accu conditie zien

Tondk

Nieuw hier
30 okt 2024
17
30
13
Was afgelopen zondag bij de meeting in Dongen en kwam met een man in gesprek ( helaas weet ik de naam niet ) die mij attendeerde op een soort dongle die de conditie van mijn 12v accu, via een app kon bekijken. Was er in geinteresseerd en ben gaan kijken op internet. Helaas zie ik van alles maar ben benieuwd welke hij gebruikt ( hij was er enthousiast over ). Ben zelf zeer a-technisch en zag ook iets als dit
THAR 12V/24V Voltmeter - Mini Voltagemeter Auto 12 & 24 Volt - Spanningsmeter: makkelijk via sigarettenplug-in en geen gedoe en zelfs ik kan dit. Andere via de accu zelf en dan moet ik al uitbesteden. Wat is jullie advies? BVD

Staat in je boekje, onder de rechter achterstoel.

1757334547870.png

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Nou, als ze daar geld voor gaan vragen.... Is een minuut werk.
Ik wil het ook wel voor je doen, ik ben dagelijks vlak bij Used Lexus in Dongen, jij kwam toch uit Goirle?

• Leuk
Waarderingen: Tondk
Zo’n ding via de ‘sigaretten’ plug is onzinnig voor dit geval. Je moet daarvoor de auto op ACC zetten voordat er spanning op komt. En dan zie je de status met bepaalde gebruikers aan. En er is geen app voor. Zelf zo’n ding in het begin eens aangeschaft, nu ligt het te verstoffen.
Dus voor die intact gaan! !
Nb je hoeft die boutjes op de accuklemmen niet geheel los te draaien. Een klein stukje zodat de kabelschoentjes er tussen kunnen. En eerst de plus en daarna de massa. Dan kan er niks gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa
Hoi Higgie, bedankt voor je aanbod en zou er graag gebruik van maken. Laat maar weten wat ik moet aanschaffen of jij ( betaal dan natuurlijk de kosten ). Laat maar weten hoe en waar. Yep ik kom uit Goirle.