Accu gauw leeg van nieuwste NX450H+

Arie 911

Nieuw hier
8 aug 2023
2
0
1
Heeft iemand ook problemen met de accu van de NX 450 h+, de eerste stekker hybride.
Na opladen kan ik 70 km elektrisch rijden .
Na ee week is de gewone accu leeg , advies van dealer meer op de motor rijden dan laad de gewone accu op. Daar heb ik de stekker hybride niet voor gekocht. Moet bewust met de motor rijden anders is de accu leeg.
Niet van Lexus verwacht.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Een hybride laadt zijn accu niet op met een dynamo maar via de inverter die aan de HV accu zit, sterker nog je hebt geen dynamo.
Ik zou de laadstroom laten meten bij de dealer want zo te horen is er echt iets mis. Als de laadstroom goed is dan kan natuurlijk ook de 12 volt accu kapot zijn, vrij snel voor zo'n jonge auto maar toch, je weet maar nooit.
 

Arie 911

Nieuw hier
8 aug 2023
2
0
1
Al 7 keer is Vreugdenhil via Lexus pech hulp gekomen en met booster startte auto meteen.
Naar Lexus Amsterdam gebracht. Nieuwe software update en nieuwe accu geplaatst.
Daarna 2 weken gereden met af en toe benzine motor. Vrijdag kon Vreugdenhil niet starten , auto meegenomen naar depot innLeiden en daarna zag ik car volgsusteem dat de Lexus in Den Haag stond. Gisteren naar Lexus Amsterdam gebrachten weer software update en nieuwe accu geplaatst. Morgen wordt mijn Lexus weer thuis gebracht. De auto rijdt en is fantastisch. alleen 7 keer een lege accu is niet normaal
 
  • Verdrietig
Waarderingen: IS-F kuiken

Noƫl

Nieuw hier
28 aug 2023
4
10
3
Bezit sinds april een nx450h+ met 5000 km waarvan 4000 electrisch en geen lege accu gehad
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Johno

Actief
23 jan 2022
461
204
43
Al 7 keer is Vreugdenhil via Lexus pech hulp gekomen en met booster startte auto meteen.
Naar Lexus Amsterdam gebracht. Nieuwe software update en nieuwe accu geplaatst.
Daarna 2 weken gereden met af en toe benzine motor. Vrijdag kon Vreugdenhil niet starten , auto meegenomen naar depot innLeiden en daarna zag ik car volgsusteem dat de Lexus in Den Haag stond. Gisteren naar Lexus Amsterdam gebrachten weer software update en nieuwe accu geplaatst. Morgen wordt mijn Lexus weer thuis gebracht. De auto rijdt en is fantastisch. alleen 7 keer een lege accu is niet normaal
Wat een pech, hopelijk is het probleem mu opgelost
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Een probleem kan zijn dat de wagen alleen of vooral korte stukjes rijdt. In dat geval kan de 12v-accu niet voldoende opgeladen worden om alle electronica die die op spanning houdt te blijven voeden.
Vandaar misschien dat de dealer met de aanbeveling komt om ook af en toe op benzine te rijden - of te wel een langere rit te maken.