Aankoopadvies RX gevraagd

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
De 450h is idd anders, 30pk minder, langzamer ..... maar wel zuiniger. De goedkoopste via autoscout (dank Henny) is nog altijd ?19k ex. BPM en met 2 ton op de teller, deze zal och wel ?8000,- hoger uitpakken dan een 400h uit 2007.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Bedankt voor de informatie. Ik ga mij hier eens in verdiepen. Bandbreedte van 8000 - 12000 euro hoger ten opzichte van een 400h uit 2007 lijkt mij inderdaad realistisch.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Yep, en het is een kwestie van smaak, maar ik rij het er niet vanaf..... sterker nog een collega is overgestapt op de 450 en het viel hem tegen...... rijdt met beiden voor je een beslissing neemt.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Heb vandaag op twee plekken informatie opgevraagd over een aankoopkeuring. Ik kreeg twee verschillende prijzen maar ook twee verschillende soorten werkzaamheden die worden uitgevoerd.
Heeft iemand ervaring met een aankoopkeuring en wat er dan wordt gedaan tijdens zo'n keuring?
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Heb inmiddels twee indicaties rechtstreeks van de dealer.

1 dealer vraagt 35 euro en doet de keuring in een half uur
1 dealer vraagt 125 euro en doet de keuring in een uur

Wat ze precies doen heb ik geen inhoudelijke reactie op gekregen. Ergens is dit een beetje vaag. :p
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Eerst maar eens even een reactie afwachten wat ze inhoudelijk doen en een half uur lijkt mij wel erg kort,
anders bij de importeur infomeren misschien zijn daar richtlijnen voor.
 

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
30 pk minder... Tenzij ik mij vergis maar de 450 heeft een gecombineerd vermogen van 300 pk zijnde 250 pk van de benzine motor en de resterende van de 2 electro motoren. De 400 een gecombineerd vermogen van 272 waarvan 211 van de benzine motor. De 400 gaat 2 tienden sneller naar 100 maar de 450 heeft meer Newton meters en herneemt iets beter. Maar om dit soort verschillen te ervaren in het dagelijkse verkeer moet je volgens mij echt wel met de chrono in de hand rijden
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Dat is met een 4wheeldrive idd zo, de 2wheeldrive heeft echter 249 pk, en neem van mij aan dat het verschil er wel degelijk is zowel met de 4wd alsook (nog groter) met de 2wd.

En vergeet niet dat de vermogens volgens bepaalde methodes is bepaald, vanuit stilstand met volle accu's is er (kort) veel meer beschikbaar, echter kort daarna gaat er een deel verloren door het management systeem.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heb inmiddels twee indicaties rechtstreeks van de dealer.

1 dealer vraagt 35 euro en doet de keuring in een half uur
1 dealer vraagt 125 euro en doet de keuring in een uur

Wat ze precies doen heb ik geen inhoudelijke reactie op gekregen. Ergens is dit een beetje vaag.
Beetje vaag is best optimistisch weergeven ;) Tweede optie (1 uur) lijkt me re?el. Denk aan uitlezen ecu/staat accu's, proefrit, inspectie kritieke delen, etc. De eerste optie kun je niet bepaald serieus nemen.. Verder kwalijk te noemen dat deze dealers je niet behoorlijk inhoudelijk kunnen informeren over werkzaamheden.

In principe controleert Lexus eigen occasions volgens richtlijnen, de zogeheten Lexus kwaliteits- en veiligheidscontrole.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Omdat het kan nog wat aanvullende indicaties opgevraagd:

1 dealer vraagt 20 euro
1 dealer vraagt 75 euro
1 dealer vraag 60 euro
1 dealer vraagt 200 euro. Dit is dan weer een keuring van twee uur.

En we hadden al:

1 dealer vraagt 35 euro en doet de keuring in een half uur
1 dealer vraagt 125 euro en doet de keuring in een uur

Eerst maar eens even een reactie afwachten wat ze inhoudelijk doen en een half uur lijkt mij wel erg kort,
anders bij de importeur infomeren misschien zijn daar richtlijnen voor.
Ga ik doen. Goede tip!


Beetje vaag is best optimistisch weergeven ;) Tweede optie (1 uur) lijkt me re?el. Denk aan uitlezen ecu/staat accu's, proefrit, inspectie kritieke delen, etc. De eerste optie kun je niet bepaald serieus nemen.. Verder kwalijk te noemen dat deze dealers je niet behoorlijk inhoudelijk kunnen informeren over werkzaamheden.

In principe controleert Lexus eigen occasions volgens richtlijnen, de zogeheten Lexus kwaliteits- en veiligheidscontrole.
Heb inmiddels van 1 dealer wat meer inzicht gekregen wat ze doen. Bij die van 200 euro kijken ze ook nog naar de staat van de accu. :thumbsup:

Volgens mij kan ik net zo goed een nieuw topic openen voor het onderwerp 'Aankoopkeuring'. :D
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Heb reactie van de importeur. Er zijn geen richtlijnen voor een aankoopkeuring. De dealer is vrij om te doen wat de dealer wil doen.

Ik vind het allemaal wat flauw zo'n keuring.. je kan zo'n ding laten keuren en kopen en straks gaat er iets anders kapot.

Beetje overdreven IMHO
Ben gewoon het advies van Henny aan het opvolgen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Het grootste verschil tussen de RX 450 en de RX 400 is dat de eerste luchtvering heeft op de Executive en President uitvoering
Als je de keus hebt tussen die twee zou ik zeker de uitvoering met luchtvering kiezen
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Gefeliciteerd. Veel plezier ermee. Ik hoop dat ik hem binnenkort even kan bewonderen.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Onlangs proefrit gemaakt in een 400h. Was een bijzondere maar ook prettige ervaring. :D
We zijn het alleen nog oneens over de prijs. Dat wordt voor mij nog even verder kijken.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Vergeet niet de uitvoeringen met Luchtvering te testen voor dat je daar later spijt van krijg ;)