- 12 nov 2012
- 79
- 122
- 33
Mijn auto is uitgerust met een "Dynamic Radar Cruise Control", een adaptieve cruise control.
De volgafstand kan ik instellen van 1 tot 4 streepjes (bij mijn NX300h waren dit 3 streepjes), maar ik vraag me af welke afstanden dit zijn. Volgens mij zijn deze afstanden ook afhankelijk van je snelheid, maar ik kna hier niets over vinden.
Een van de redenen dat ik dit wil weten is het feit dat mijn zoon (in zijn Audi
) in Duitsland een bekeuring kreeg voor te weinig afstand houden. Hij reed 120km waarbij en in Duitsland wordt gecontroleerd op "Halbe Tacho-Abstand"; d.w.z. bij 120k/h moet je minimaal 60 meter afstand houden. Er wordt daar automatisch op geflitst, de boetes zijn behoorlijk. Het inschatten van de afstand vind ik erg lastig, wat is nou 50 meter?
Dat bracht mij bij de vraag, hoeveel meter houdt de Dynamic Radar Cruise Control aan, moet ik dan op 2, 3 of 4 streepjes rijden in Duitsland om boetes te voorkomen?
De volgafstand kan ik instellen van 1 tot 4 streepjes (bij mijn NX300h waren dit 3 streepjes), maar ik vraag me af welke afstanden dit zijn. Volgens mij zijn deze afstanden ook afhankelijk van je snelheid, maar ik kna hier niets over vinden.
Een van de redenen dat ik dit wil weten is het feit dat mijn zoon (in zijn Audi
) in Duitsland een bekeuring kreeg voor te weinig afstand houden. Hij reed 120km waarbij en in Duitsland wordt gecontroleerd op "Halbe Tacho-Abstand"; d.w.z. bij 120k/h moet je minimaal 60 meter afstand houden. Er wordt daar automatisch op geflitst, de boetes zijn behoorlijk. Het inschatten van de afstand vind ik erg lastig, wat is nou 50 meter? Dat bracht mij bij de vraag, hoeveel meter houdt de Dynamic Radar Cruise Control aan, moet ik dan op 2, 3 of 4 streepjes rijden in Duitsland om boetes te voorkomen?

400km/h 

dus niet