accu dood

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
vandaag stond ik met een lege 12 volt accu en de lexus heeft mij laten staan.
welke accu moet ik kopen om mijn oude accu te vervangen ?????

alvast dank voor eventueel antwoord
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
nu we het toch even over accu,s hebben , is er iemand op dit forum met een lexus ct200h die de HV accu (zeg maar die dure) heeft moeten vervangen. ???
daar ben ik nml. een beetje bang voor en wil daarom een iets nieuwere ct200h kopen.
of moet ik me voorlopig nog even geen zorgen maken. ?????
Ik heb zelf een 12 jaar oude GS450h met ca. 290.000km op de teller met nog het originele accupakket.
Mocht het pakket defect raken zal het om één of enkele cellen gaan die slecht zijn geworden. Lexus heeft alleen de optie om het volledige pakket te vervangen, maar er zijn ook bedrijven die het pakket kunnen repareren door enkele de defecte/slechte cellen te vervangen
 

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
ik weet dat toyota / lexus echt super goed zijn met de accu packs maar als de eerste cellen overlijden volgen er dan niet snel meer ?
en wat zou een nieuwe HV accu dan kosten ?????
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
572
1
373
63
Ik meen te weten dat een nieuwe HV accu (áls hij al helemaal stuk gaat, nooit van gehoord) iets van 1800,- kost.....maar pin me er niet op vast. Ik zou me er geen zorgen over maken.
 

Arnoldus

Nieuw hier
23 okt 2021
6
2
3
Vandaag kreeg ik mijn CT200H moeilijk opgestart... Flikkerend dashboard indicators, en READY bleef uit.
Na een paar keer uit/aan werkte alles weer normaal.
Heb de 12V accu gemeten, en blijkt in rust nog maar 11V te zijn, maar als de motor loopt is het wel 14,8V!
Dus hij wordt wel opgeladen, maar waarschijnlijk is de capaciteit erg verminderd, want met de binnenverlichting een kwartiertje aan daalt de spanning al naar 9.5V :-(
Het is nog de originele accu uit 2012, heb dus vandaag meteen maar een nieuwe Varta B33 besteld,
zoals hierboven wordt aanbevolen. Ben benieuwd. Groeten, Arnold
 

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
ik heb een varta van € 105 erin gezet , kon er ook een kopen voor € 80 maar ben maar voor de varta gegaan.
wel een dingetje wat je even moet weten is dat als de accu eruit is je de achterklep niet meer open krijgt als de boel dus spanningsvrij is.
ik heb de nieuwe accu dus via de achterbank moet plaatsen.
en bij varta past dat slangetje niet op dat ontluchtig gaatje dus heb ik die maar met 8 mm opgeboord. (5 mm diep)
en toen deed alles het weer :) (bovendien een klusje van niks 15min. eruit en 15min. erin) klaar.

ik heb dit gedaan en verder geen problemen meer gehad , de accu hoeft niet veel te doen naar het schijnt , alleen de software en de electronica aan de gang houden dus geef niet teveel geld uit.
 

nasdaq1959

Hoort erbij
12 nov 2021
95
17
8
1644085597958.png


ik heb deze er nu inzitten maar is voor veel minder te koop