_9620.jpeg
    IMG_9620.jpeg
    3,4 MB · Weergaven: 40
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: NielsWK en Bobusa
Target Blu eye 2 uitproberen ;-) en draagarmrubbers en motorsteunen van de IS-F laten vervangen .

Laatst bewerkt:
Vandaag is de E-CVT en het diff voorzien van nieuwe olie. De oude olie was donker maar niet troebel of zo. Ik had mij voorgenomen een monster mee te nemen, maar ben vergeten een potje achter te laten, heb er verder ook niet naar gevraagd. Nu is dus de grote beurt XXL (180k) helemaal gedaan.

Vandaag is de E-CVT en het diff voorzien van nieuwe olie. De oude olie was donker maar niet troebel of zo. Ik had mij voorgenomen een monster mee te nemen, maar ben vergeten een potje achter te laten, heb er verder ook niet naar gevraagd. Nu is dus de grote beurt XXL (180k) helemaal gedaan.
En dan de hamvraag: merk je iets in het schakelgedrag? Gaat bijv. het schakelen soepeler, (nóg) stiller oid?

En dan de hamvraag: merk je iets in het schakelgedrag? Gaat bijv. het schakelen soepeler, (nóg) stiller oid?
Schakelen doet hij sowieso niet (sorry, beetje flauw van mij🙃) en voor de rest had ik het idee -maar dat kan best inbeelding zijn- dat hij langer en ‘makkelijker’ op de accu kon rijden. Zeer subjectief natuurlijk. Maar ik ben blij dat ik het heb laten doen.

Schakelen doet hij sowieso niet (sorry, beetje flauw van mij🙃) en voor de rest had ik het idee -maar dat kan best inbeelding zijn- dat hij langer en ‘makkelijker’ op de accu kon rijden. Zeer subjectief natuurlijk. Maar ik ben blij dat ik het heb laten doen.
Een e-cvt schakelt idd niet. Kon beter vragen of de overbrenging van al die tandwielen nu soepeler gaat :cool:

En als dat allemaal nu soepeler gaat dan is er dus minder weerstand en hoeft de accu minder power te leveren om hetzelfde te bereiken en heeft dan dus meer over, dus meer bereik.
Allemaal in theorie natuurlijk want of je dat echt gaat merken in meer bereik betwijfel ik. Want als dat idd het geval is dan zat er wel heel veel weerstand in je bak en diff en dat lijkt me erg stug.

Het zit dus gewoon tussen je oren (vers sap dus het rijdt soepeler) 😆

zo ik heb precies helemaal niets gedaan aan mijn Lexus :) de garage heeft de nieuwe zomerbandjes er onder gezet. Er zitten nu Hankook ion evo suv onder. Er zaten om de "zomervelgen" Conti cross climate. Die waren op en gecupt. In november 25 gewisseld voor de winterset met nieuwe michelin alpin 7. Al een heel verschil qua geluid. De michelins waren echt stiller en qua gevoel zachter, comfortabeler... En nu dus de Hankooks. Nou die hoor je dus eigenlijk gewoon niet. Heb nog geen snelweg gereden maar in de bebouwde kom tot ongeveer 60km/h hoor je ze niet. Voorals nog erg tevreden over de eerste 15 min rijden :)

• Leuk
Waarderingen: Jan v S en quattrootje