Aankoopadvies RX gevraagd

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Kijk uit, ik weet niet wat je budget is,....... maar met een goedkope 450 ben je uiteindelijk waarschijnlijk meer kwijt dan met een dure 400.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Sorry, ik beweer nergens dat dat niet zo is, ik heb echter het vermoeden dat het budget niet toereikend is voor een knappe 450h. in dat geval zou ik eerder voor een knappe 400h gaan en dan over een paar jaar nog eens kijken.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Heb gekeken naar de prijzen van een 450h met luchtvering. Maar dat ga ik even op mijn wensenlijst zetten
smiley.png

Ik heb besloten om in eerste instantie voor een 400h te gaan en later als ik groot ben op zoek te gaan naar een 450h met luchtvering. Budget speelt hier zoals fastatjeook noemt zeker mee.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Dat vermoeden had ik al, zonder een waarde oordeel te geven.... een knappe 450 ligt een stuk hoger in het segment, eventueel is een 350 wel aan te schaffen met luchtvering, maar dan heb je weer geen Hybride.
Persoonlijk ben ik een beetje teleurgesteld in het interieur van de 450 en sterker nog de neus van de nieuwe lijn is wat mij betreft helemaal over de top, het lijken wel stofzuigers.
Maar over smaak valt niet te twisten, ik denk echter wel dat Lexus steeds exclusiever gaat worden naar mate ze zo'n expliciet uiterlijk gaan vormen.
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Dat vermoeden had ik al, zonder een waarde oordeel te geven.... een knappe 450 ligt een stuk hoger in het segment, eventueel is een 350 wel aan te schaffen met luchtvering, maar dan heb je weer geen Hybride.
Persoonlijk ben ik een beetje teleurgesteld in het interieur van de 450 en sterker nog de neus van de nieuwe lijn is wat mij betreft helemaal over de top, het lijken wel stofzuigers.
Maar over smaak valt niet te twisten, ik denk echter wel dat Lexus steeds exclusiever gaat worden naar mate ze zo'n expliciet uiterlijk gaan vormen.
Het is gewoon een juiste inschatting van je. :sneaky:

Als ik voor een 350 ga, heb ik inderdaad geen hybride.
En smaak dat is inderdaad iets persoonlijks.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Heb je al iets op het oog?, ik wil je in ieder geval nog even meegeven dat je je niet moet blind staren op het opgegeven verbruik, ik kom na een jaar net boven de 1:10 in het begin is het allemaal een stuk zuiniger door het "nieuwe" maar zo gauw je er een paar K mee hebt gereden gaat dat eraf en stijgt het verbruik, wat overigens wel lekker rijden is...... een petje naast het stoplicht heeft het nakijken.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Serieus Fastatje ? 1 op 10 met een hybride ? Jeetje dat is net zoveel als een conventionele setup
is de RX450 wellicht zuiniger omdat deze meer door ontwikkeld is ?
 

Vsk996

Hoort erbij
25 feb 2014
94
1
0
De RX450h is in mijn geval zeker niet zuiniger. Bij een rustige rijstijl kom ik op 9l/100km. Bij een normale rijstijl (maar zeker niet gek doen) op 10l en als je wat plezier wil beleven op 12 liter. Ik vind dit wel een beetje een 'loze' discussie. Ik vind niet dat je kan verwachten dat een 4-wiel aangedreven, 3.5liter 6 cilinder benzine motor in een carrosserie van meer dan 2.000kg op 7 liter kan uitkomen...

Het voordeel zit in Belgi? in het feit dat er een theoretisch laag verbruik is met als gevolg een lage CO2 uitstoot wat deze auto als firmawagen nog enigszins mogelijk maakt. Het VAA is hierdoor lager dan bvb. een Mercedes ML of een Range Sport (diesel)

Naar gebruikskost zit de RX eigenlijk op hetzelfde niveau als mijn ML 320cdi. De ML verbruikte 10 ? 15% meer (is intussen een jaar of 7 geleden dus nog van de vorige generatie - waarschijnlijk zijn de nieuwe zuiniger) maar diesel is ook 10 ? 15% beterkoop. De Lexus trekt beter maar in het dagelijkse verkeer gebruik meestal niet alle vermogen en als je het doet komt het verbruik hoger uit dan bij de ML
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Serieus Fastatje ? 1 op 10 met een hybride ? Jeetje dat is net zoveel als een conventionele setup
is de RX450 wellicht zuiniger omdat deze meer door ontwikkeld is ?

Is al beantwoord, ik kan als het moet de 8:100 halen maar dan heb je een probleem met de mede weggebruikers, maar vergis je niet.... het zijn fatsoenlijke cijfers voor een auto van bijna twee ton met een 3.3l v6 en daarnaast ook redelijk snel....
 

Pantano

Hoort erbij
18 jul 2015
34
1
8
Heb inmiddels een RX aangeschaft. Ben van plan om hem professioneel te laten fotograferen. Wanneer ik die foto's heb, deel ik ze met jullie.
In ieder geval bedankt voor jullie bijdrage!
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Gefeliciteerd en heel veel plezier met jou RX, welk jaar en uitvoering is het geworden ?