- 8 dec 2023
- 3
- 10
- 3
Hallo mede Lexus eigenaren,
Ik ben Basje (2 meter) uit Breda en sinds 1 December 2022 eigenaar geworden van deze Full option RWD Lexus IS250 Executive van 2007 die net een beetje extra liefde nodig had, met bijna 278.xxx km op de teller had ie naar verwachting wat steenslag en kleine plekjes die ik na een half jaar rijden had aangepakt na het kijken of ie zijn eerbare Lexus badge waardig was. En ja, zelfs met die km stand (ondertussen bijna 290.xxx km) nog steeds een enorm frisse motor en zit aan de 7.1 seconden aan de 100!
Precies de power die ik zocht, maar toch super comfortabel en enorme luxe en een jappanner! Heerlijk! En toch nog 650km op een tank kunnen halen, maar nooit minder dan 500km op 1 tank met de V6 RWD automaat... knap!!
Na het spuiten een tijdje later laten polijsten en in al die maanden onderdelen verzameld en kort daarna alles voorzichtig alles gemonteerd en ik rij nu al een paar maanden zo rond. Heb hem nu exact 1 jaar en 7 dagen en nog steeds moet ik omkijken als ik de auto verlaat en hou ik nog ENORM veel van die auto! Wat een heerlijk fantastische bak!!
Ik heb nog een aantal dingen die ik eraan wil doen, maar dat komt volgende lente/zomer!
Zoals:
Compleet subtiel bumperlip setje
En verlagen.
Met hoe en wat verlagen weet ik nog niet, want ik vind hem eigenlijk perfect nu. Lekker comfy als je aan het cruisen bent, maar echt lekker sportief als je 'm goed in de bochten gooit!
Iemand een aanrader? Ik zat te denken aan verlagingsveren, maar max 20/25mm...
Onmogelijke zoektocht, ik weet het...
Sommige panelen hebben nog een beetje liefde nodig en er zijn altijd dingen om te perfectioneren of personaliseren (ik noem het geen tunen als het geen performance upgrade is)
Kort (tja...) lijste tot zo ver wat ik eraan gedaan heb:
Optisch
-Gehele neus laten spuiten
-Achterbumper en 1 sideskirt laten spuiten
-Honinggraad grille
-Originele chrome grille lijst zwart gespoten met speciale lak
-Nieuwere type logo met lichte tint
-ramen laten tinten
-dak hoogglans zwart
-achterruit spoiler hoogglans zwart
-Maxxton Design kofferbak spoiler hoogglans zwart
-Borbet hoogglans zwart 18 inch velgen
-Remklauwen semi gloss BMW M3 Purple Silk gespoten
-HCMOTIONZ koplampen met opstart animatie + dynamic knipperlicht
-HCMOTIONZ achterlichten met opstart animatie + dynamic knipperlicht
-zwarte dynamic zijknippelichten
-achterste katalysators verwijderd
(Was puur voor wat extra geluid, maar gaf ook net een wat betere gas reactie en een wat fijner toerenverloop)
-JMTuning sierstukker op de originele demper gelast (originele verwijderd)
-middendemper vervangen voor een waarvan ik nu de naan vergeten ben... igg een oud vertrouwd merk
-8 inch subwoofer in het skiluik geplaatst met dubbele laag donkerbruin hout
-versterker in de "gereedschap" bak bij het reservewiel geplaatst
-bass remote onder het stuur
-interieur gewrapt, maar dit is lelijk gedaan dus dat moet nog eens goed gedaan worden
Al met al, weer een heerlijk project, een fantastische bak die iedere cent waard is om erin te stoppen!
Ik wilde deze auto al een heel wat jaren, maar ik wou wachten tot een "verstandige" leeftijd, ondertussen 31 sinds 2 maanden.
Ik moest eerst nog eens de nurburgring op, beide circuits heb ik in Nederland gehad.
Alleen maar aan het genieten van deze auto, iedere keer weer een glimlach zodra ik uit de deur stap, in de auto en uit de auto!
Ik wil Anton van Kakerken ook enorm bedanken voor het geruststellen van mijn onzekerheden en ik kan alleen zeggen. Je hebt gelijk! Zelfs met bijna 3 ton, nog steeds een starten, rijden, onderhoud en tanken. Zelfs met mijn voet van lood en handen van max verstappen hier en daar nog wel eens!
Ik ben Basje (2 meter) uit Breda en sinds 1 December 2022 eigenaar geworden van deze Full option RWD Lexus IS250 Executive van 2007 die net een beetje extra liefde nodig had, met bijna 278.xxx km op de teller had ie naar verwachting wat steenslag en kleine plekjes die ik na een half jaar rijden had aangepakt na het kijken of ie zijn eerbare Lexus badge waardig was. En ja, zelfs met die km stand (ondertussen bijna 290.xxx km) nog steeds een enorm frisse motor en zit aan de 7.1 seconden aan de 100!
Precies de power die ik zocht, maar toch super comfortabel en enorme luxe en een jappanner! Heerlijk! En toch nog 650km op een tank kunnen halen, maar nooit minder dan 500km op 1 tank met de V6 RWD automaat... knap!!
Na het spuiten een tijdje later laten polijsten en in al die maanden onderdelen verzameld en kort daarna alles voorzichtig alles gemonteerd en ik rij nu al een paar maanden zo rond. Heb hem nu exact 1 jaar en 7 dagen en nog steeds moet ik omkijken als ik de auto verlaat en hou ik nog ENORM veel van die auto! Wat een heerlijk fantastische bak!!
Ik heb nog een aantal dingen die ik eraan wil doen, maar dat komt volgende lente/zomer!
Zoals:
Compleet subtiel bumperlip setje
En verlagen.
Met hoe en wat verlagen weet ik nog niet, want ik vind hem eigenlijk perfect nu. Lekker comfy als je aan het cruisen bent, maar echt lekker sportief als je 'm goed in de bochten gooit!
Iemand een aanrader? Ik zat te denken aan verlagingsveren, maar max 20/25mm...
Onmogelijke zoektocht, ik weet het...
Sommige panelen hebben nog een beetje liefde nodig en er zijn altijd dingen om te perfectioneren of personaliseren (ik noem het geen tunen als het geen performance upgrade is)
Kort (tja...) lijste tot zo ver wat ik eraan gedaan heb:
Optisch
-Gehele neus laten spuiten
-Achterbumper en 1 sideskirt laten spuiten
-Honinggraad grille
-Originele chrome grille lijst zwart gespoten met speciale lak
-Nieuwere type logo met lichte tint
-ramen laten tinten
-dak hoogglans zwart
-achterruit spoiler hoogglans zwart
-Maxxton Design kofferbak spoiler hoogglans zwart
-Borbet hoogglans zwart 18 inch velgen
-Remklauwen semi gloss BMW M3 Purple Silk gespoten
-HCMOTIONZ koplampen met opstart animatie + dynamic knipperlicht
-HCMOTIONZ achterlichten met opstart animatie + dynamic knipperlicht
-zwarte dynamic zijknippelichten
-achterste katalysators verwijderd
(Was puur voor wat extra geluid, maar gaf ook net een wat betere gas reactie en een wat fijner toerenverloop)
-JMTuning sierstukker op de originele demper gelast (originele verwijderd)
-middendemper vervangen voor een waarvan ik nu de naan vergeten ben... igg een oud vertrouwd merk
-8 inch subwoofer in het skiluik geplaatst met dubbele laag donkerbruin hout
-versterker in de "gereedschap" bak bij het reservewiel geplaatst
-bass remote onder het stuur
-interieur gewrapt, maar dit is lelijk gedaan dus dat moet nog eens goed gedaan worden
Al met al, weer een heerlijk project, een fantastische bak die iedere cent waard is om erin te stoppen!
Ik wilde deze auto al een heel wat jaren, maar ik wou wachten tot een "verstandige" leeftijd, ondertussen 31 sinds 2 maanden.
Ik moest eerst nog eens de nurburgring op, beide circuits heb ik in Nederland gehad.
Alleen maar aan het genieten van deze auto, iedere keer weer een glimlach zodra ik uit de deur stap, in de auto en uit de auto!
Ik wil Anton van Kakerken ook enorm bedanken voor het geruststellen van mijn onzekerheden en ik kan alleen zeggen. Je hebt gelijk! Zelfs met bijna 3 ton, nog steeds een starten, rijden, onderhoud en tanken. Zelfs met mijn voet van lood en handen van max verstappen hier en daar nog wel eens!
Bijlagen
-
Screenshot_20231208_185121_Gallery.jpg776 KB · Weergaven: 116
-
Screenshot_20231208_185123_Gallery.jpg754,4 KB · Weergaven: 131
-
Screenshot_20231208_184727_Gallery.jpg1,4 MB · Weergaven: 129
-
Screenshot_20231208_184730_Gallery.jpg1,3 MB · Weergaven: 131
-
Screenshot_20231208_185715_Gallery.jpg125,5 KB · Weergaven: 109
-