Supervergrendeling en 12V accu

TDI-tdm

Nieuw hier
17 apr 2025
5
13
3
Meerdere lexus typen zijn uitgevoerd met de 'supervergrendeling' of zoals op de raam sticker staat: double lock.
Zeker bij langdurig parkeren op bijv. een parkeerterrein bij een luchthaven lijkt me dit een prima aanvulling op het degelijker afsluiten van de portieren.
Echter volgens het handboek zijn de portieren dan niet meer te openen van binnenuit, én ook niet meer van buiten met de sleutel.
Stel:
Je treft na, je terugvlucht met de nodige koffers, je auto aan met een lege 12V accu (komt blijkbaar vaker voor hier op het forum).
Smart entry en de afstandbediening van de portieren werkt niet meer.
Het openen m.b.v. de sleutel werkt dan ook niet meer.
In de kofferbak ligt een jumpstarter, maar daar kan je niet bij.

Ra ra, wat doe ik? :unsure:
Sterker nog: welke mogelijkheden heeft de Lexus pechhulp in zo'n situatie?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Dat is nu eens een heel nuttige vraag maar waar ik het antwoord nog niet op weet. Ik ben benieuwd of iemand er hier praktijk ervaring mee heeft.
 
Ik heb eens automatische portier vergrendeling proberen in te bouwen in een gesloten aanhanger.
(Graag me niet waarom, was een dom idee).
Toen viel mij op dat zodra de stroom er af is, de deuren van het slot gaan.

Als dat bij Lexus ook zo werkt, is het te hopen dat de accu dan ook echt helemaal leeg is.
 
Ik heb ooit begrepen dat dat geen pretje is en er gesloopt moet gaan worden om een portier open te krijgen 😱
 
Je kunt met het sleutelblad de auto gewoon openmaken.
Dat zou heel mooi zijn!
Ik heb het geprobeerd met mijn UX 250h, maar kreeg het portier niet open.
Dat lukte overigens zonder problemen na de 'normale' vergrendeling.
Misschien moet je iets specifieks doen met die sleutel na de double lock?