Ik rijd ca 25.000 km per jaar. Ca 10.000 km autoroute. Voor de rest vooral departementale wegen, weinig stadsverkeer. De minimumafstand bedraagt ca 15 km (heen en weer naar de bakker of supermarkt).
De auto heeft net zijn 60.000 beurt gehad (22.000 sinds eind juli gereden). Toen was de accu ok volgens het rapport.
Ofwel het zou niet aan mijn rijgedrag mogen liggen.
De depanneur komt om 14.00 uur.
Bedankt voor de update. Dat zou dus goed moeten gaan idd.
Ikzelf heb dit met mij auto's (allemaal Lexus) nog nooit meegemaakt.
Lees wel regelmatig foutief gebruik van de hybride in relatie tot het aanzetten en "op contact" zetten. Op de Ready stand wordt de 12v accu altijd opgeladen, dat geldt voor alle Toyota/Lexus hybrides.
Op de accessoire stand wordt de accu NIET opgeladen. Er zijn blijkbaar mensen die ergens wachten (bv. de vrouw is aan het winkelen) en naar de radio willen luisteren met de auto uit. Daar wordt dan de accessoire stand voor gebruikt (die stand hebben hybrides eigenlijk niet) en als dat langer dan een kwartier is dan snap je de gevolgen voor de 12v accu.
3de mogelijkheid is op versnelling stand N, ook dan wordt de 12v accu niet opgeladen. Dus ik denk dat voor veel mensen het een gevalletje RTFM is. Lees de handleiding en leer de auto beter, heb je alleen maar voordelen mee.
Ga zelf overigens wel een accubooster aanschaffen voor de zekerheid. En dan meer omdat ik hem minder gebruik en na 5 jaar de accu minder wordt. Heb er wel 3 jaar geleden een originele Panasonic accu in gekregen. In de LS600h zit gelukkig een joekel van een accu, dus verwacht (en heb) geen problemen.
Houd ons op de hoogte van je problematiek want ik ben benieuwd waar de werkelijke oorzaak ligt, gebruik of ontwerp of een combinatie.