Aankoopadvies RX gevraagd

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Ik ben mij aan het ori?nteren op een Lexus. Nu zit ik te denken aan een IS of RX. Voor een RX kijk ik naar het bouwjaar 2006 - 2008. Waar dien ik op te laten als ik kijk naar de 350 ten opzichte van de 400h ten aanzien van betrouwbaarheid? Hoe lang kan deze motor ongeveer mee?
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Wat advies betreft, staat van de auto geeft aan hoe er mee is omgesprongen. Interieur netjes, en een sluitende onderhouds geschiedenis waren voor mij doorslaggevend. "lees" dealer onderhouden op de juiste momenten. Ik heb nog geen dag spijt gehad van mijn RX, probeer hem vanaf 2007 te pakken, die heeft qua geluid/ bediening iets meer te bieden.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Kijk uit voor modellen welke buiten het dealer circuit om aangeboden worden, dat is niet voor niks, een knappe betrouwbare gaat niet de handel in.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Dat snap ik, maar we hebben het over de RX en niet over de dealer, ik bedoel te zeggen, dat een knappe RX niet snel het handelaren circuit in komt, of de eigenaar moet bijvoorbeeld overstappen op Volvo,.....
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Welkom!!
Je bent nu wel aan het vloeken in de kerk

Een Lexus motor gaat eeuwig mee bij normaal gebruik en service.

Begrijp ik dat het vloeken in de kerk is. Maar er zijn toch veel dingen in het leven die eens eindigen.
blush.png


fastatje Bedankt voor de informatie.
Ga ik met een model voor 2007 echt iets verkeerds kopen? En vanaf welke datum in 2007 zal jij aanbevelen? We hebben het dan over productiedatum of leveringsdatum 2007?
Wat versta jij onder het handelaren circuit?
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Er is niks mis met oudere uitvoeringen (heb zelf 2006), Dan heb ik het over productie jaar, het audio gebeuren is dan vanaf het grote touchscreen te bedienen, bij de oudere modellen is dat niet zo.
Verder is alles buiten de dealers om 'handel' Ik heb zelf wel hele goede ervaringen met garage Herweier in Wekerom, deze beste man nam altijd de ouderen af bij Lexus Amsterdam, tot Louwman besloot ook de ouderen in goede staat zelf te verkopen.
Ik heb de mijne op advies van Amsterdam daar gekocht omdat ze hem zelf niet mochten verkopen op dat moment, ik kreeg daarom ook gewoon het RCT bij Lexus Amsterdam (is hij ook door hun geleverd en onderhouden).

Zorg voor een sluitende onderhoud geschiedenis en doe navraag bij diegene die hem heeft onderhouden / geleverd , check het kenteken op www.ovi.rdw.nl je kunt daar zien of hij terugroepacties gemist heeft en hoeveel eerdere eigenaren incl bedrijven.

Ik heb in mijn zoektocht exemplaren gevonden van 2007 met 8 !!! eigenaren (die heb ik dus laten staan, ook al was hij knap en full opt) en nog stevig aan de prijs.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je op zoek bent naar de RX-400h?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Kijk uit voor modellen welke buiten het dealer circuit om aangeboden worden, dat is niet voor niks, een knappe betrouwbare gaat niet de handel in.

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens !

Bij de Lexus dealer gaan de wat oudere auto's met meer dan bijvoorbeeld 150.000 km bij inruil ook vaak direct naar de autohandel, alles wat bij andere merk dealers ingeruild wordt zie je zo wie zo nooit bij de Lexus dealer terug
en daar geldt ook al gauw; te oud, willen ze niet in de showroom hebben staan enz, dus die gaan ook naar de autohandel

Het maakt niet waar je de auto koopt zolang de onderhoud geschiedenis maar klopt en aantoonbaar is en liefst van eerste eigenaar.
Mocht je zelf een auto niet 100 % kunnen beoordelen dan raad ik je een aankoopkeuring aan,
deze kan je online bij verschillende Lexus Dealers regelen

Bedenk goed welke uitvoering in welke kleur stelling je wilt hebben, welke opties je minimaal wilt hebben enz
doe hier geen concessies in , want niets is uniek er is er altijd nog wel zo 1

De belangrijkste regel bij een andere auto kopen is voor mij, ALS HET NIET 100 % KLOPT LATEN STAAN ( hoe mooi die ook is)

Verder wil ik je adviseren, kijk eens met autoscout.nl over de grens, het aanbod is veel groter, de prijzen lager,
invoeren stelt niet voor en ook buiten Nederland doen Lexus dealers aankoopkeuringen

De zoektocht op zich vind ik altijd al een feestje, succes ermee
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Er is niks mis met oudere uitvoeringen (heb zelf 2006), Dan heb ik het over productie jaar, het audio gebeuren is dan vanaf het grote touchscreen te bedienen, bij de oudere modellen is dat niet zo.
Verder is alles buiten de dealers om 'handel' Ik heb zelf wel hele goede ervaringen met garage Herweier in Wekerom, deze beste man nam altijd de ouderen af bij Lexus Amsterdam, tot Louwman besloot ook de ouderen in goede staat zelf te verkopen.
Ik heb de mijne op advies van Amsterdam daar gekocht omdat ze hem zelf niet mochten verkopen op dat moment, ik kreeg daarom ook gewoon het RCT bij Lexus Amsterdam (is hij ook door hun geleverd en onderhouden).

Zorg voor een sluitende onderhoud geschiedenis en doe navraag bij diegene die hem heeft onderhouden / geleverd , check het kenteken op www.ovi.rdw.nl je kunt daar zien of hij terugroepacties gemist heeft en hoeveel eerdere eigenaren incl bedrijven.

Ik heb in mijn zoektocht exemplaren gevonden van 2007 met 8 !!! eigenaren (die heb ik dus laten staan, ook al was hij knap en full opt) en nog stevig aan de prijs.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je op zoek bent naar de RX-400h?
Helder verhaal. Ben inderdaad op zoek naar een RX-400h.

Dat voorbeeld wat je geeft met 8 eigenaren. Hoe kom ik er achter hoeveel eigenaren de RX heeft gehad?

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens !

Bij de Lexus dealer gaan de wat oudere auto's met meer dan bijvoorbeeld 150.000 km bij inruil ook vaak direct naar de autohandel, alles wat bij andere merk dealers ingeruild wordt zie je zo wie zo nooit bij de Lexus dealer terug
en daar geldt ook al gauw; te oud, willen ze niet in de showroom hebben staan enz, dus die gaan ook naar de autohandel

Het maakt niet waar je de auto koopt zolang de onderhoud geschiedenis maar klopt en aantoonbaar is en liefst van eerste eigenaar.
Mocht je zelf een auto niet 100 % kunnen beoordelen dan raad ik je een aankoopkeuring aan,
deze kan je online bij verschillende Lexus Dealers regelen

Bedenk goed welke uitvoering in welke kleur stelling je wilt hebben, welke opties je minimaal wilt hebben enz
doe hier geen concessies in , want niets is uniek er is er altijd nog wel zo 1

De belangrijkste regel bij een andere auto kopen is voor mij, ALS HET NIET 100 % KLOPT LATEN STAAN ( hoe mooi die ook is)

Verder wil ik je adviseren, kijk eens met autoscout.nl over de grens, het aanbod is veel groter, de prijzen lager,
invoeren stelt niet voor en ook buiten Nederland doen Lexus dealers aankoopkeuringen

De zoektocht op zich vind ik altijd al een feestje, succes ermee
Mee eens. De zoektocht zelf vind ik ook wel interessant.

Ik hoor wel vaker dat dealers oudere modellen doorschuiven. Had ook al gedacht aan een aankoopkeuring. Op die manier kan ik volgens mij wel een redelijke indicatie krijgen? Ga volgende week eens bij een Lexus dealer informeren wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Invoeren is inderdaad ook nog een optie. Al vind ik het wel mooier als het gewoon een "Nederlandse" auto is. Maar dat is ook meer gevoelsmatig.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ik schreef al een aantal uurtjes geleden dat je via de link www.ovi.rdw.nl kunt zien hoeveel eigenaren een exemplaar gehad heeft. (lezen jullie alles wel, anders gaan er weer discussies ontstaan over misverstanden door het slecht lezen)


Wat de dealers betreft, tot vorig jaar medio juli was de opdracht aan de dealers idd geen auto met meer dan 150k of ouder exemplaren zelf te verkopen, dat is nadien niet meer het geval, we kunnen eindeloos discussi?ren , maar over het algemeen zal een tevreden Lexus rijder Lexus blijven rijden en dus blijft de knappere Lexus bij de dealer als inruil. (let wel: over het algemeen!!)
buiten NL heb ik ook gezocht, aan BPM invoeren e.d. hing vorig jaar nog een prijskaartje van +/- €3500,- dat was dus niet echt aantrekkelijk, mede door de minder transparante en te controleren onderhouds geschiedenis was dit voor mij geen optie, enige coulance en RCT kun je ook vergeten met een buitenlander. (van Dorst, importeert gebruikte echter wel zelf? wat ik raar vindt voor een dealer )
Nogmaals we kunnen er heel lang over discussi?ren, maar we hebben het hier over tips in de grove lijnen. en ik zou bijvoorbeeld geen Lexus gaan rijden als hij uitgespuugd is met een 250k op de klok.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Bedankt voor de informatie. Heb toch al vaak kentekens opgevraagd via https://ovi.rdw.nl maar dit is nieuw voor mij. Klaarblijkelijk altijd overheen gelezen. :D
Tips worden door mij zeker gewaardeerd. Verschillende opvattingen overigens ook omdat het mij nieuwe inzichten geeft. Een inhoudelijke discussie voeren omtrent deze meningen is een ander verhaal maar dat vind ik vaak wel waardevol.

fastatje
Een prijskaartje van ?3500 is inderdaad onaantrekkelijk. En ik begrijp in jouw situatie dat je daardoor in totaal duurder uit was?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
fastatje op een of andere manier schijnen Lexus-dealers heilig voor jou te zijn,
maar in de praktijk valt het best tegen zo nu en dan.
( mag mijzelf hierin jammer genoeg ervaringsdeskundige noemen )

Niet iedereen is merk vast en een gebruikte Lexus duikt overal op

Niet alleen Breda doet aan import, ook die mooie garage langs de A2, ook daar zag ik begin dit jaar een ingevoerde RX staan,
dit zijn dan meestal weer ex-demo's uit Duitsland en ik zou zo'n auto die jan en alleman even lekker op zijn start mag trappen weer links laten liggen

Natuurlijk moet je rest BPM betalen bij invoer, maar daar is de aanschaf prijs weer na, per saldo ben je dan toch goedkoper uit
in ieder geval is dat mij wel gelukt bij mijn laatste 2 auto's

en als ik met mijn trage 2 vinger systeem een bericht probeer te typen, terug moet lezen , veranderen en bijstellen
kan het zijn dat ik een bericht wat net geplaatst wordt even nog niet gezien heb,
vandaar mijn vermelding naar de RDW voor het aantal eigenaren

Lang over discussieren?, tja zo kan je dat ook zien,
ik hou het op ervaring uitwisselen hoe meer hoe beter !!!
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Snap niet waarom jullie maar blijven hameren op de RWD site.
Je haalt meer informatie (zonder bij ex eigenaren of garages waar auto in onderhoud is geweest aan te kloppen) van http://www.zomoto.nl
En dan doel ik op de tijdspanne van particulier/bedrijf cq. fleetowner bezit (meestal leasemij.) ofwel het aantal dagen waar de auto blijft steken.
2, 3 bedrijven is niets bijzonders da's gewoon doorschuiven van de handel.
Een voorbeeld:
Zeg auto van rond 5.5 jaar oud (2100 dagen)
1) 1e eigenaar 5 jaar gereden, daarna 3 eigenaren elk slechts 3 maandjes (mmm...probleempje misschien waardoor ieder er maar weer snel vanaf wil ?)
2) 1e eigenaar 4 jaar gereden, daarna bij 1, 2 handelaren liefst 1.5 jaar vast (mmm...slechts te hoge prijs of toch mss mankement ondanks dat je pas 2e eigenaar zou worden !)
3) 1e eigenaar 2 jaar gereden, daarna nog 3 eigenaren elk dik over een jaar (wordt je ook 5e eigenaar maar klinkt stuk beter als 1)

Let wel : ik zeg niet dat 1), 2) of 3) garantie op succes of falen is, enkel en alleen dat de site meer interessante informatie biedt dan het (4/0) of (1/2) verhaal van RDW.
De cijfers mag je zelf interpreteren.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Snap niet waarom jullie maar blijven hameren op de RWD site.
Je haalt meer informatie (zonder bij ex eigenaren of garages waar auto in onderhoud is geweest aan te kloppen) van http://www.zomoto.nl
En dan doel ik op de tijdspanne van particulier/bedrijf cq. fleetowner bezit (meestal leasemij.) ofwel het aantal dagen waar de auto blijft steken.
2, 3 bedrijven is niets bijzonders da's gewoon doorschuiven van de handel.
Een voorbeeld:
Zeg auto van rond 5.5 jaar oud (2100 dagen)
1) 1e eigenaar 5 jaar gereden, daarna 3 eigenaren elk slechts 3 maandjes (mmm...probleempje misschien waardoor ieder er maar weer snel vanaf wil ?)
2) 1e eigenaar 4 jaar gereden, daarna bij 1, 2 handelaren liefst 1.5 jaar vast (mmm...slechts te hoge prijs of toch mss mankement ondanks dat je pas 2e eigenaar zou worden !)
3) 1e eigenaar 2 jaar gereden, daarna nog 3 eigenaren elk dik over een jaar (wordt je ook 5e eigenaar maar klinkt stuk beter als 1)

Let wel : ik zeg niet dat 1), 2) of 3) garantie op succes of falen is, enkel en alleen dat de site meer interessante informatie biedt dan het (4/0) of (1/2) verhaal van RDW.
De cijfers mag je zelf interpreteren.
Raadpleeg inderdaad Zomoto ook wel eens. Maar goed om het hier nog eens te noemen.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ik geloof dat ik nog eens met mijn "dealer " moet bellen, op hun advies kocht ik de RX van de eerste eigenaar......... volgens zomoto ben ik al nr 6....... goed genaaid dus.
 

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Bij mij klopt het wel wat de dealer zei. Ben de 7e eigenaar. Maar wel de 2e particuliere eigenaar.
 

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
Even los van dealer of geen dealer :)... Wat is het budget en past er geen vroege 450h in ? Zeker in Belgi? zijn deze niet overdreven duur en wanneer de nieuwe uitkomt eind dit jaar/begin volgend jaar zullen ze verder een duik nemen. Ik wil niets af doen van de 400 maar de 450 is toch een andere auto....
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Even los van dealer of geen dealer :)... Wat is het budget en past er geen vroege 450h in ? Zeker in Belgi? zijn deze niet overdreven duur en wanneer de nieuwe uitkomt eind dit jaar/begin volgend jaar zullen ze verder een duik nemen. Ik wil niets af doen van de 400 maar de 450 is toch een andere auto....

Bedankt voor de tip. Goede vraag wat het budget is. Ik kan wat schuiven. Hoeveel ben ik ongeveer nodig om jouw idee uit te voeren?