Aftermarket parts monteren

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
Hi allen,

Een kennis van mij en ik hebben sinds een maandje onze CT's. We zijn beide zeer tevreden met onze eigen auto's en zijn zeer te spreken over de rijeigenschappen en hoe de auto zich gedraagt in de binnenstad.

Nu komen we op het punt dat we graag onderdelen willen bestellen, maar helaas hebben wij daar niet genoeg verstand van om die zelf te monteren.
Ons oog is o.a. gevallen op de F-sport grille:
http://lexus.sewellparts.com/accessorie ... /4578.html

Ik keek al in de motorkap maar das te arbeids-intensief voor ons om te doen, is er iemand op het forum die handig is of weet waar wij onze beide auto's kunnen brengen?

Hartelijke groet! :hi:
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
ct200H zei:
Bij de dealer ? :D

Dat had ik al overwogen maar aangezien de dealer het artikel zelf zal bestellen en het dan voor bijna de dubbele prijs zal verkopen aan mij zeg ik dus: "Nee dankjewel".

Als voorbeeld, die iluminated door sills die 690eur kosten in Nederland kan ik bestellen voor 235 dollar...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Je kunt toch wel vragen of ze het voor je willen installeren? En dat je zelf je artiekelen besteld? Ik ken de CT niet, anders had ik het wel gedurft... Er zijn ook wat automateriaal zaken die een garage ernaast hebben, misschien willen die het doen? of anders een doe het zelf garage zoeken en daar zelf gaan prutsen...
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
mlcoolj zei:
Je kunt toch wel vragen of ze het voor je willen installeren? En dat je zelf je artiekelen besteld? Ik ken de CT niet, anders had ik het wel gedurft... Er zijn ook wat automateriaal zaken die een garage ernaast hebben, misschien willen die het doen? of anders een doe het zelf garage zoeken en daar zelf gaan prutsen...

Tja, ik kan het morgen wel ff vragen aan een monteur zelf, ik moet er morgen toch heen.. maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ik slaag..

dus zo te merken is niemand op het forum in staat dit te doen? of ze hebben mijn post nog niet gezien :(
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Heb net ff gekeken hoe het in elkaar zit.....maar dat moet echt een peuleschil wezen....

Die zwarte bovenkap zit vast met drukklemmetjes (soort splitklemmen)....fittingschroevendraaier ertussen en je kan ze omhoog wippen en dan trek je de klem er uit. Bovenplaat er af nemen en dan is het een kwestie van de grille demonteren.... die zitten vast met twee bouten zo te zien op de tekeningen.....van sewellparts.

Ben monteur geweest in het verleden...en wil het ook best voor jullie doen....

PS.

Dit is ook een erg mooie optie....maar erg prijzig voor een stukje spuitwerk.
http://ct200hchat.com/products/lexus-oe ... 11-ct200h/

En hier is jullie grille nog voordeliger....

http://ct200hchat.com/products/lexus-oe ... 11-ct200h/
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Kan nooit moeilijk zijn,...........jammer dat mijn fijne buurman bezwaar heeft aangetekend voor de garage anders had hij er al gestaan en had je ff langs kunnen rijden,....... kan echt nooit moeilijk zijn. :neutral:

Maar spreek gewoon een monteur aan die zaterdags een beetje bijklust, die zijn wel te inden hoor in een Lexus of Toyota garage, je was ook zo slim met inkopen dus ik neem aan dat je ook deze stap wel kan nemen.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
redouanvh zei:
Als voorbeeld, die iluminated door sills die 690eur kosten in Nederland kan ik bestellen voor 235 dollar...
Dat was mij ook al opgevallen ja, wat een enorm verschil! Ik zit erover te denken om deze ooit nog eens te bestellen...
 

becca

Hoort erbij
1 mei 2011
70
0
0
Ik weet niet waar je woont maar ik zou mijn Lexus Monteur/kameraad kunnen vragen of hij deze opties wil installeren voor jou tegen een vergoeding.

Greetz,
Rebecca
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ga je naar de meeting? Anders kan je het spul meenemen, zorg ik voor wat gereedschap en dan knallen we het er daar op toch?
Styling on site :rulez:
 

john2207

Nieuw hier
11 mei 2011
6
0
0
Beste Forum CT liefhebbers,

Als het goed is krijg in begin juni mijn CT. Ik had hem in eerste instantie met een "trekhaak" besteld. Later geeft de dealer aan dat dit een fietsendrager is. Een trekhaak mag deze auto niet hebben. De wetgever heeft beslist dat hij wegenbelasting vrij is en een bijtelling heeft van 14% omdat de auto aan bepaalde eisen voldoet. Ga je een aanhanger c.q. caravan trekken dan zijn deze waardes niet meer actueel. KLOPT dit. Mag deze auto, en hybrides in het algemeen geen aanhanger/caravan trekken ivm zijn specs c.q. wetgeving die dit verbied.

Mocht dit zo zijn dan komen denk ik ook veel veranderingen die je aan het origineel doorvoert wellicht in het gedrang met de wet. Immers, een andere gril, andere velgen etc kunnen de originele waardes negatief beinvloeden.

Mij werd ook verteld, dat mocht ik toch een aanhanger trekken en de politie mij zou aanhouden, ik wel eens het niet in rekening gebrachte BPM bedrag zou moeten terugbetalen.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Exact weet ik het niet, maar bij mijn weten mogen hybrides geen trekhaak. Meer om technische redenen dan fiscale redenen. Het lijkt mij sterk dat het verhaal van de uitstoot een rol speelt, dan zouden de Bluemotions, Greenmachines, enz. ook geen trekhaak mogen.
Bij hybrides is de uitzondering de RX450h, die is wel met trekhaak te krijgen.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Dnns zei:
Exact weet ik het niet, maar bij mijn weten mogen hybrides geen trekhaak. Meer om technische redenen dan fiscale redenen. Het lijkt mij sterk dat het verhaal van de uitstoot een rol speelt, dan zouden de Bluemotions, Greenmachines, enz. ook geen trekhaak mogen.
Bij hybrides is de uitzondering de RX450h, die is wel met trekhaak te krijgen.

Volgens mij mag een Hybride geen caravan trekken omdat een gedeelte van het vermogen geleverd wordt door de elektromotor.
Aangezien dit electrovermogen kan wegvallen door lange stukken bergop, betekent dit dat de wagen uitsluitend nog op de brandstofmotor rijdt, wat op zijn beurt weer mogelijk tot onvoldoende trekkracht kan leiden.

Bij de zwaardere hybrids (RX, etc) levert de brandstofmotor voldoende trekkracht om de aanhanger/caravan alleen voort te trekken.

Zo heb ik het altijd begrepen.
 

Remcootje

Nieuw hier
15 mrt 2011
18
0
0
Volgens mij mag een Hybride geen caravan trekken omdat een gedeelte van het vermogen geleverd wordt door de elektromotor.
Aangezien dit electrovermogen kan wegvallen door lange stukken bergop, betekent dit dat de wagen uitsluitend nog op de brandstofmotor rijdt, wat op zijn beurt weer mogelijk tot onvoldoende trekkracht kan leiden.

sorrie????????????????????????????
1.8 motor met te weinig trekkracht??? ik heb vroeger 2cv's caravans zien trekken. :O

nee, ik ben er bijna van overtuigd dat dit met de uitstootspec's te maken heeft.
in NL en BE leveren die spec's (nog) euro's op, in andere landen is het gewoon een groene zuinige auto.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Remcootje zei:
Volgens mij mag een Hybride geen caravan trekken omdat een gedeelte van het vermogen geleverd wordt door de elektromotor.
Aangezien dit electrovermogen kan wegvallen door lange stukken bergop, betekent dit dat de wagen uitsluitend nog op de brandstofmotor rijdt, wat op zijn beurt weer mogelijk tot onvoldoende trekkracht kan leiden.

sorrie????????????????????????????
1.8 motor met te weinig trekkracht??? ik heb vroeger 2cv's caravans zien trekken. :O

nee, ik ben er bijna van overtuigd dat dit met de uitstootspec's te maken heeft.
in NL en BE leveren die spec's (nog) euro's op, in andere landen is het gewoon een groene zuinige auto.

Het feit dat het kan, wil niet zeggen dat het veilig is.

Op uitsluitend de benzinemotor heeft de CT 'maar' 99 pk. Wanneer je vervolgens een caravan van 1500kg achter je wagen hebt hangen houdt dat echt niet over in de bergen.
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
john2207 zei:
Beste Forum CT liefhebbers,

Als het goed is krijg in begin juni mijn CT. Ik had hem in eerste instantie met een "trekhaak" besteld. Later geeft de dealer aan dat dit een fietsendrager is. Een trekhaak mag deze auto niet hebben. De wetgever heeft beslist dat hij wegenbelasting vrij is en een bijtelling heeft van 14% omdat de auto aan bepaalde eisen voldoet. Ga je een aanhanger c.q. caravan trekken dan zijn deze waardes niet meer actueel. KLOPT dit. Mag deze auto, en hybrides in het algemeen geen aanhanger/caravan trekken ivm zijn specs c.q. wetgeving die dit verbied.

Mocht dit zo zijn dan komen denk ik ook veel veranderingen die je aan het origineel doorvoert wellicht in het gedrang met de wet. Immers, een andere gril, andere velgen etc kunnen de originele waardes negatief beinvloeden.

Mij werd ook verteld, dat mocht ik toch een aanhanger trekken en de politie mij zou aanhouden, ik wel eens het niet in rekening gebrachte BPM bedrag zou moeten terugbetalen.

Het verhaal over belasting en BPM is onzin. De CT200h is gewoon niet geschikt voor het trekken van caravans en aanhangers. Zoals ook op pagina 295 van de digitale handleiding (die op het Lexus-USB stickje) staat.

Lexus raadt u af om met uw auto met een aanhangwagen te rijden. Lexus adviseert u bovendien geen trekhaak te laten monteren voor gebruik van bijvoorbeeld een fietsendrager. Uw auto is niet ontworpen voor het rijden met aanhangwagens of het gebruik van op de trekhaak bevestigde fietsendragers en dergelijke.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Ik laat dinsdag Xenon installeren + knipperlicht LED voor en achter + kentekenlicht LED.
Wellicht leuk om een foto te maken voor de interesse mensen? :)